Tématem bakalářské práce je analýza marketingového mixu organizace, kterou bude konkrétně myšlena mateřská škola. Teoretická část bude nejprve popisovat základní pojmy jako je marketing, neziskový marketing a marketing školy. Po té bude popsáno marketingové prostředí školy a SWOT analýza. Dále bude věnována pozornost marketingovému mixu, a co vše tvoří marketingový mix. V neposlední řadě bude teoretická část zaměřena na marketingový výzkum, jak postupovat a jak sbírat informace. V praktické části bude jako první popis neboli představení mateřské školy. Nadále bude zpracované téma na prostředí školy a zároveň SWOT analýza. V práci bude udělán popis na zvolený postup marketingového výzkumu a bude zde i objasnění výsledků. Bude zpracována analýza marketingového mixu a to očima rodičů, zaměstnanců a ředitelky školy. Bude použita metoda dotazníkového šetření. Vše bude shrnuto do grafů a tabulek. Nakonec budou vypracovány návrhy a doporučení pro mateřskou školu.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis is dedicated to an analysis of marketing mix of a specific organization which is a kindergarten. At first, the theoretical part will define basic terminology such as marketing, marketing of non-profit organizations and marketing of a kindergarten. After that, marketing environment of the kindergarten and SWOT analysis will be described. Furthermore, the attention will be dedicated to a marketing mix and to its individual elements. Last but not least, the theoretical part will be dedicated to a marketing research and procedure of gathering information. The practical part will begin with a description and introduction of the kindergarten. Furthermore, the environment of the kindergarten and a SWOT analysis will be elaborated. In this thesis, the chosen procedure of the marketing research will be defined and it results will be presented. An analysis of the marketing mix from the point of view of parents, employees and headmaster of the kindergarten will be elaborated. The outcomes will be summarized in charts and tables. In the end, suggestions and recommendations for the kindergarten will be presented.
Tématem bakalářské práce je analýza marketingového mixu organizace, kterou bude konkrétně myšlena mateřská škola. Teoretická část bude nejprve popisovat základní pojmy jako je marketing, neziskový marketing a marketing školy. Po té bude popsáno marketingové prostředí školy a SWOT analýza. Dále bude věnována pozornost marketingovému mixu, a co vše tvoří marketingový mix. V neposlední řadě bude teoretická část zaměřena na marketingový výzkum, jak postupovat a jak sbírat informace. V praktické části bude jako první popis neboli představení mateřské školy. Nadále bude zpracované téma na prostředí školy a zároveň SWOT analýza. V práci bude udělán popis na zvolený postup marketingového výzkumu a bude zde i objasnění výsledků. Bude zpracována analýza marketingového mixu a to očima rodičů, zaměstnanců a ředitelky školy. Bude použita metoda dotazníkového šetření. Vše bude shrnuto do grafů a tabulek. Nakonec budou vypracovány návrhy a doporučení pro mateřskou školu.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis is dedicated to an analysis of marketing mix of a specific organization which is a kindergarten. At first, the theoretical part will define basic terminology such as marketing, marketing of non-profit organizations and marketing of a kindergarten. After that, marketing environment of the kindergarten and SWOT analysis will be described. Furthermore, the attention will be dedicated to a marketing mix and to its individual elements. Last but not least, the theoretical part will be dedicated to a marketing research and procedure of gathering information. The practical part will begin with a description and introduction of the kindergarten. Furthermore, the environment of the kindergarten and a SWOT analysis will be elaborated. In this thesis, the chosen procedure of the marketing research will be defined and it results will be presented. An analysis of the marketing mix from the point of view of parents, employees and headmaster of the kindergarten will be elaborated. The outcomes will be summarized in charts and tables. In the end, suggestions and recommendations for the kindergarten will be presented.
Prostudujte odbornou literaturu týkající se marketingového mixu a marketingového výzkumu.
II. Praktická část
Charakterizuje mateřskou školu.
Popište a zhodnoťte SWOT analýzu a marketingový mix školy.
Proveďte marketingový výzkum.
Udělejte návrhy a doporučení pro mateřskou školu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte odbornou literaturu týkající se marketingového mixu a marketingového výzkumu.
II. Praktická část
Charakterizuje mateřskou školu.
Popište a zhodnoťte SWOT analýzu a marketingový mix školy.
Proveďte marketingový výzkum.
Udělejte návrhy a doporučení pro mateřskou školu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BEČVÁŘOVÁ, Zuzana. Současná mateřská škola a její řízení. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-537-7.
FORET, Miroslav. Marketingový průzkum: poznáváme svoje zákazníky. 2., aktualiz. vyd. Brno: BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0038-4.
KOTLER, Philip. a Gary ARMSTRONG. Principles of marketing. 11th ed. Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall, 2005. ISBN 9780131968790.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketingové řízení školy. Praha: ASPI, 2006. ISBN 80-7357-176-5.
VAŇÁK, Miloslav. Základy marketingu. 2., přeprac. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2011. ISBN 978-80-7408-051-7.
Seznam doporučené literatury
BEČVÁŘOVÁ, Zuzana. Současná mateřská škola a její řízení. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-537-7.
FORET, Miroslav. Marketingový průzkum: poznáváme svoje zákazníky. 2., aktualiz. vyd. Brno: BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0038-4.
KOTLER, Philip. a Gary ARMSTRONG. Principles of marketing. 11th ed. Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall, 2005. ISBN 9780131968790.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketingové řízení školy. Praha: ASPI, 2006. ISBN 80-7357-176-5.
VAŇÁK, Miloslav. Základy marketingu. 2., přeprac. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2011. ISBN 978-80-7408-051-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: 58 b.
Oponent BP: 42 b.
Mgr. Hana Vařáková:
1. Které momenty ve Vaší bakalářské práci považujete za zcela klíčové a proč? (odpověděla zcela)
2. Pokud byste měla příležitost pokračovat ve Vaší práci a zvolené téma následně dále rozvinout, jakým směrem byste se ubírala? (odpověděla zcela)
3. Jaká by byla podle Vás ideální podoba efektivního využití Vaší bakalářské práce a především tak zhodnocení jejích závěrů v praxi? (odpověděla zcela)
Ing. Miloslava Kubíčková, Ph.D.:
1. Co je konkurenční výhodou této konkrétní MŠ? (odpověděla zcela)
2. V které části marketingového mixu má MŠ největší rezervy? (odpověděla zcela)
3. V čem vidíte největší rozdíl v klasickém marketingovém mixu podniku a marketingovém mixu ve školství - MŠ? (odpověděla zcela)