Tato bakalářská práce pojednává o marketingové komunikaci společnosti Marvel Entertainment, LLC. Cílem práce je popsat a analyzovat tuto společnost a její marketingo-vou komunikaci s ohledem na fanoušky společnosti a jejich chování. Teoretická část práce přiblíží čtenáři teoretické aspekty marketingové komunikace a jejích nástrojů relevantních k marketingové komunikaci společnosti. Praktická část se zaměřuje přímo na společnost Marvel Entertainment a její marketingovou komunikaci. Pomocí kvantitativního šetření jsou sesbírána data o fanoušcích společnosti a ta jsou nadále analyzována.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis you are reading focuses on Marvel Entertainment, LLC and its marketing communication. The main purpose is to describe and analyze the company and marketing communication in reference to its fans and their behaviour. The theoretical part introduces core terminology of marketing and marketing communication relevant to the topic. The practical part describes and analyses Marvel Entertainment and marketing communication strategy it is using. The Data about Marvel fans are collected through qu-antitative research and then analyzed.
Klíčová slova
Marvel Entertainment, marketing, marketingová komunikace, marketing zábavního průmyslu, sociální sítě, komiks, film
Klíčová slova v angličtině
Marvel Entertainment, marketing, marketing communication, Entertainment industry marketing, social media, comics, film
Rozsah průvodní práce
95 s. (136 135 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce pojednává o marketingové komunikaci společnosti Marvel Entertainment, LLC. Cílem práce je popsat a analyzovat tuto společnost a její marketingo-vou komunikaci s ohledem na fanoušky společnosti a jejich chování. Teoretická část práce přiblíží čtenáři teoretické aspekty marketingové komunikace a jejích nástrojů relevantních k marketingové komunikaci společnosti. Praktická část se zaměřuje přímo na společnost Marvel Entertainment a její marketingovou komunikaci. Pomocí kvantitativního šetření jsou sesbírána data o fanoušcích společnosti a ta jsou nadále analyzována.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis you are reading focuses on Marvel Entertainment, LLC and its marketing communication. The main purpose is to describe and analyze the company and marketing communication in reference to its fans and their behaviour. The theoretical part introduces core terminology of marketing and marketing communication relevant to the topic. The practical part describes and analyses Marvel Entertainment and marketing communication strategy it is using. The Data about Marvel fans are collected through qu-antitative research and then analyzed.
Klíčová slova
Marvel Entertainment, marketing, marketingová komunikace, marketing zábavního průmyslu, sociální sítě, komiks, film
Klíčová slova v angličtině
Marvel Entertainment, marketing, marketing communication, Entertainment industry marketing, social media, comics, film
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte specifikům marketingových komunikací v zábavním průmyslu a možnostem měření jejich efektivity.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte vybraný subjekt a jeho marketingovou komunikaci ve zvoleném období.
4. Na základě kvantitativního šetření analyzujte profil cílové skupiny subjektu a vyvoďte specifika komunikace k nim. Proveďte kriteriální analýzu sekundárních zdrojů dat u jednotlivých nástrojů marketingové komunikace společnosti.
5. Vyvoďte závěry a doporučení pro konkurenční strategii obou subjektů.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte specifikům marketingových komunikací v zábavním průmyslu a možnostem měření jejich efektivity.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte vybraný subjekt a jeho marketingovou komunikaci ve zvoleném období.
4. Na základě kvantitativního šetření analyzujte profil cílové skupiny subjektu a vyvoďte specifika komunikace k nim. Proveďte kriteriální analýzu sekundárních zdrojů dat u jednotlivých nástrojů marketingové komunikace společnosti.
5. Vyvoďte závěry a doporučení pro konkurenční strategii obou subjektů.
Seznam doporučené literatury
HOWE, Sean. Marvel: co jste neměli vědět o komiksovém zázraku. Přeložil Richard PODANÝ. Praha: Paseka, 2016. ISBN 978-80-7432-708-7.
STEIN, Andi a Beth Bingham EVANS. An introduction to the entertainment industry. New York: Peter Lang, c2009, viii, 311 s. ISBN 978-1-4331-0340-7.
PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003, 581 s., 32 obr. příl. Expert. ISBN 80-247-0254-1.
HORŇÁK, Pavel. Reklama: teroreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej ko-munikácie. Vyd. 1. Zlín: VeRBuM, 2010, 318 s., 14 s. fot. příl. ISBN 978-80-904273-3-4.
TAJTÁKOVÁ, Mária. Marketing kultúry: ako osloviť a udržať si publikum. Bratislava: Paneurópska vysoká škola, 2010, 260 s. ISBN 978-80-89447-29-9.
Seznam doporučené literatury
HOWE, Sean. Marvel: co jste neměli vědět o komiksovém zázraku. Přeložil Richard PODANÝ. Praha: Paseka, 2016. ISBN 978-80-7432-708-7.
STEIN, Andi a Beth Bingham EVANS. An introduction to the entertainment industry. New York: Peter Lang, c2009, viii, 311 s. ISBN 978-1-4331-0340-7.
PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003, 581 s., 32 obr. příl. Expert. ISBN 80-247-0254-1.
HORŇÁK, Pavel. Reklama: teroreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej ko-munikácie. Vyd. 1. Zlín: VeRBuM, 2010, 318 s., 14 s. fot. příl. ISBN 978-80-904273-3-4.
TAJTÁKOVÁ, Mária. Marketing kultúry: ako osloviť a udržať si publikum. Bratislava: Paneurópska vysoká škola, 2010, 260 s. ISBN 978-80-89447-29-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Jak by podle vás měla značka Marvel vhodně řešit negativní komentáře na svých sociálních sítích? Má taková aktivita smysl, pokud jsou pozitivních i negativních komentářů až desítky tisíc (např. na Youtube.com)?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Používá společnost Marvel své postavy na sociálních sítích k "útokům" na postavy konkurenčních společností?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Může podle vás dojít k přesycení diváků komiksovými filmy, a jak můžeme využít marketing, aby k tomu nedošlo?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
V posudku vedoucího práce byla položena tato otázka (dr. Martina Juříková):
1. VO2 (označena jako VO3) je formulována dosti vágně: "Jaká je MK??" Jaká kritéria a proč byla k analýze této otázky zvolena? Jaké jsou závěry k výzkumným otázkám dle kritérií, jak bylo stanoveno v Zadání BP?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.