Bakalářská práce popisuje analýzu marketingové komunikace Zoo Brno se zaměřením na využívání nástrojů marketingového mixu. Práce si bere za cíl zanalyzovat procesy marketin-gové komunikace a jak je tato komunikace vnímána veřejností a návštěvníky Zoo Brno.
Předložená bakalářská práce analyzuje dva základní komunikační kanály, kterými se Zoo Brno prezentuje, a to online a tištěnou reklamu. U online se jedná o komunikaci prostřed-nictvím FB a webu Zoo Brno, u tištěné reklamy o plakáty s pozvánkami na akce v Zoo Br-no.
Cílem práce je zhodnotit efektivitu jednotlivých kampaní a navrhnout takové řešení prezen-tace, aby byla co nejefektivnější a přilákala do Zoo Brno co nejvíce návštěvníků.
Závěr práce nabízí nové formy prezentace akcí v Zoo Brno, návrhy na zlepšení komunikace Zoo Brno směrem k návštěvníkům a návrhy na zlepšení atraktivnosti akcí pořádaných v Zoo Brno.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis presents the marketing communication analysis of ZOO Brno with an emphasis on the use of marketing mix tools. The work aims to analyze the processes of marketing communication and how this communication is perceived by the public and visi-tors of the Brno ZOO.
This bachelor thesis analyzes two basic communication channels used by the Brno ZOO, namely online and printed advertising. Concerning the online advertising, it is communica-tion via FB and the ZOO Brno website, while printed advertising focuses on posters with invitations to events organized by the Brno ZOO.
The goal of the thesis is to evaluate the effectiveness of particular campaigns and to make proposals leading to attracting more visitors to the Brno ZOO in the most effective way.
In the final part of the work, new forms of presenting events in the Brno ZOO are shown, proposals to improve communication of the Brno ZOO towards its visitors and recommen-dations to make events, organized by the Brno ZOO, more attractive are made.
Zoo Brno, marketing, advertising, event marketing, communication mix, marketing com-munications
Rozsah průvodní práce
84 s. (103 797 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce popisuje analýzu marketingové komunikace Zoo Brno se zaměřením na využívání nástrojů marketingového mixu. Práce si bere za cíl zanalyzovat procesy marketin-gové komunikace a jak je tato komunikace vnímána veřejností a návštěvníky Zoo Brno.
Předložená bakalářská práce analyzuje dva základní komunikační kanály, kterými se Zoo Brno prezentuje, a to online a tištěnou reklamu. U online se jedná o komunikaci prostřed-nictvím FB a webu Zoo Brno, u tištěné reklamy o plakáty s pozvánkami na akce v Zoo Br-no.
Cílem práce je zhodnotit efektivitu jednotlivých kampaní a navrhnout takové řešení prezen-tace, aby byla co nejefektivnější a přilákala do Zoo Brno co nejvíce návštěvníků.
Závěr práce nabízí nové formy prezentace akcí v Zoo Brno, návrhy na zlepšení komunikace Zoo Brno směrem k návštěvníkům a návrhy na zlepšení atraktivnosti akcí pořádaných v Zoo Brno.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis presents the marketing communication analysis of ZOO Brno with an emphasis on the use of marketing mix tools. The work aims to analyze the processes of marketing communication and how this communication is perceived by the public and visi-tors of the Brno ZOO.
This bachelor thesis analyzes two basic communication channels used by the Brno ZOO, namely online and printed advertising. Concerning the online advertising, it is communica-tion via FB and the ZOO Brno website, while printed advertising focuses on posters with invitations to events organized by the Brno ZOO.
The goal of the thesis is to evaluate the effectiveness of particular campaigns and to make proposals leading to attracting more visitors to the Brno ZOO in the most effective way.
In the final part of the work, new forms of presenting events in the Brno ZOO are shown, proposals to improve communication of the Brno ZOO towards its visitors and recommen-dations to make events, organized by the Brno ZOO, more attractive are made.
Zoo Brno, marketing, advertising, event marketing, communication mix, marketing com-munications
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši odborné literatury a dalších relevantních zdrojů a definujte specifika marketingových komunikací a marketingu příspěvkové organizace
2. Stanovte hlavní cíl i dílčí cíle práce, formulujte výzkumné otázky a definujte metodiku práce.
3. Charakterizujte stávající marketingovou komunikaci se zaměřením na akce pořádané v Zoo.
4. Na základě výsledků výzkumu analyzujte efektivitu komunikace směrem k návštěvníkům Zoo. Zjistěte atraktivitu Zoo Brno a akcí pořádaných pro návštěvníky.
