Diplomová práce se zaměřuje na finanční gramotnost, kterou budeme měřit mezi
návštěvníky občanských poraden a běžnou populací v České republice. V teoretické části se věnujeme obecně neziskovým organizacím, konkrétně pak občanským poradnám, osobám vyskytujícím se v krizové situaci nebo uplatněním sociálního pracovníka v občanských poradnách. Ve stěžejní kapitole se již zabýváme finanční gramotností a finančním vzděláváním. Praktická část diplomové práce představuje kvantitativní výzkum, jehož cílem je zjistit finanční gramotnost klientů občanských poraden. Výsledná fakta jsou následně porovnávána s finanční gramotností běžné populace.
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on financial literacy that will be measured among the visitors of civic counseling and the ordinary population in the Czech Republic. In the theoretical part, we focus on non-profit organizations, in particular civilian councils, persons in crisis situations, or the use of social workers in civic counseling. In the core chapter we deal with financial literacy and financial education. The practical part of the diploma thesis is a qu-antitative research aiming to determine the financial literacy of the clients of the civic counseling. The resulting facts are then compared to the financial literacy of the common population.
Klíčová slova
Finanční gramotnost, finanční vzdělávání, finanční rozpočet, finanční
plánování, finanční rezerva
Diplomová práce se zaměřuje na finanční gramotnost, kterou budeme měřit mezi
návštěvníky občanských poraden a běžnou populací v České republice. V teoretické části se věnujeme obecně neziskovým organizacím, konkrétně pak občanským poradnám, osobám vyskytujícím se v krizové situaci nebo uplatněním sociálního pracovníka v občanských poradnách. Ve stěžejní kapitole se již zabýváme finanční gramotností a finančním vzděláváním. Praktická část diplomové práce představuje kvantitativní výzkum, jehož cílem je zjistit finanční gramotnost klientů občanských poraden. Výsledná fakta jsou následně porovnávána s finanční gramotností běžné populace.
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on financial literacy that will be measured among the visitors of civic counseling and the ordinary population in the Czech Republic. In the theoretical part, we focus on non-profit organizations, in particular civilian councils, persons in crisis situations, or the use of social workers in civic counseling. In the core chapter we deal with financial literacy and financial education. The practical part of the diploma thesis is a qu-antitative research aiming to determine the financial literacy of the clients of the civic counseling. The resulting facts are then compared to the financial literacy of the common population.
Klíčová slova
Finanční gramotnost, finanční vzdělávání, finanční rozpočet, finanční
plánování, finanční rezerva
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti občanských poraden, jejich klientů a finanční gramotnosti.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníkového šetření.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti občanských poraden, jejich klientů a finanční gramotnosti.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníkového šetření.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ANHEIER, Helmut. Nonprofit Organizations: Theory, management, policy. Great Britain: Routledge, 2005. ISBN 0-203-33725-5.
DOUBKOVÁ, Anna a Karel TOMEK. Finanční gramotnost pro každého. Stařeč: Infra, 2016. ISBN 978-80-86666-64-8.
KIYOSAKI, Robert T. a Sharon L. LECHTER. Bohatý táta, chudý táta pro mladé: co vás škola o penězích nenaučí. Hodkovičky [Praha]: Pragma, c2005. ISBN 80-7205-199-7.
OPLETALOVÁ, Alena a Jana KVINTOVÁ. Vybrané aspekty finanční gramotnosti v podmínkách základních a středních škol. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014. ISBN 978-80-244-4519-9.
SMRČKA, Luboš. Osobní a rodinné finance: (svět rodinných financí - jak spořit a rozmnožovat majetek). Praha: Professional Publishing, 2007. ISBN 978-80-86946-41-2.
Seznam doporučené literatury
ANHEIER, Helmut. Nonprofit Organizations: Theory, management, policy. Great Britain: Routledge, 2005. ISBN 0-203-33725-5.
DOUBKOVÁ, Anna a Karel TOMEK. Finanční gramotnost pro každého. Stařeč: Infra, 2016. ISBN 978-80-86666-64-8.
KIYOSAKI, Robert T. a Sharon L. LECHTER. Bohatý táta, chudý táta pro mladé: co vás škola o penězích nenaučí. Hodkovičky [Praha]: Pragma, c2005. ISBN 80-7205-199-7.
OPLETALOVÁ, Alena a Jana KVINTOVÁ. Vybrané aspekty finanční gramotnosti v podmínkách základních a středních škol. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014. ISBN 978-80-244-4519-9.
SMRČKA, Luboš. Osobní a rodinné finance: (svět rodinných financí - jak spořit a rozmnožovat majetek). Praha: Professional Publishing, 2007. ISBN 978-80-86946-41-2.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala teoretická východiska práce, dále představila výzkumné otázky, výzkumný soubor, metody sběru dat. Prezentovala strukturu dotazníku a nejdůležitější výsledky výzkumu. Podrobněji interpretovala získané výsledky, shrnula nejdůležitější zjíštění. Dále odpověděla na otázky uvedené v posudcích. Komise poukazala na nedodržení pořádí odpovědí. Co byste z vašeho hlediska vynechála či upravila v diplomové práci do budoucna? Co bylo nepodstatné, zbytečné? Studentka odpověděla na dotaz. Komise poukazala na dílčí nedostatky ve zpracování práce. Využíjí poradny vaše výsledky práce? Studentka zodpověděla. Komise poukazala na částečnou nepřesnost práce. \par