Tato bakalářská práce charakterizuje marketingové komunikace se zaměřením na sponzoring. Definuje subjekt sponzoringu, formy, oblasti, úrovně a jeho užití. Rozvádí sponzoring jako komunikaci značky a také sponzoring jako strategii podniku. Objasňuje firemní filantropii a dobrovolnictví. Ukazuje, jakým způsobem se dělá sponzoringová kampaň. Prakticky znázorňuje a klasifikuje sponzorské aktivity u firmy Imperial Tobacco ČR, s.r.o, která se sponzoringem zabývala v oblasti sportovní, a to sponzorství Formule 1.
Anotace v angličtině
This bachelor work characterizes marketing communications with the focus on sponsorship. It defines the subject of sponsorship, its forms, fields, levels, and its use. It conveys sponsorship as a communication of trade mark and also as a company strategy. It clarifies philanthrophy and voluntariness of a firm. This work shows how a sponsorship campaign is done. It illustrates and classifies sponsorship activities of company Imperial Tobacco CR, s.r.o. which was dealing with sponsorship in a sport area, particularly they were sponsoring Formula One.
Marketing, marketing communication, public relations, sponsoring, philanthrophy, voluntariness, sponsor contribution, charitable donation, corporate philanthropy, reciprocity, cause related marketing, corporate foundation, Matching fund, Corporate Giving
Rozsah průvodní práce
74 s., 15 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce charakterizuje marketingové komunikace se zaměřením na sponzoring. Definuje subjekt sponzoringu, formy, oblasti, úrovně a jeho užití. Rozvádí sponzoring jako komunikaci značky a také sponzoring jako strategii podniku. Objasňuje firemní filantropii a dobrovolnictví. Ukazuje, jakým způsobem se dělá sponzoringová kampaň. Prakticky znázorňuje a klasifikuje sponzorské aktivity u firmy Imperial Tobacco ČR, s.r.o, která se sponzoringem zabývala v oblasti sportovní, a to sponzorství Formule 1.
Anotace v angličtině
This bachelor work characterizes marketing communications with the focus on sponsorship. It defines the subject of sponsorship, its forms, fields, levels, and its use. It conveys sponsorship as a communication of trade mark and also as a company strategy. It clarifies philanthrophy and voluntariness of a firm. This work shows how a sponsorship campaign is done. It illustrates and classifies sponsorship activities of company Imperial Tobacco CR, s.r.o. which was dealing with sponsorship in a sport area, particularly they were sponsoring Formula One.
Marketing, marketing communication, public relations, sponsoring, philanthrophy, voluntariness, sponsor contribution, charitable donation, corporate philanthropy, reciprocity, cause related marketing, corporate foundation, Matching fund, Corporate Giving
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte odbornou literaturu a materiály v oblasti marketingových komunikací se zaměřením na sponzoring.
2. Formulujte teoretická východiska pro analýzu současného stavu sponzoringu na národní i mezinárodní úrovni se zaměřením na příkladu sponzoringových aktivit Imperial Tobacco, s.r.o. a stanovte pracovní hypotézy.
3. Zpracujte historii a činnost firmy Imperial Tobacco, s.r.o., specifikujte současnou reklamu firmy a analyzujte její sponzoringové aktivity v konfrontaci se současnými legislativními změnami v oblasti sponzoringu.
4. Zhodnoťte výsledky analýzy a na jejich základě ověřte platnost pracovních hypotéz, vyvoďte závěry a příp. navrhněte vlastní řešení vedoucí ke zlepšení image firmy a celkového stavu v oblasti sponzoringu v České republice.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte odbornou literaturu a materiály v oblasti marketingových komunikací se zaměřením na sponzoring.
2. Formulujte teoretická východiska pro analýzu současného stavu sponzoringu na národní i mezinárodní úrovni se zaměřením na příkladu sponzoringových aktivit Imperial Tobacco, s.r.o. a stanovte pracovní hypotézy.
3. Zpracujte historii a činnost firmy Imperial Tobacco, s.r.o., specifikujte současnou reklamu firmy a analyzujte její sponzoringové aktivity v konfrontaci se současnými legislativními změnami v oblasti sponzoringu.
4. Zhodnoťte výsledky analýzy a na jejich základě ověřte platnost pracovních hypotéz, vyvoďte závěry a příp. navrhněte vlastní řešení vedoucí ke zlepšení image firmy a celkového stavu v oblasti sponzoringu v České republice.
Seznam doporučené literatury
Marketing 2004/Filip Kotler, Gary Armstrong - Praha: Grada, c2004 - 855 str.
Marketingová komunikace: nové trendy a jejich využití/Petr Frey - Praha: Management Press, 2005 - 111 str.
Marketingová komunikace 2003/Miroslav Foret - Vyd. 1. - Brno: Computer Press, 2003 - 275 str.
Public relations: praxe komunikace s veřejností - 1. vyd. - Praha: Management Press, 1996 - 167 str.
DE PELSMACKER, P. - GEUENS, M. - VAN DEN BERGH, J. Marketingová komunikace.Praha, Grada Publishing 2003. Počet stran 581. ISBN 80-247-0254-1
CAYWOOD, C. Public relations - řízená komunikace podniku s veřejností. Brno, Computer Press 2003. Počet stran 600. ISBN 80-7226-886-4
Seznam doporučené literatury
Marketing 2004/Filip Kotler, Gary Armstrong - Praha: Grada, c2004 - 855 str.
Marketingová komunikace: nové trendy a jejich využití/Petr Frey - Praha: Management Press, 2005 - 111 str.
Marketingová komunikace 2003/Miroslav Foret - Vyd. 1. - Brno: Computer Press, 2003 - 275 str.
Public relations: praxe komunikace s veřejností - 1. vyd. - Praha: Management Press, 1996 - 167 str.
DE PELSMACKER, P. - GEUENS, M. - VAN DEN BERGH, J. Marketingová komunikace.Praha, Grada Publishing 2003. Počet stran 581. ISBN 80-247-0254-1
CAYWOOD, C. Public relations - řízená komunikace podniku s veřejností. Brno, Computer Press 2003. Počet stran 600. ISBN 80-7226-886-4