Bakalářská práce se zabývá vztahem osob v období mladé dospělosti k Romům a imigrantům z Blízkého východu. Teoretická část je věnována teoretickým východiskům z oblasti imigrace, specifikům soužití v multikulturním prostředí, Romům a imigrantům z Blízkého východu. Na teoretickou část práce navazuje praktická část, která je zaměřena na kvantitativní výzkum vztah mladých dospělých k Romům a imigrantům z Blízkého východu. Tento výzkum je následně analyzován a vyhodnocen. Vyhodnocený výzkum je shrnut do obecných závěrů.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with young adult's relationship to Gypsies and middle Eastern Immigrants. The theoretical part is devoted to the theoretical background of immigration, the specifics of coexistence in a multicultural environment, Gypsies and middle Eastern Immigrants. The theoretical part of the thesis follows the practical part, which focuses on quantitative research - young adult's relationship to Gypsies and middle Eastern Immigrants. In this part is the research analysed and evaluated. The evaluated research is summarized to the general conclusions.
Klíčová slova
imigrace, Romové, Blízký východ, multikulturalismus, mladá dospělost, kvantitativní výzkum
Klíčová slova v angličtině
Immigration, Gypsies, Middle East, Multiculturalism, Young adulthood,
Quantitative research
Rozsah průvodní práce
79
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá vztahem osob v období mladé dospělosti k Romům a imigrantům z Blízkého východu. Teoretická část je věnována teoretickým východiskům z oblasti imigrace, specifikům soužití v multikulturním prostředí, Romům a imigrantům z Blízkého východu. Na teoretickou část práce navazuje praktická část, která je zaměřena na kvantitativní výzkum vztah mladých dospělých k Romům a imigrantům z Blízkého východu. Tento výzkum je následně analyzován a vyhodnocen. Vyhodnocený výzkum je shrnut do obecných závěrů.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with young adult's relationship to Gypsies and middle Eastern Immigrants. The theoretical part is devoted to the theoretical background of immigration, the specifics of coexistence in a multicultural environment, Gypsies and middle Eastern Immigrants. The theoretical part of the thesis follows the practical part, which focuses on quantitative research - young adult's relationship to Gypsies and middle Eastern Immigrants. In this part is the research analysed and evaluated. The evaluated research is summarized to the general conclusions.
Klíčová slova
imigrace, Romové, Blízký východ, multikulturalismus, mladá dospělost, kvantitativní výzkum
Klíčová slova v angličtině
Immigration, Gypsies, Middle East, Multiculturalism, Young adulthood,
Quantitative research
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury a zpracování rešerše na dané téma.
Vymezení teoretických východisek a terminologie z oblasti multikulturalismu, multikulturní výchovy, imigrace a mladé dospělosti.
Příprava metodiky, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování, analýza a vyhodnocení získaných dat, jejich interpretace.
Prezentace a shrnutí výsledků výzkumu, návrh doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury a zpracování rešerše na dané téma.
Vymezení teoretických východisek a terminologie z oblasti multikulturalismu, multikulturní výchovy, imigrace a mladé dospělosti.
Příprava metodiky, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování, analýza a vyhodnocení získaných dat, jejich interpretace.
Prezentace a shrnutí výsledků výzkumu, návrh doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BALVÍN, Jaroslav. Pedagogika, andragogika a multikulturalita. Praha: Radix, 2012. ISBN 978-80-86798-07-3.
HAYES, Nicky. Principles of social psychology. Repr. in pbk. Hove: LEA, 1993. ISBN 978-086-3772-597.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
MOREE, Dana. Základy interkulturního soužití. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0915-7.
ŠIŠKOVÁ, Tatjana. Výchova k toleranci a proti rasismu: (multikulturní výchova v praxi). Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-182-2.
Seznam doporučené literatury
BALVÍN, Jaroslav. Pedagogika, andragogika a multikulturalita. Praha: Radix, 2012. ISBN 978-80-86798-07-3.
HAYES, Nicky. Principles of social psychology. Repr. in pbk. Hove: LEA, 1993. ISBN 978-086-3772-597.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
MOREE, Dana. Základy interkulturního soužití. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0915-7.
ŠIŠKOVÁ, Tatjana. Výchova k toleranci a proti rasismu: (multikulturní výchova v praxi). Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-182-2.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka stručně popsala teoretická východiska. Dále se zaměřila na popis praktické části, popsala výzkumnou strategii a metodologii výzkumu - výzkumné otázky, výzkumné cíle, apod. Stěžejní část byla tvořena prezentací výsledků výzkumného šetření. Studentka odpovídala na otázky k obhajobě z posudků a na otázky členů komise. Prezentovány byly závěry výzkumu a doporučení pro praxi. Členové komise se doptávali na výzkumný nástroj a jeho konstrukci a jednotlivé položky, dále na náhodný výběr. Diskuze směřovala také k volbě výzkumného souboru ve vztahu k sociální pedagogice. Studentka byla k obhajobě adekvátně připravená.