Tato diplomová práce se zabývá vývojem mobilní aplikace pro výuku matematiky na základních a středních školách. První oddíl teoretické části práce se věnuje obecnému popisu dvou v současnosti nejpoužívanějších mobilních operačních systémů Android a iOS a také teorií vývoje aplikací pro tyto platformy. Druhý oddíl teoretické části obsahuje popis rámcových vzdělávacích programů matematiky pro základní školy a gymnázia. Praktická část této práce se již věnuje popisu vývoje samotné mobilní aplikace a tvorbě uživatelské dokumentace.
Anotace v angličtině
This thesis deals with development of mobile application for learning math on elementary and secondary schools. First section of theoretical part is devoted to general description of currently two most widely used mobile operating systems Android and iOS and also of application development theory for these two platforms. Second section of theoretical part contains description of Framework education programme of mathematics for elementary school and grammer school. Practical part of this thesis deals with development of learning mobile application itself and also of user guide creation.
Klíčová slova
Mobilní aplikace, chytré telefony, tablety, Android, matematika, programování
Klíčová slova v angličtině
Mobile applications, Smartphones, Tablets, Android, Math, Programming
Rozsah průvodní práce
78 s. (74 155 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá vývojem mobilní aplikace pro výuku matematiky na základních a středních školách. První oddíl teoretické části práce se věnuje obecnému popisu dvou v současnosti nejpoužívanějších mobilních operačních systémů Android a iOS a také teorií vývoje aplikací pro tyto platformy. Druhý oddíl teoretické části obsahuje popis rámcových vzdělávacích programů matematiky pro základní školy a gymnázia. Praktická část této práce se již věnuje popisu vývoje samotné mobilní aplikace a tvorbě uživatelské dokumentace.
Anotace v angličtině
This thesis deals with development of mobile application for learning math on elementary and secondary schools. First section of theoretical part is devoted to general description of currently two most widely used mobile operating systems Android and iOS and also of application development theory for these two platforms. Second section of theoretical part contains description of Framework education programme of mathematics for elementary school and grammer school. Practical part of this thesis deals with development of learning mobile application itself and also of user guide creation.
Klíčová slova
Mobilní aplikace, chytré telefony, tablety, Android, matematika, programování
Klíčová slova v angličtině
Mobile applications, Smartphones, Tablets, Android, Math, Programming
Zásady pro vypracování
Vypracujte rešerži na dané téma.
Seznamte se s výukovými plány matematiky pro základní a střední školy.
Navrhněte mobilní výukovou aplikaci.
Naprogramujte základní výukové, graficky realizované pomůcky pro snadnější porozumění matematickým operacím.
Realizujte rozhraní testů, správu výsledků z jednotlivých testů a správu uživatelských účtů v aplikaci.
Vytvořte uživatelskou dokumentaci a aplikaci otestujte.
Zásady pro vypracování
Vypracujte rešerži na dané téma.
Seznamte se s výukovými plány matematiky pro základní a střední školy.
Navrhněte mobilní výukovou aplikaci.
Naprogramujte základní výukové, graficky realizované pomůcky pro snadnější porozumění matematickým operacím.
Realizujte rozhraní testů, správu výsledků z jednotlivých testů a správu uživatelských účtů v aplikaci.
Vytvořte uživatelskou dokumentaci a aplikaci otestujte.
Seznam doporučené literatury
LACKO, Ľuboslav. Vývoj aplikací pro Android. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2015, 472 s. ISBN 978-80-251-4347-6.
PETZOLD, Charles. Creating Mobile Apps with Xamarin.Forms. 2015. Redmond, Washington: Microsoft Press, 2015. ISBN 978-0-7356-9723-2.
ALESSI, Patrick. Vývoj her pro iPhone a iPad: programování pro iOS. Vyd. 1. Brno: Zoner Press, 2012, 423 s. Encyklopedie Zoner Press. ISBN 978-80-7413-199-8.
NASH, Trey. C\symbol{35} 2010: rychlý průvodce novinkami a nejlepšími postupy. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 624 s. ISBN 978-80-251-3034-6.
VOŠICKÝ, Zdeněk. Matematika v kostce: pro střední školy. 1. vyd. Havlíčkův Brod: Fragment, 2007, 195 s. Maturita v kostce. ISBN 978-80-253-0191-3.
EISLER, Jaroslav. Matematika v kostce: pro základní školy a nižší ročníky víceletých gymnázií. 1. vyd. Havlíčkův Brod: Fragment, 2006, 120 s. V kostce (Fragment). ISBN 80-253-0197-4.
Seznam doporučené literatury
LACKO, Ľuboslav. Vývoj aplikací pro Android. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2015, 472 s. ISBN 978-80-251-4347-6.
PETZOLD, Charles. Creating Mobile Apps with Xamarin.Forms. 2015. Redmond, Washington: Microsoft Press, 2015. ISBN 978-0-7356-9723-2.
ALESSI, Patrick. Vývoj her pro iPhone a iPad: programování pro iOS. Vyd. 1. Brno: Zoner Press, 2012, 423 s. Encyklopedie Zoner Press. ISBN 978-80-7413-199-8.
NASH, Trey. C\symbol{35} 2010: rychlý průvodce novinkami a nejlepšími postupy. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 624 s. ISBN 978-80-251-3034-6.
VOŠICKÝ, Zdeněk. Matematika v kostce: pro střední školy. 1. vyd. Havlíčkův Brod: Fragment, 2007, 195 s. Maturita v kostce. ISBN 978-80-253-0191-3.
EISLER, Jaroslav. Matematika v kostce: pro základní školy a nižší ročníky víceletých gymnázií. 1. vyd. Havlíčkův Brod: Fragment, 2006, 120 s. V kostce (Fragment). ISBN 80-253-0197-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student komisi seznámil s obsahem své diplomové práce. Po přečtení posudků vedoucího a oponenta práce následovala diskuze. V rámci diskuse byla práce shledána jako nedostatečná z důvodů nesplnění bodů zadání:
č. 1. práce neobsahuje rešerži, č. 5 - tento bod v práci není řešen, č. 6 - je splněn pouze částečně.
Komise navrhuje přepracování práce.