Bakalářská práce se zaměřuje na představení tiskové inzerce v periodickém tisku. Speciál-ně je zaměřena na periodický tisk v České republice s celostátním rozsahem určen pro věkovou kategorii 12 79 let s minimálním počtem vydání na 5x týdně. Práce zkoumá faktory, které ovlivňují zadavatele tištěné inzerce v rozhodování o jejím umístnění. V teoretické části je popsána inzerce, její formáty a vazba na marketingovou komunikaci. Dále je v práci představen periodický tisk a vyspecifikován okruh sledovaného periodického tisku, Práce představuje jednotlivé značky periodického tisku včetně jejich vlastnické a historické struktury. Praktická část analyzuje na základě monitoringu tisku pomocí komparativní analýzy množství inzerce ve vztahu ke vymezeným deníkům a jejich nákladu. Druhá analýza praktické části této práce je výzkumnou sondu, jejímž cílem je zjistit nejčastější faktory, které ovlivňují nákupní rozhodování při nákupu inzerce v periodickém tisku. Práce má také za úkol zjistit, jaké faktory ovlivňují zadavatele inzerce při výběru periodik.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the introduction of print advertising in periodicals. It is particularly focused on periodicals in the Czech Republic with a national scope oriented on the age group 12 79-year-old with minimal release to five times a week. The work exam-ines the factors which affect the print advertising customer in deciding where to place their advertisements. The theoretical part deals with advertising itself, its formats and connec-tion with marketing communication. The thesis also presents periodicals and specifies kinds of the particular periodicals. The work introduces individual brands of periodicals, including their ownership and history. The practical part examines, on the basis of press monitoring by means of comparative analysis, the amount of advertising in relation to the specified daily newspapers and their circulation. The second analysis of the practical part of this thesis is a research aiming to identify the most common factors which influence purchasing decisions when buying advertising in periodicals. Another aim of this thesis is to find out what factors influence advertising customers in their selection of periodicals.
Klíčová slova
Inzerce, periodický tisk, nákupní chování
Klíčová slova v angličtině
advertising, periodic print, purchase behaviour
Rozsah průvodní práce
65s (60 221 znaků), příloha 22
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na představení tiskové inzerce v periodickém tisku. Speciál-ně je zaměřena na periodický tisk v České republice s celostátním rozsahem určen pro věkovou kategorii 12 79 let s minimálním počtem vydání na 5x týdně. Práce zkoumá faktory, které ovlivňují zadavatele tištěné inzerce v rozhodování o jejím umístnění. V teoretické části je popsána inzerce, její formáty a vazba na marketingovou komunikaci. Dále je v práci představen periodický tisk a vyspecifikován okruh sledovaného periodického tisku, Práce představuje jednotlivé značky periodického tisku včetně jejich vlastnické a historické struktury. Praktická část analyzuje na základě monitoringu tisku pomocí komparativní analýzy množství inzerce ve vztahu ke vymezeným deníkům a jejich nákladu. Druhá analýza praktické části této práce je výzkumnou sondu, jejímž cílem je zjistit nejčastější faktory, které ovlivňují nákupní rozhodování při nákupu inzerce v periodickém tisku. Práce má také za úkol zjistit, jaké faktory ovlivňují zadavatele inzerce při výběru periodik.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the introduction of print advertising in periodicals. It is particularly focused on periodicals in the Czech Republic with a national scope oriented on the age group 12 79-year-old with minimal release to five times a week. The work exam-ines the factors which affect the print advertising customer in deciding where to place their advertisements. The theoretical part deals with advertising itself, its formats and connec-tion with marketing communication. The thesis also presents periodicals and specifies kinds of the particular periodicals. The work introduces individual brands of periodicals, including their ownership and history. The practical part examines, on the basis of press monitoring by means of comparative analysis, the amount of advertising in relation to the specified daily newspapers and their circulation. The second analysis of the practical part of this thesis is a research aiming to identify the most common factors which influence purchasing decisions when buying advertising in periodicals. Another aim of this thesis is to find out what factors influence advertising customers in their selection of periodicals.
