Bakalářská práce se zabývá vlivem dnešních médií na život dětí předškolního věku. Teoretickou část tvoří popis jednotlivých oblastí zdravého vývoje dítěte. Jsou zde popsány výzkumy médií v souvislosti s jejich používáním dětmi. Současně jsou zde shrnuty klady a zápory používání médií ve vztahu ke zdravému vývoji dětí. Cílem výzkumu je zjistit, jak děti předškolního věku používají média a jak tyto média na děti působí. V praktické části kvantitativního výzkumu jsme vyhodnocovali data získaná z dotazníku od rodičů dětí předškolního věku z okresu Uherské Hradiště. V závěru je doporučení vyplývající z takto získaných informací pro praxi mateřských škol.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the influence of today's media on the life of pre-school children. The theoretical part describes the individual areas of child's healthy development. The media research has been done in connection with their use by children. Concurrently, there are summarized the pros and cons of media use in relation to the healthy development of children. The main object of the research is to find out how the pre-school children use media and the influence on them. The practical part evaluates the data obtained from the questionnaire, given to the parents of pre-school children from the district of Uherské Hradiště. In conclusion, there is a recommendation from the obtained information for the practice of nursery schools.
Klíčová slova
zdravý vývoj dítěte předškolního věku, média
Klíčová slova v angličtině
healthy development of child in preschool age, media
Rozsah průvodní práce
62 s. (79 800) příloha 4 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá vlivem dnešních médií na život dětí předškolního věku. Teoretickou část tvoří popis jednotlivých oblastí zdravého vývoje dítěte. Jsou zde popsány výzkumy médií v souvislosti s jejich používáním dětmi. Současně jsou zde shrnuty klady a zápory používání médií ve vztahu ke zdravému vývoji dětí. Cílem výzkumu je zjistit, jak děti předškolního věku používají média a jak tyto média na děti působí. V praktické části kvantitativního výzkumu jsme vyhodnocovali data získaná z dotazníku od rodičů dětí předškolního věku z okresu Uherské Hradiště. V závěru je doporučení vyplývající z takto získaných informací pro praxi mateřských škol.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the influence of today's media on the life of pre-school children. The theoretical part describes the individual areas of child's healthy development. The media research has been done in connection with their use by children. Concurrently, there are summarized the pros and cons of media use in relation to the healthy development of children. The main object of the research is to find out how the pre-school children use media and the influence on them. The practical part evaluates the data obtained from the questionnaire, given to the parents of pre-school children from the district of Uherské Hradiště. In conclusion, there is a recommendation from the obtained information for the practice of nursery schools.
Klíčová slova
zdravý vývoj dítěte předškolního věku, média
Klíčová slova v angličtině
healthy development of child in preschool age, media
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše o vlivu médií na život dětí.
Vymezení teoretických východisek o etapizaci zdravého vývoje dětí.
Příprava metodiky výzkumné části, stanovení cílů výzkumu a výzkumných otázek.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejích shrnutí a doporučení pro praxi mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše o vlivu médií na život dětí.
Vymezení teoretických východisek o etapizaci zdravého vývoje dětí.
Příprava metodiky výzkumné části, stanovení cílů výzkumu a výzkumných otázek.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejích shrnutí a doporučení pro praxi mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
KIRSH, Steven, Media and youth: a developmental perspective. Chichester: Wiley-Blackwell, 2010, ISBN 978-1-4051-7947-8.
KŘIVÁKOVÁ, Markéta. Dětský spotřebitel na prahu 21. století (vliv médií a reklamy na dítě). Zlín, 2002, 132 listů.
MANDER, Jerry. Čtyři důvody pro zrušení televize. Brno: Doplněk, 2000, ISBN 80-7239-063-5.
PERSE, Elizabeth M.,Jennifer L. LAMBE. Media effects and society. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2017, ISBN 978-0-415-88591-1.
RUDDOCK, Andy. Youth and media. Los Angeles: SAGE, 2013, ISBN 978-1-84860-092-8.
STAŠOVÁ, Leona, Gabriela SLANINOVÁ a Iva JUNOVÁ. Nová generace: vybrané aspekty socializace a výchovy současných dětí a mládeže v kontextu medializované společnosti. Hradec Králové: Gaudeamus, 2015, ISBN 978-80-7435-567-7.
STRASBURGER, Victor C., Barbara J. WILSON a Amy B. JORDAN. Children, adolescents, and the media. Thousand Oaks: SAGE, 2014, ISBN 978-1-4129-9926-7.
Seznam doporučené literatury
KIRSH, Steven, Media and youth: a developmental perspective. Chichester: Wiley-Blackwell, 2010, ISBN 978-1-4051-7947-8.
KŘIVÁKOVÁ, Markéta. Dětský spotřebitel na prahu 21. století (vliv médií a reklamy na dítě). Zlín, 2002, 132 listů.
MANDER, Jerry. Čtyři důvody pro zrušení televize. Brno: Doplněk, 2000, ISBN 80-7239-063-5.
PERSE, Elizabeth M.,Jennifer L. LAMBE. Media effects and society. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2017, ISBN 978-0-415-88591-1.
RUDDOCK, Andy. Youth and media. Los Angeles: SAGE, 2013, ISBN 978-1-84860-092-8.
STAŠOVÁ, Leona, Gabriela SLANINOVÁ a Iva JUNOVÁ. Nová generace: vybrané aspekty socializace a výchovy současných dětí a mládeže v kontextu medializované společnosti. Hradec Králové: Gaudeamus, 2015, ISBN 978-80-7435-567-7.
STRASBURGER, Victor C., Barbara J. WILSON a Amy B. JORDAN. Children, adolescents, and the media. Thousand Oaks: SAGE, 2014, ISBN 978-1-4129-9926-7.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou bakalářskou práci. Oponent vyzvihuje významnost tématu práce. Oponent práce položil otázký týkající se propojetí teorie a praxe, na které studentka adekvátně odpověděla. Vedoucí práce položil otázky týkající se teoretické části, na které studentka také odpověděla adekvátně. Na doplňující otázky dokázala studentka odpovědět s nedostatky. Komise se vyjádřila k nepřesnostem v souvislosti s cíli v empirické části práce.