Bakalářská práce se zabývá analýzou marketingového prostředí firmy Metrology s.r.o. Společnost podniká v oblasti přesných měřicích přístrojů. Zastupuje výrobce přístrojů ze Švýcarska, Anglie a Německa. Cílem práce byla analýza současného stavu firmy a jejího okolí. Po vyhodnocení stávající situace a dalšího předpokládaného vývoje jsem navrhnul nejvhodnější marketingovou strategii, která bude přispívat ke zlepšení hospodářských výsledků a ke zvýšení podílu na trhu přesných měřících přístrojů.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis concerning the marketing analysis of the company Metrology Ltd. The company conducts business enterprises in the field of accurate measuring instruments and represents producers of instruments from Switzerland, England and Germany. The first part of the thesis dealt with the analysis of the present situation of a company and its surroundings. After evaluating the current situation and future development I proposed an optimal marketing strategy, which will contribute to the improvement of economic results and to increase market share in the field of accurate measuring instruments.
Bakalářská práce se zabývá analýzou marketingového prostředí firmy Metrology s.r.o. Společnost podniká v oblasti přesných měřicích přístrojů. Zastupuje výrobce přístrojů ze Švýcarska, Anglie a Německa. Cílem práce byla analýza současného stavu firmy a jejího okolí. Po vyhodnocení stávající situace a dalšího předpokládaného vývoje jsem navrhnul nejvhodnější marketingovou strategii, která bude přispívat ke zlepšení hospodářských výsledků a ke zvýšení podílu na trhu přesných měřících přístrojů.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis concerning the marketing analysis of the company Metrology Ltd. The company conducts business enterprises in the field of accurate measuring instruments and represents producers of instruments from Switzerland, England and Germany. The first part of the thesis dealt with the analysis of the present situation of a company and its surroundings. After evaluating the current situation and future development I proposed an optimal marketing strategy, which will contribute to the improvement of economic results and to increase market share in the field of accurate measuring instruments.
1. Proveďte rešerši literatury pojednávající o marketingu a marketingových komunikacích obecně a se zaměřením na oblast marketingové strategie firem. Na základě aplikace zjištěných poznatků na prostředí zvolené instituce formulujte pracovní hypotézy své studie.
2. Zpracujte analýzu marketingových komunikací instituce z jejího pohledu i z pohledu jejích cílových skupin, porovnejte se situací ostatních subjektů operujících v daném oboru.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy a vyvoďte závěry, naznačte možnosti budoucího vypracování a řešení marketingové strategie.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury pojednávající o marketingu a marketingových komunikacích obecně a se zaměřením na oblast marketingové strategie firem. Na základě aplikace zjištěných poznatků na prostředí zvolené instituce formulujte pracovní hypotézy své studie.
2. Zpracujte analýzu marketingových komunikací instituce z jejího pohledu i z pohledu jejích cílových skupin, porovnejte se situací ostatních subjektů operujících v daném oboru.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy a vyvoďte závěry, naznačte možnosti budoucího vypracování a řešení marketingové strategie.
Seznam doporučené literatury
BUREŠ, I. Poziční strategie v marketingu, 1 vyd., Praha, Management Press, 1998, 108 s. ISBN 80-85943-65-4
BARTES, F. Konkurenční strategie firmy, 1. vyd., Praha, Management Press, 1997, 124s . ISBN 80-85943-41-7
HORÁKOVÁ, H. Strategický marketing, 1. vyd., Praha, VŠE v Praze, 1997, 90 s. ISBN 80-7079-920-8
KERIN, R. K., PETERSON, R. A. Strategic Marketing Problems, 1. vyd., Praha, Management Press, 1998, 184 s. ISBN 80-86986-10-2
KEŘKOVSKÝ, M., VYKYPĚL, O. Strategické řízení, 1. vyd., Brno, PC-DIR, 1998, 157 s. ISBN 80-214-1111-2
KOTLER, P. Marketing. Management, 2. vyd., Viktoria publishing, 1995, 789 s. ISBN 80-85605-08-2
SVĚTLÍK, J. Marketing - cesta k trhu, 2. vyd., Zlín, EKKA, 1994, 253 s. ISBN 80-900015-8-0
PORTER, M. E. Konkurenční strategie, 1. vyd., Praha, Victoria Publishing, 1994, 403 s. ISBN 80-85605-11-2
Seznam doporučené literatury
BUREŠ, I. Poziční strategie v marketingu, 1 vyd., Praha, Management Press, 1998, 108 s. ISBN 80-85943-65-4
BARTES, F. Konkurenční strategie firmy, 1. vyd., Praha, Management Press, 1997, 124s . ISBN 80-85943-41-7
HORÁKOVÁ, H. Strategický marketing, 1. vyd., Praha, VŠE v Praze, 1997, 90 s. ISBN 80-7079-920-8
KERIN, R. K., PETERSON, R. A. Strategic Marketing Problems, 1. vyd., Praha, Management Press, 1998, 184 s. ISBN 80-86986-10-2
KEŘKOVSKÝ, M., VYKYPĚL, O. Strategické řízení, 1. vyd., Brno, PC-DIR, 1998, 157 s. ISBN 80-214-1111-2
KOTLER, P. Marketing. Management, 2. vyd., Viktoria publishing, 1995, 789 s. ISBN 80-85605-08-2
SVĚTLÍK, J. Marketing - cesta k trhu, 2. vyd., Zlín, EKKA, 1994, 253 s. ISBN 80-900015-8-0
PORTER, M. E. Konkurenční strategie, 1. vyd., Praha, Victoria Publishing, 1994, 403 s. ISBN 80-85605-11-2