Informace o kvalifikační práci Analýza výuky témat bezpečnostní problematiky na vybraných základních školách v obci s rozšířenou působností Uherské Hradiště
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu výuky témat bezpečnostní problematiky na vybraných základních školách v obci s rozšířenou působností Uherské Hradiště. V teoretické části se zabývá analýzou dokumentů, materiálů a pomůcek týkajících se bezpečnostní problematiky. V praktické části jsou analyzovány školní vzdělávací programy vybraných škol. Jádro práce je věnováno prověření znalostí předmětné problematiky žáků pátých a devátých tříd vybraných škol formou dotazníkového šetření. Dotazník byl vyhodnocen a na základě zjištěných skutečností byla navržena opatření k zefektivnění vzdělávání v oblasti bezpečnostní problematiky na vybraných základních školách.
Anotace v angličtině
The Bachelor´s thesis is focused on Analysis of Teaching of Safety Issues Topics at Chosen Primary Schools in the Municipality with Extended Competence Uherske Hradiste. The teoretical part deals with the analysis of documents, materials and aids related to safety issues. In the practical part are anylyzed the school educational programs of selected schools. The core of the thesis is focused on examining the knowledge of the subject matter of pupils in the fifth and ninth grades of selected schools by the questionnaire survey. The questionnaire survey was evaluated and new measures have been proposed to improve effectivity of education in area of safety issues of selected primary schools, based on the informations from the survey.
Klíčová slova
analýza, ochrana obyvatelstva, bezpečnostní problematika, výuka, škola, dotazníkové šetření
Klíčová slova v angličtině
analysis, population protection, safety issues, school, questionnaire survey
Rozsah průvodní práce
85 s. (98 334)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu výuky témat bezpečnostní problematiky na vybraných základních školách v obci s rozšířenou působností Uherské Hradiště. V teoretické části se zabývá analýzou dokumentů, materiálů a pomůcek týkajících se bezpečnostní problematiky. V praktické části jsou analyzovány školní vzdělávací programy vybraných škol. Jádro práce je věnováno prověření znalostí předmětné problematiky žáků pátých a devátých tříd vybraných škol formou dotazníkového šetření. Dotazník byl vyhodnocen a na základě zjištěných skutečností byla navržena opatření k zefektivnění vzdělávání v oblasti bezpečnostní problematiky na vybraných základních školách.
Anotace v angličtině
The Bachelor´s thesis is focused on Analysis of Teaching of Safety Issues Topics at Chosen Primary Schools in the Municipality with Extended Competence Uherske Hradiste. The teoretical part deals with the analysis of documents, materials and aids related to safety issues. In the practical part are anylyzed the school educational programs of selected schools. The core of the thesis is focused on examining the knowledge of the subject matter of pupils in the fifth and ninth grades of selected schools by the questionnaire survey. The questionnaire survey was evaluated and new measures have been proposed to improve effectivity of education in area of safety issues of selected primary schools, based on the informations from the survey.
Klíčová slova
analýza, ochrana obyvatelstva, bezpečnostní problematika, výuka, škola, dotazníkové šetření
Klíčová slova v angličtině
analysis, population protection, safety issues, school, questionnaire survey
Zásady pro vypracování
Zpracujte rešerši s důrazem na monografie a aktuální studie, stati a články vztahující se k dané problematice.
Analyzujte stávající situaci výuky dané problematiky na základních školách.
Na základě zjištěných skutečností navrhněte případná doporučení směřující k optimalizaci výuky dané problematiky na základních školách.
Zásady pro vypracování
Zpracujte rešerši s důrazem na monografie a aktuální studie, stati a články vztahující se k dané problematice.
Analyzujte stávající situaci výuky dané problematiky na základních školách.
Na základě zjištěných skutečností navrhněte případná doporučení směřující k optimalizaci výuky dané problematiky na základních školách.
Seznam doporučené literatury
[1] Ochrana obyvatelstva a krizové řízení: skripta [online]. Praha: Ministerstvo vnitra - generální ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR, 2015 [cit. 2017-01-29]. ISBN 978-80-86466-62-0. \vsp{1,5mm}
[2] Tematická zpráva Vzdělávání v bezpečnostních tématech. In: Česká školní inspekce [online]. Praha [cit. 2017-01-29]. Dostupné z: http://www.csicr.cz/html/TZ_Vzdelavani_bezpecnost/flipviewerxpress.html \vsp{1,5mm}
[3] Kolektiv autorů. Koncepce ochrany obyvatelstva do roku 2020 s výhledem do roku 2030. Praha, MV-GŘ HZS ČR, 2013. \vsp{1,5mm}
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce. \vsp{1,5mm}
Seznam doporučené literatury
[1] Ochrana obyvatelstva a krizové řízení: skripta [online]. Praha: Ministerstvo vnitra - generální ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR, 2015 [cit. 2017-01-29]. ISBN 978-80-86466-62-0. \vsp{1,5mm}
[2] Tematická zpráva Vzdělávání v bezpečnostních tématech. In: Česká školní inspekce [online]. Praha [cit. 2017-01-29]. Dostupné z: http://www.csicr.cz/html/TZ_Vzdelavani_bezpecnost/flipviewerxpress.html \vsp{1,5mm}
[3] Kolektiv autorů. Koncepce ochrany obyvatelstva do roku 2020 s výhledem do roku 2030. Praha, MV-GŘ HZS ČR, 2013. \vsp{1,5mm}
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce. \vsp{1,5mm}
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala výsledky své bakalářské práce na téma: Analýza výuky bezpečnostní problematiky na vybraných základních školách v ORP Uherské Hradiště. Následně odpověděla na doplňující otázky
oponenta práce:
1. Na základě jakého klíče byly voleny školy z ORP UH v kapitole 7?
2. Můžete vyhodnotit, čím je způsobena vyšší úspěšnost žáků ZŠ Traplice oproti žákům ZŠ Osvětimany v 5. třídě a naopak vyšší úspěšnost žáků ZŠ Osvětimany oproti žákům ZŠ Traplice ve třídě 9.?