Bakalářská práce se zabývá charakteristikou regionu Podluží, popisuje dětský folklor a možnosti využití folklorních tradic ve Školním vzdělávacím programu mateřské školy. Praktická část obsahuje 11 výchovně vzdělávacích činností se zaměním na folklorní tradice. Tyto činnosti byly evaluovány pomocí sebereflexe a reflexe.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the characteristics of the Podluží region, describes children's folklore and possibilities of using folklore traditions in the kindergarten school curriculum. The practical part contains 11 educational activities, focusing on folklore traditions. These activities were evaluated using self-reflection and reflection.
Klíčová slova
dětský folklor, lidové tradice, region Podluží, lidový kroj
Klíčová slova v angličtině
folk folklore, folk traditions, Podluží region, folk costume
Rozsah průvodní práce
75 s
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá charakteristikou regionu Podluží, popisuje dětský folklor a možnosti využití folklorních tradic ve Školním vzdělávacím programu mateřské školy. Praktická část obsahuje 11 výchovně vzdělávacích činností se zaměním na folklorní tradice. Tyto činnosti byly evaluovány pomocí sebereflexe a reflexe.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the characteristics of the Podluží region, describes children's folklore and possibilities of using folklore traditions in the kindergarten school curriculum. The practical part contains 11 educational activities, focusing on folklore traditions. These activities were evaluated using self-reflection and reflection.
Klíčová slova
dětský folklor, lidové tradice, region Podluží, lidový kroj
Klíčová slova v angličtině
folk folklore, folk traditions, Podluží region, folk costume
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše o využití hudební výchovy a folklóru při práci s dětmi předškolního věku.
Vymezení teoretických východisek o folklórních tradicích ve vybraném regionu.
Zpracování hudebního projektu zaměřeného na podporu folklorních tradic v mateřských školách.
Ověření hudebního projektu ve vybrané mateřské škole.
Zpracování doporučení pro praxi mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše o využití hudební výchovy a folklóru při práci s dětmi předškolního věku.
Vymezení teoretických východisek o folklórních tradicích ve vybraném regionu.
Zpracování hudebního projektu zaměřeného na podporu folklorních tradic v mateřských školách.
Ověření hudebního projektu ve vybrané mateřské škole.
Zpracování doporučení pro praxi mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
BERARDO, Kate and Darla K. DEARDORFF. Building cultural competence: innovative activities and models. Sterling, Va.: Stylus, 2012. ISBN 978-1-57922-803-3.
JANČÁR, Josef. Lidová kultura na Moravě. Brno: Muzejní a vlastivědná společnost, 2000. ISBN 80-86156-31-1.
JURKOVIČ, Pavel. Od výkřiku k písničce. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-807-3677-503.
MAŇÁK, Josef, ŠVEC, Vlastimil. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5.
SEDLÁK, František. Hudební vývoj dítěte. Praha: Nakladatelství Supraphon, 1974.
ŽIDLICKÝ, Vladimír. Lidé, kroje, tradice. Brno: Atelier Zidlicky, 2013. ISBN 978-80-905608-0-2.
Seznam doporučené literatury
BERARDO, Kate and Darla K. DEARDORFF. Building cultural competence: innovative activities and models. Sterling, Va.: Stylus, 2012. ISBN 978-1-57922-803-3.
JANČÁR, Josef. Lidová kultura na Moravě. Brno: Muzejní a vlastivědná společnost, 2000. ISBN 80-86156-31-1.
JURKOVIČ, Pavel. Od výkřiku k písničce. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-807-3677-503.
MAŇÁK, Josef, ŠVEC, Vlastimil. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5.
SEDLÁK, František. Hudební vývoj dítěte. Praha: Nakladatelství Supraphon, 1974.
ŽIDLICKÝ, Vladimír. Lidé, kroje, tradice. Brno: Atelier Zidlicky, 2013. ISBN 978-80-905608-0-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
noty, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou bakalářskou práci. Vedoucí práce zmínil hrubé nedostatky v části teoretické i aplikační. Oponent se také vyjádřil k negativům práce. Zdůrazněna je zejména nevyhovující teoretická část a nedostatky v oblasti didaktického uchopení. Studentka nedokázala na tyto nedostatky adekvátně reagovat. V teoretické části práce se vedoucí i oponent shodli na nutnosti přepracování, z důvodu nesouvislosti s oborem. V praktické části se také shodli na přepracování s důvodu nesprávného didaktického uchopení.