Tato diplomová práce se zabývá vývojem mobilní aplikace pro výuku matematiky na základních a středních školách. První oddíl teoretické části práce se věnuje obecnému popisu dvou v současnosti nejpoužívanějších mobilních operačních systémů Android a iOS a také teorií vývoje aplikací pro tyto platformy. Druhý oddíl teoretické části obsahuje popis rámcových vzdělávacích programů matematiky pro základní a střední školy. Praktická část této práce se již věnuje popisu vývoje samotné mobilní aplikace a tvorbě uživatelské dokumentace.
Anotace v angličtině
This thesis deals with development of mobile application for learning math on elementary and secondary schools. First section of theoretical part is devoted to general description of currently two most widely used mobile operating systems Android and iOS and also of application development theory for these two platforms. Second section of theoretical part contains description of Framework education programme of mathematics for elementary school and high school. Practical part of this thesis deals with development of learning mo-bile application itself and also of user guide creation.
Klíčová slova
Mobilní aplikace, chytré telefony, tablety, Android, matematika, programování
Klíčová slova v angličtině
Mobile applications, Smartphones, Tablets, Android, Math, Programming
Rozsah průvodní práce
97 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá vývojem mobilní aplikace pro výuku matematiky na základních a středních školách. První oddíl teoretické části práce se věnuje obecnému popisu dvou v současnosti nejpoužívanějších mobilních operačních systémů Android a iOS a také teorií vývoje aplikací pro tyto platformy. Druhý oddíl teoretické části obsahuje popis rámcových vzdělávacích programů matematiky pro základní a střední školy. Praktická část této práce se již věnuje popisu vývoje samotné mobilní aplikace a tvorbě uživatelské dokumentace.
Anotace v angličtině
This thesis deals with development of mobile application for learning math on elementary and secondary schools. First section of theoretical part is devoted to general description of currently two most widely used mobile operating systems Android and iOS and also of application development theory for these two platforms. Second section of theoretical part contains description of Framework education programme of mathematics for elementary school and high school. Practical part of this thesis deals with development of learning mo-bile application itself and also of user guide creation.
Klíčová slova
Mobilní aplikace, chytré telefony, tablety, Android, matematika, programování
Klíčová slova v angličtině
Mobile applications, Smartphones, Tablets, Android, Math, Programming
Zásady pro vypracování
Vypracujte rešerži na dané téma.
Seznamte se s výukovými plány matematiky pro základní a střední školy.
Navrhněte mobilní výukovou aplikaci.
Naprogramujte základní výukové, graficky realizované pomůcky pro snadnější porozumění matematickým operacím.
Realizujte rozhraní testů, správu výsledků z jednotlivých testů a správu uživatelských účtů v aplikaci.
Vytvořte uživatelskou dokumentaci a aplikaci otestujte.
Zásady pro vypracování
Vypracujte rešerži na dané téma.
Seznamte se s výukovými plány matematiky pro základní a střední školy.
Navrhněte mobilní výukovou aplikaci.
Naprogramujte základní výukové, graficky realizované pomůcky pro snadnější porozumění matematickým operacím.
Realizujte rozhraní testů, správu výsledků z jednotlivých testů a správu uživatelských účtů v aplikaci.
Vytvořte uživatelskou dokumentaci a aplikaci otestujte.
Seznam doporučené literatury
LACKO, Ľuboslav. Vývoj aplikací pro Android. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2015, 472 s. ISBN 978-80-251-4347-6.
PETZOLD, Charles. Creating Mobile Apps with Xamarin.Forms. 2015. Redmond, Washington: Microsoft Press, 2015. ISBN 978-0-7356-9723-2.
ALESSI, Patrick. Vývoj her pro iPhone a iPad: programování pro iOS. Vyd. 1. Brno: Zoner Press, 2012, 423 s. Encyklopedie Zoner Press. ISBN 978-80-7413-199-8.
NASH, Trey. C\symbol{35} 2010: rychlý průvodce novinkami a nejlepšími postupy. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 624 s. ISBN 978-80-251-3034-6.
VOŠICKÝ, Zdeněk. Matematika v kostce: pro střední školy. 1. vyd. Havlíčkův Brod: Fragment, 2007, 195 s. Maturita v kostce. ISBN 978-80-253-0191-3.
EISLER, Jaroslav. Matematika v kostce: pro základní školy a nižší ročníky víceletých gymnázií. 1. vyd. Havlíčkův Brod: Fragment, 2006, 120 s. V kostce (Fragment). ISBN 80-253-0197-4.
Seznam doporučené literatury
LACKO, Ľuboslav. Vývoj aplikací pro Android. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2015, 472 s. ISBN 978-80-251-4347-6.
PETZOLD, Charles. Creating Mobile Apps with Xamarin.Forms. 2015. Redmond, Washington: Microsoft Press, 2015. ISBN 978-0-7356-9723-2.
ALESSI, Patrick. Vývoj her pro iPhone a iPad: programování pro iOS. Vyd. 1. Brno: Zoner Press, 2012, 423 s. Encyklopedie Zoner Press. ISBN 978-80-7413-199-8.
NASH, Trey. C\symbol{35} 2010: rychlý průvodce novinkami a nejlepšími postupy. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 624 s. ISBN 978-80-251-3034-6.
VOŠICKÝ, Zdeněk. Matematika v kostce: pro střední školy. 1. vyd. Havlíčkův Brod: Fragment, 2007, 195 s. Maturita v kostce. ISBN 978-80-253-0191-3.
EISLER, Jaroslav. Matematika v kostce: pro základní školy a nižší ročníky víceletých gymnázií. 1. vyd. Havlíčkův Brod: Fragment, 2006, 120 s. V kostce (Fragment). ISBN 80-253-0197-4.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student seznámil komisi s výsledky své diplomové práce. Poté byly přečteny posudky vedoucího a oponenta a následně byla vedena rozprava, během které byly položeny následující dotazy a komentáře:
Práce odráží velmi dobré inženýrské schopnosti diplomanta ve vývoji a návrhu softwaru a ukazuje na praktické zkušenosti s návrhem, programováním a testováním aplikací. Zvažoval jste možnost automatického vystavení z verzovacího systému pro webovou část aplikace? (Ing. Petrla)
Student v rámci vývoje aplikace a své vlastní iniciativy zpracoval i serverovou část, která nebyla součástí zadání. Student vždy pracoval s velkým nasazením a požadované změny dané vývojem aplikace zapracovával vždy bez zbytečných časových prodlev. V průběhu celého vývoje aplikace student prokazoval nadstandardní znalosti použitých technologií. Výsledná aplikace je proto na dobré úrovni nejen co se týče funkčnosti, ale také možnostmi rozšíření. (dr. Slovák)
Proč není paní Urbanová uvedena v textu když je v příloze. Testování provedli 4 uživatelé, z toho 3 děti a většina testů vyšla neúspěšně. Testoval jste výsledek i u jiné skupiny? (doc. Komínková Oplatková)
Postrádám bod 5 správa uživatelských účtů v aplikaci, popište, kde se nachází v aplikaci. Proč je jeden bod zásad pro vypracování jen na jedné stránce s několika screenshoty? (dr. Malaník David)
Zobrazený výsledek na obrázku je výstup vaší aplikace? Vyzkoušeli si to také i děti ve škole? Co s stane uživateli, když špatně odpoví při hře? (prod. doc. Chramcov)
Student reagoval na všechny otázky a zodpověděl je. Komise se shodla že bod 5 zásad pro vypracování práce je splněn okrajově.