Tato bakalářská práce se zabývá problematikou výchovy v současné české společnosti. Teoretická část, která je rozdělena do tří kapitol, rozebírá jednotlivé klíčové pojmy. Velký důraz je kladen na etiku výchovy, to vše s pedagogickým přesahem. Podstatná část textu se také věnuje filosofii, z níž vzešly veškeré další vědy a která historicky ovlivňovala způsoby chování a jednání lidí.
Praktická část, výzkum, se zaměřuje především na výchovné styly a etické hodnoty ve sportu. Rozebírá zde nejen užívání jednotlivých stylů a jejich preference, ale také hodnotové žebříčky respondentů v aplikaci na konkrétní sledovaný sport. V závěru autor shrnuje rozebíranou problematiku a přidává doporučení, ke kterým v průběhu zpracování této práce postupně dospěl.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis deals with problem of education in current Czech society. Theoretical part which is divided into three chapters deals with key words. It is especially based on ethics of education in pedagogy. A big part of this text consists of theory of philosophy because it is original and first science. Every other sciences originates from philosophy. It is in historical stream for people and their behaviour.
The practical part analysis methods of education and ethical values in sport. There are compared views on education in families in past and in present focused on educational styles. Next part contains mentioned styles and ranking of values in application on focused sport. In the end the author summarizes this problem and adds some recommendations which are clear from this thesis.
Klíčová slova
výchova, pedagogika, etika, filosofie, výchovný styl
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou výchovy v současné české společnosti. Teoretická část, která je rozdělena do tří kapitol, rozebírá jednotlivé klíčové pojmy. Velký důraz je kladen na etiku výchovy, to vše s pedagogickým přesahem. Podstatná část textu se také věnuje filosofii, z níž vzešly veškeré další vědy a která historicky ovlivňovala způsoby chování a jednání lidí.
Praktická část, výzkum, se zaměřuje především na výchovné styly a etické hodnoty ve sportu. Rozebírá zde nejen užívání jednotlivých stylů a jejich preference, ale také hodnotové žebříčky respondentů v aplikaci na konkrétní sledovaný sport. V závěru autor shrnuje rozebíranou problematiku a přidává doporučení, ke kterým v průběhu zpracování této práce postupně dospěl.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis deals with problem of education in current Czech society. Theoretical part which is divided into three chapters deals with key words. It is especially based on ethics of education in pedagogy. A big part of this text consists of theory of philosophy because it is original and first science. Every other sciences originates from philosophy. It is in historical stream for people and their behaviour.
The practical part analysis methods of education and ethical values in sport. There are compared views on education in families in past and in present focused on educational styles. Next part contains mentioned styles and ranking of values in application on focused sport. In the end the author summarizes this problem and adds some recommendations which are clear from this thesis.
Klíčová slova
výchova, pedagogika, etika, filosofie, výchovný styl
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti sociální pedagogiky, filosofie a etiky.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu metodou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení dat, jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení do praxe.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti sociální pedagogiky, filosofie a etiky.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu metodou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení dat, jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení do praxe.
Seznam doporučené literatury
JANKOVSKÝ, Jiří. Etika pro pomáhající profese. Praha: Triton, 2003. ISBN 80-7254-329-6.
BALVÍN, Jaroslav. Pedagogika, andragogika a multikulturalita. Praha: Hnutí R v nakl. Radix, 2012. ISBN 978-80-86798-07-3.
KRATOCHVÍL, Zdeněk. Výchova, zřejmost, vědomí. V Praze: Herrmann & synové, 1995. ISBN 80-238-0473-1.
PATOČKA, Jan. Platón a Evropa. Praha: Filosofia, 2007. ISBN 978-80-7007-264-6.
FROMM, Erich. Psychoanalýza a náboženství. Praha: Aurora, 2003. ISBN 80-7299-066-7.
CRAIG, Edward. Philosophy: a very short introduction. New York: Oxford University Press, c2002. ISBN 0192854216.
Seznam doporučené literatury
JANKOVSKÝ, Jiří. Etika pro pomáhající profese. Praha: Triton, 2003. ISBN 80-7254-329-6.
BALVÍN, Jaroslav. Pedagogika, andragogika a multikulturalita. Praha: Hnutí R v nakl. Radix, 2012. ISBN 978-80-86798-07-3.
KRATOCHVÍL, Zdeněk. Výchova, zřejmost, vědomí. V Praze: Herrmann & synové, 1995. ISBN 80-238-0473-1.
PATOČKA, Jan. Platón a Evropa. Praha: Filosofia, 2007. ISBN 978-80-7007-264-6.
FROMM, Erich. Psychoanalýza a náboženství. Praha: Aurora, 2003. ISBN 80-7299-066-7.
CRAIG, Edward. Philosophy: a very short introduction. New York: Oxford University Press, c2002. ISBN 0192854216.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student zdůvodnil volbu tématu, dále se věnoval teoretickým východiskům a praktické části. Prezentovány byly cíle práce, dr. Skarupská měla výhrady k cílům práce a k nedostatečné teoretické analýze stěžejních pojmů. Dále byl dotazován na techniku sběru dat a jejich analýze. Dotazník byl označen za nedostatečný vzhledem k tématu, dr. Hrbáčková měla podobné výhrady k výchovným stylům a způsobu jejich zjišťování. Student měl prezentovat výsledky výzkumu, které však nebyly vhodně interpretovány. Dále student odpovídal na otázky k obhajobě od vedoucí a oponentky práce. Dr. Hrbáčková se doptávala na ověření hypotéz, oceněn byl zájem studenta, výsledky mají nízkou vypovídající hodnotu, výpočty v textu nejsou vhodné. Práce byla hodnocena spíše rozporuplně, ovšem student byl na obhajobu adekvátně připraven a dokázal zodpovědět všechny otázky z posudků i od členů komise. Dr. Hrnčiříková ocenila zapracování na práci oproti předchozí verzi, byla doporučena spíše deskriptivní statistika.