Bakalářská práce má teoreticko-empirický charakter a zaměřuje se na specifika práce
s dvouletými dětmi v mateřské škole. Nejprve je shrnuta problematika přijímání dvouletých dětí do mateřských škol s návazností na podmínky vzdělávání těchto dětí. Dále je zde předložena vhodná organizace práce s dvouletými dětmi, a to s akcentem na vývojová specifika těchto dětí. Následně je v práci popsán kvalitativně orientovaný výzkum, který byl realizován prostřednictvím participačního pozorování. Hlavním cílem tohoto výzkumu bylo popsat specifika práce s dvouletými dětmi v mateřské škole.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis has an empirical character and it focuses on the specifics of work with two years old children in kindergarten. At first there are summarized the issues of admission of two years old children in the kindergarten with connection on the conditions of their education. Then there is presented appropriate organization of the work with two years old children with accent on their developmental specifics. Subsequently is described qualitative research which was realised by participatory observation. The main aim of this research was to describe specifics of work with two years old kids in kindergarten.
Klíčová slova
raný věk, preprimární edukace
Klíčová slova v angličtině
early childhood, pre-primary education
Rozsah průvodní práce
53 s. (96 833)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce má teoreticko-empirický charakter a zaměřuje se na specifika práce
s dvouletými dětmi v mateřské škole. Nejprve je shrnuta problematika přijímání dvouletých dětí do mateřských škol s návazností na podmínky vzdělávání těchto dětí. Dále je zde předložena vhodná organizace práce s dvouletými dětmi, a to s akcentem na vývojová specifika těchto dětí. Následně je v práci popsán kvalitativně orientovaný výzkum, který byl realizován prostřednictvím participačního pozorování. Hlavním cílem tohoto výzkumu bylo popsat specifika práce s dvouletými dětmi v mateřské škole.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis has an empirical character and it focuses on the specifics of work with two years old children in kindergarten. At first there are summarized the issues of admission of two years old children in the kindergarten with connection on the conditions of their education. Then there is presented appropriate organization of the work with two years old children with accent on their developmental specifics. Subsequently is described qualitative research which was realised by participatory observation. The main aim of this research was to describe specifics of work with two years old kids in kindergarten.
Klíčová slova
raný věk, preprimární edukace
Klíčová slova v angličtině
early childhood, pre-primary education
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury z oblasti péče a vzdělávání dětí v raném věku.
Vymezení terminologie a teoretických východisek o možnostech vzdělávání dětí mladších tří let v mateřské škole.
Příprava metodiky výzkumné části, stanovení cílů výzkumu.
Realizace kvalitativního výzkumu s využitím pozorování.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury z oblasti péče a vzdělávání dětí v raném věku.
Vymezení terminologie a teoretických východisek o možnostech vzdělávání dětí mladších tří let v mateřské škole.
Příprava metodiky výzkumné části, stanovení cílů výzkumu.
Realizace kvalitativního výzkumu s využitím pozorování.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
BERK, Laura E. a Adena Beth MEYERS. Infants, children, and adolescents. Eighth edition. Boston: Pearson, 2016, xxv, 647, G-11, R-73, NI-20, SI-36. Always learning. ISBN 978-0-13-393673-5.
GREGORA, Martin a Jana KROPÁČKOVÁ. Vývoj batolete od jednoho roku do tří let. Praha: Grada, 2016, 155 s. ISBN 978-80-247-5085-9.
HENDRYCHOVÁ, Simona. Úvod do problematiky rozvíjení dítěte do tří let. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2013, 95 s. ISBN 978-80-7464-452-8.
KROPÁČKOVÁ, Jana a Hana SPLAVCOVÁ. Dvouleté děti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe, 2016, 169 s. Dobrá školka. ISBN 978-80-7496-270-7.
SPLAVCOVÁ, Hana a Jana KROPÁČKOVÁ. Vzdělávání dětí od dvou let v MŠ. Praha: Portál, 2016, 167 s. ISBN 978-80-262-1042-9.
SYSLOVÁ, Zora, Irena BORKOVCOVÁ a Jan PRŮCHA. Péče a vzdělávání dětí v raném věku: komparace české a zahraniční situace. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2014, 213 s. ISBN 978-80-7478-354-8.
Seznam doporučené literatury
BERK, Laura E. a Adena Beth MEYERS. Infants, children, and adolescents. Eighth edition. Boston: Pearson, 2016, xxv, 647, G-11, R-73, NI-20, SI-36. Always learning. ISBN 978-0-13-393673-5.
GREGORA, Martin a Jana KROPÁČKOVÁ. Vývoj batolete od jednoho roku do tří let. Praha: Grada, 2016, 155 s. ISBN 978-80-247-5085-9.
HENDRYCHOVÁ, Simona. Úvod do problematiky rozvíjení dítěte do tří let. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2013, 95 s. ISBN 978-80-7464-452-8.
KROPÁČKOVÁ, Jana a Hana SPLAVCOVÁ. Dvouleté děti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe, 2016, 169 s. Dobrá školka. ISBN 978-80-7496-270-7.
SPLAVCOVÁ, Hana a Jana KROPÁČKOVÁ. Vzdělávání dětí od dvou let v MŠ. Praha: Portál, 2016, 167 s. ISBN 978-80-262-1042-9.
SYSLOVÁ, Zora, Irena BORKOVCOVÁ a Jan PRŮCHA. Péče a vzdělávání dětí v raném věku: komparace české a zahraniční situace. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2014, 213 s. ISBN 978-80-7478-354-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou bakalářskou práci adekvátně. Vedoucí práce hodnotil práci kladně. Předložil doporučení ke zkvalitnění empirické části práce. Položil otázky týkající se realizace výzkumu. Na tyto otázky studentka odpověděla adekvátně. Oponent práce hodnotil práci kladně a položil otázky týkající se doporučení do praxe mateřských škol na základě výzkumných zjištění. Na tyto otázky studentka odpověděla adekvátně.