Předkládaná diplomová práce se věnuje drogové problematice obecně a následně ve vztahu k studentům středních škol. Cílem práce je zjistit, co je důvodem užití návykové látky u středoškoláků. Teoretická část práce definuje pojem adolescent, dále se věnuje drogám a typům závislosti, vymezuje faktory ovlivňující vznik drogové závislosti, přibližuje prevenci drogové závislosti a protidrogovou politiku ČR. Praktická část práce odpovídá na hlavní výzkumnou otázku, která je, co bylo prvotním důvodem k užití návykové látky u středoško-láků ve Zlínském kraji. Na tuto otázku hledá odpovědi pomocí dotazníkového šetření u středoškoláků ve Zlínském kraji. Informace získané z dotazníkového šetření jsou následně ana-lyzovány a interpretovány.
Anotace v angličtině
The presented diploma thesis is focused on drugs problematic and relation to high school students. Main purpose of this thesis is to find out what is the reason for use addictive sub-stances in high school students. The theoretical part od thesis mention term adolescent, next part is about drugs and type of addiction, factors influencing drug addiction, be approaching drug prevention and anti-drug politics of Czech republic. The practical part of thesis reply the main researching question, which is what is the primary reason to use drugs to high school students in Zlín region. On this question trying to find and answer via questionnaire with high school students in Zlín region. Information gained from questionnaire are sub-sequently analyse and interpret.
Klíčová slova
drogy, závislost, adolescent, prevence
Klíčová slova v angličtině
drugs, addiction, adolescent, prevention
Rozsah průvodní práce
82 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Předkládaná diplomová práce se věnuje drogové problematice obecně a následně ve vztahu k studentům středních škol. Cílem práce je zjistit, co je důvodem užití návykové látky u středoškoláků. Teoretická část práce definuje pojem adolescent, dále se věnuje drogám a typům závislosti, vymezuje faktory ovlivňující vznik drogové závislosti, přibližuje prevenci drogové závislosti a protidrogovou politiku ČR. Praktická část práce odpovídá na hlavní výzkumnou otázku, která je, co bylo prvotním důvodem k užití návykové látky u středoško-láků ve Zlínském kraji. Na tuto otázku hledá odpovědi pomocí dotazníkového šetření u středoškoláků ve Zlínském kraji. Informace získané z dotazníkového šetření jsou následně ana-lyzovány a interpretovány.
Anotace v angličtině
The presented diploma thesis is focused on drugs problematic and relation to high school students. Main purpose of this thesis is to find out what is the reason for use addictive sub-stances in high school students. The theoretical part od thesis mention term adolescent, next part is about drugs and type of addiction, factors influencing drug addiction, be approaching drug prevention and anti-drug politics of Czech republic. The practical part of thesis reply the main researching question, which is what is the primary reason to use drugs to high school students in Zlín region. On this question trying to find and answer via questionnaire with high school students in Zlín region. Information gained from questionnaire are sub-sequently analyse and interpret.
Klíčová slova
drogy, závislost, adolescent, prevence
Klíčová slova v angličtině
drugs, addiction, adolescent, prevention
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k drogové závislosti, protidrogové politice ČR a faktorům ovlivňujících vznik drogové závislosti.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu dotazníkovým šetřením.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumů, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k drogové závislosti, protidrogové politice ČR a faktorům ovlivňujících vznik drogové závislosti.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu dotazníkovým šetřením.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumů, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
DIENSTBIER, Richard A., Rick A. BEVINS a Michael T. BARDO. Motivational Factors in the Etiology of Drug Abuse. Nebraska: University of Nebraska Press, 2004. ISBN 0-8032-1340-9.
KALINA, Kamil a kol. Drogy a drogové závislosti 1. Mezi oborový přístup. 1. vydání. Praha: Úřad vlády České republiky, rok 2003. 320 s. ISBN 80-86734-05-6.
KREJČOVÁ, Lenka. Psychologické aspekty vzdělávání dospívajících. Vyd. 1. Praha: Grada, 2011, 226 s. ISBN 978-802-4734-743.
NEŠPOR, Karel. Vaše děti a návykové látky. 1. vydání. Praha: Portál, rok 2001. 160 s. ISBN 80-7178-515-6.
TRPIŠOVSKÁ, Dobromila a Marie VACÍNOVÁ. Ontogenetická psychologie. Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně, 2006. ISBN 80-7044-792-3.
Seznam doporučené literatury
DIENSTBIER, Richard A., Rick A. BEVINS a Michael T. BARDO. Motivational Factors in the Etiology of Drug Abuse. Nebraska: University of Nebraska Press, 2004. ISBN 0-8032-1340-9.
KALINA, Kamil a kol. Drogy a drogové závislosti 1. Mezi oborový přístup. 1. vydání. Praha: Úřad vlády České republiky, rok 2003. 320 s. ISBN 80-86734-05-6.
KREJČOVÁ, Lenka. Psychologické aspekty vzdělávání dospívajících. Vyd. 1. Praha: Grada, 2011, 226 s. ISBN 978-802-4734-743.
NEŠPOR, Karel. Vaše děti a návykové látky. 1. vydání. Praha: Portál, rok 2001. 160 s. ISBN 80-7178-515-6.
TRPIŠOVSKÁ, Dobromila a Marie VACÍNOVÁ. Ontogenetická psychologie. Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně, 2006. ISBN 80-7044-792-3.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zahajila prezentovala nejdřive teoretickou část práce, dále se zaměřila na praktickou část práce, představila výzkumný problém, výzkumné otázky a hypotézy. Podrobněji se věnovala výsledkům práce. V závěru uvedla doporučení pro praxi a konkrétní závěry práce. Následně studentka odpovídala na otázky k obhajobě. Komise neměla doplňující dotazy.\par