5. Zhodnoťte výsledky analýzy a navrhněte, jakým způsobem by bylo možné její závěry využít při plánování budoucích kampaní.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši odborné literatury a dalších relevantních zdrojů a definujte specifika marketingových komunikací a marketingu příspěvkové organizace
2. Stanovte hlavní cíl i dílčí cíle práce, formulujte výzkumné otázky a definujte metodiku práce.
3. Charakterizujte stávající marketingovou komunikaci se zaměřením na akce pořádané v Zoo.
4. Na základě výsledků výzkumu analyzujte efektivitu komunikace směrem k návštěvníkům Zoo. Zjistěte atraktivitu Zoo Brno a akcí pořádaných pro návštěvníky.
5. Zhodnoťte výsledky analýzy a navrhněte, jakým způsobem by bylo možné její závěry využít při plánování budoucích kampaní.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2011. 190 s. ISBN 978-80-87500-01-9.
FORET, Miroslav, 2012. Marketingový průzkum: poznáváme svoje zákazníky. 2., aktualizo-vané vyd. Brno: BizBooks. ISBN 978-80-265-0038-4.
HESKOVÁ, Marie a Peter ŠTARCHOŇ. Marketingová komunikace a moderní
trendy v marketingu. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2009, 180 s. ISBN 978-80-245-1520-5.
JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ M. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2000. 179 s. ISBN 80-7169-995-0.
KOZEL, Roman a kolektiv. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha: Grada Pu-blishing, 2006. 280 s. ISBN: 80-247-0966-X.
RŮŽIČKOVÁ, Růžena. Neziskové organizace. 8. aktualizované vyd., ANAG, 2006, 105 s. ISBN 80-7263-343-0.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2011. 190 s. ISBN 978-80-87500-01-9.
FORET, Miroslav, 2012. Marketingový průzkum: poznáváme svoje zákazníky. 2., aktualizo-vané vyd. Brno: BizBooks. ISBN 978-80-265-0038-4.
HESKOVÁ, Marie a Peter ŠTARCHOŇ. Marketingová komunikace a moderní
trendy v marketingu. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2009, 180 s. ISBN 978-80-245-1520-5.
JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ M. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2000. 179 s. ISBN 80-7169-995-0.
KOZEL, Roman a kolektiv. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha: Grada Pu-blishing, 2006. 280 s. ISBN: 80-247-0966-X.
RŮŽIČKOVÁ, Růžena. Neziskové organizace. 8. aktualizované vyd., ANAG, 2006, 105 s. ISBN 80-7263-343-0.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
1. Ve vaší práci jsou výzkumné otázky zaměřené pouze na potenciální návštěvníky z lokality Brno. Z dotazníkového šetření je patrné, že obyvatelé Brna mají znalost o Zoo Brno a navštěvují ho nejčastěji jedenkrát ročně. Mohl byste prosím uvést konkrétní návrhy, jak přesvědčit tyto návštěvníky k častější návštěvě? Student plně odpověděl na položenou otázku.
2. Uvedený roční rozpočet na reklamu a propagaci (s 46) není velký, nicméně koncepčně je zaměřený hlavně na partnerské aktivity a tisk, což nejsou aktivity, které by přiváděly stále nové návštěvníky, navíc taková komunikace se zpravidla těžce udržuje jednotná a kontinuální. Mohl byste prosím uvést, jaké taktiky komunikace byste zvolil, pokud byste chtěl navýšit návštěvnost (nejen z oblasti Jihomoravského kraje) i v měsících, kdy nebývá o prohlídku zoo zájem jako v sezóně, nebo při eventech? Vycházejte prosím z předpokladu, že se nemusíte limitovat rozpočtem, vaše návrhy prosím zdůvodněte s ohledem na cíl. Student plně odpověděl na položenou otázku.
3. Myslíte si, že by bylo vhodné spojit komunikaci např. se Zoo Praha? Vaši odpověď prosím zdůvodněte. Student plně odpověděl na položenou otázku.