- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická časť: Práce s časem ve filmech Davida Jařaba
2. Praktická časť: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., režie.
Hlavní téma v angličtině
Theoretical Part: The Use of Time in David Jařaba's Films (MgA. Irena Kocí)
Practical Part: Audiovisual work Holuby with lenght no less than 10 min., directed by Gabriela Tuchyňová (MgA. Petr Babinec)
Táto bakalárska práca skúma využívanie filmového času vo filmoch Davida Jařaba s dôrazom na jeho surrealistický film Hlava ruce srdce. Na začiatku teoretickej časti sa venujem definovaniu samotného filmového času podľa filmových teoretikov, ďalšia čast patrí úvodu do surrealistického filmu, jeho spôsoboch využívania filmového jazyka a zadefinovaniu pojmov sen a nevedomie. V poslednej kapitole teoretickej práce sa zaoberám neoformalistickou analýzou, niektoré jej aspekty využívam pri rozboroch filmov v praktickej časti. Tam sa dôkladnejšie venujem filmom Hlava ruce srdce a Vaterland lovecký denník, oba od Davida Jařaba. Pre porovnanie analyzujem aj film Luisa Bu?uela Andalúzsky pes, ktorý je označovaný ako čisto surrealistické filmové dielo.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis examines the use of time in David Jařaba's films with main focus on his surrealistic film Hlava ruce srdce. In a begining of the theoretical part I define terms of time in a film due to film theoretics, next part characterizes features of the surrealistic movement in film, it's use of film language and definition of notions dream and unconscious. Neoformalist analysis takes place in a third theoretical part. Than, in practical part I use some aspects of neoformalist analysis for analyzes of David Jařaba's films Hlava ruce srdce (Head hands heart) and Vaterland lovecký denník (Vaterland the hunting diary). For comparison I analyze Luise Bu?uel's film An Andalusian Dog, which is considered as a pure surrealistic piece of art.
Klíčová slova
filmový čas, surrealistický film, sen, nevedomie, neoformalistická analýza, Hlava ruce srdce, Vaterland lovecký denník, Andalúzsky pes
Klíčová slova v angličtině
time in film, surrealistic film, dream, unconscious, neoformalistic analyzis, Hlava ruce srdce, Vaterland lovecký denník, Andalusian Dog
Rozsah průvodní práce
42 s. (62 387 znaků)
Jazyk
SK
Anotace
Táto bakalárska práca skúma využívanie filmového času vo filmoch Davida Jařaba s dôrazom na jeho surrealistický film Hlava ruce srdce. Na začiatku teoretickej časti sa venujem definovaniu samotného filmového času podľa filmových teoretikov, ďalšia čast patrí úvodu do surrealistického filmu, jeho spôsoboch využívania filmového jazyka a zadefinovaniu pojmov sen a nevedomie. V poslednej kapitole teoretickej práce sa zaoberám neoformalistickou analýzou, niektoré jej aspekty využívam pri rozboroch filmov v praktickej časti. Tam sa dôkladnejšie venujem filmom Hlava ruce srdce a Vaterland lovecký denník, oba od Davida Jařaba. Pre porovnanie analyzujem aj film Luisa Bu?uela Andalúzsky pes, ktorý je označovaný ako čisto surrealistické filmové dielo.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis examines the use of time in David Jařaba's films with main focus on his surrealistic film Hlava ruce srdce. In a begining of the theoretical part I define terms of time in a film due to film theoretics, next part characterizes features of the surrealistic movement in film, it's use of film language and definition of notions dream and unconscious. Neoformalist analysis takes place in a third theoretical part. Than, in practical part I use some aspects of neoformalist analysis for analyzes of David Jařaba's films Hlava ruce srdce (Head hands heart) and Vaterland lovecký denník (Vaterland the hunting diary). For comparison I analyze Luise Bu?uel's film An Andalusian Dog, which is considered as a pure surrealistic piece of art.
Klíčová slova
filmový čas, surrealistický film, sen, nevedomie, neoformalistická analýza, Hlava ruce srdce, Vaterland lovecký denník, Andalúzsky pes
Klíčová slova v angličtině
time in film, surrealistic film, dream, unconscious, neoformalistic analyzis, Hlava ruce srdce, Vaterland lovecký denník, Andalusian Dog
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazovych příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou byt v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Vystupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upravenym bookletem
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) 3 ks technického scénáře v kroužkové vazbě.
d) V případě, že je dílo autorskym počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí byt řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěny a podepsany formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevny prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesny název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazovych příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou byt v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Vystupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upravenym bookletem
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) 3 ks technického scénáře v kroužkové vazbě.
d) V případě, že je dílo autorskym počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí byt řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěny a podepsany formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevny prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesny název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
TARKOVSKIJ, Andrej: Zapečetěný čas. Camera obscura, Příbram, 2005
BLAŽEJOVSKÝ, Jaromír: Spiritualita ve filmu, CDK, 2007
THOMPSON, Kristin & BORDWELL, David: Umění filmu: Úvod do studia formy a stylu, Praha: AMU, 2011
VALUŠIAK, Josef: Střihovou skladbou k n-té dimenzi. Praha: AMU, 2000
VALUŠIAK, Josef: Základy střihové skladby. Praha: AMU, 2005
PLAZEWSKi, Jerzy: Filmová řeč. Orbi, 1967
BACHELARD, Gaston: Voda a sny. Mladá fronta, 1997
Seznam doporučené literatury
TARKOVSKIJ, Andrej: Zapečetěný čas. Camera obscura, Příbram, 2005
BLAŽEJOVSKÝ, Jaromír: Spiritualita ve filmu, CDK, 2007
THOMPSON, Kristin & BORDWELL, David: Umění filmu: Úvod do studia formy a stylu, Praha: AMU, 2011
VALUŠIAK, Josef: Střihovou skladbou k n-té dimenzi. Praha: AMU, 2000
VALUŠIAK, Josef: Základy střihové skladby. Praha: AMU, 2005
PLAZEWSKi, Jerzy: Filmová řeč. Orbi, 1967
BACHELARD, Gaston: Voda a sny. Mladá fronta, 1997
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Teoretická část:
Mgr. MgA. Gogola: ,,Jmenujte další tvůrce magického realismu na Slovensku."
Studentka prokázala znalost této oblasti.
Odpověděla i na otázky v posudcích.