Klíčová slova
Inzerce, periodický tisk, nákupní chování
Klíčová slova v angličtině
advertising, periodic print, purchase behaviour
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k zadanému tématu.
2. Stanovte cíl práce, metody výzkumu a výzkumné otázky.
3. Představte analyzovaná periodika a realizujte komparativní analýzu.
4. Realizujte dotazníkové šetření u zvolené cílové skupiny.
5. Vyhodnoťte zjištěná data a vyvoďte závěry práce.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k zadanému tématu.
2. Stanovte cíl práce, metody výzkumu a výzkumné otázky.
3. Představte analyzovaná periodika a realizujte komparativní analýzu.
4. Realizujte dotazníkové šetření u zvolené cílové skupiny.
5. Vyhodnoťte zjištěná data a vyvoďte závěry práce.
Seznam doporučené literatury
BENDA,J.. Vlastnictví periodického tisku v České republice v letech 1989 - 2006. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 97-88-02461-3871.
KONČELÍK, J., VEČEŘA, P., ORSÁG,P.. Dějiny českých médií 20. století. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-698-8.
TRAMPOTA, T., VOJTĚCHOVSKÁ, M.. Metody výzkumu médií. Praha: Portál 2010. ISBN 978-80-7367-683-4.
FLEISCHMANOVÁ, I., JANDOVÁ, V.. Regulace reklamy v otázkách a odpovědích. 1. vyd. Praha: ASPI 2005. ISBN 80-7357-147-1.
VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J.. Reklama: jak dělat reklamu. Praha: Grada 2003. ISBN 80-247-0557-5.
PŘIKRYLOVÁ, J., JAHODOVÁ,H.. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada 2010. ISBN 978-80-247-3622-8.
Seznam doporučené literatury
BENDA,J.. Vlastnictví periodického tisku v České republice v letech 1989 - 2006. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 97-88-02461-3871.
KONČELÍK, J., VEČEŘA, P., ORSÁG,P.. Dějiny českých médií 20. století. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-698-8.
TRAMPOTA, T., VOJTĚCHOVSKÁ, M.. Metody výzkumu médií. Praha: Portál 2010. ISBN 978-80-7367-683-4.
FLEISCHMANOVÁ, I., JANDOVÁ, V.. Regulace reklamy v otázkách a odpovědích. 1. vyd. Praha: ASPI 2005. ISBN 80-7357-147-1.
VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J.. Reklama: jak dělat reklamu. Praha: Grada 2003. ISBN 80-247-0557-5.
PŘIKRYLOVÁ, J., JAHODOVÁ,H.. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada 2010. ISBN 978-80-247-3622-8.
Přílohy volně vložené
1 USB
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent - Mgr. Bureš):
1. Mohou podle vás cenu inzerce ovlivňovat také vlastnické vztahy v rámci finančních skupin, do které médium a zadavatel inzerce patří?
Odpověď: Studentka částečně odpověděla na položenou otázku.
2. Jaký může být podle vás reálný rozdíl mezi ceníkovou a skutečnou cenou zadávané inzerce?
Odpověď: Studentka částečně odpověděla na položenou otázku.
3. Jakým způsobem si zadavatelé ověřují návratnost investice do zakoupené tištěné inzerce?
Odpověď: Studentka částečně odpověděla na položenou otázku.
Vedoucí práce dr. Kocourek ve svém posudku položil tuto otázku:
1. V kapitole 1. 3. máte vymezeny jen 4 nástroje komunikačního mixu. Opravdu jsou jen 4?
Odpověď: Studentka nedpověděla na položenou otázku.
2. Mohla by autorka v rámci obhajoby představit zjištěné závěry z primárního šetření?
Odpověď: Studentka neodpověděla na položenou otázku.
3. Jak přesně na sebe navazují jednotlivé šetření a co je možné z nich vysledovat?
Odpověď: Studentka neodpověděla na položenou otázku.
Studentka adekvátně nedopracovala bakalářskou práci. Nereflektovala připomínky a doporučení státní závěrečné komise z minulého roku. Nachystaná obhajoba nedokládala připomínky v otázkách položených v posudcích.