Cílem mojí bakalářské práce je zabývat se mírou spokojenosti klientů Všeobecné zdravotní pojišťovny České republiky prostřednictvím dotazníkového šetření. Bakalářskou práci jsem rozdělila na dvě části, teoretickou a praktickou.
V teoretické části jsou zpracovány literární poznatky, které kladou důraz na uspokojení zákazníka a jeho postavení v celém procesu zdravotního pojištění. Zdroje, ze kterých jsem čerpala byly odborné publikace týkající se zdravotního pojištění, časopisy zaměřené na zdravotní péči a v neposlední řadě internetové stránky.
V praktické části práce jsou zpracovány informace získané marketingovým výzkumem spokojenosti klientů s VZP ČR ve Zlínském kraji na konci roku 2006. Výsledky každého bodu dotazníkového šetření jsou konkrétně rozebrány.
Součást práce tvoří doporučení, která by mohla Pojišťovně pomoci ke stabilizaci či zvýšení počtu jejich věrných a stálých klientů. Tyto návrhy jsou ekonomicky zhodnoceny.
Anotace v angličtině
The aim of my bachelor work is find out value of customers´ satisfaction with the General Health Insurance Company Czech republic through questionnaire inquiry. This thesis is divided into two parts, theoretical and practical.
In the theoretical part of this work there are elaborate literary information that point out at the importance of clients´ satisfaction and its position in the process of health insurance. The sources, which I used were the specialized publications of health insurance, the health care magazines and information taken from different websites on the Internet.
In the practical part of the work there are elaborate data received from the survey of customers´ satisfaction with the General Health Insurance Company Czech republic in the Zlin´s region in the end of year 2006. The results of every points in questionnaire inquiry were concretely analyzed.
A part of work there are recommendations which could the Insurance help to stabilization or increase the number of loyal and solid clients. That proposals are economic calculated.
Klíčová slova
Všeobecná zdravotní pojišťovna České republiky, ostatní zdravotní pojišťovny, spokojenost klientů, marketingový výzkum, dotazník, marketing služeb
Klíčová slova v angličtině
The General Health Insurance Company Czech republic, the other health insurances, client´s satisfaction, marketing research, questionnaire, marketing of services
Rozsah průvodní práce
91 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem mojí bakalářské práce je zabývat se mírou spokojenosti klientů Všeobecné zdravotní pojišťovny České republiky prostřednictvím dotazníkového šetření. Bakalářskou práci jsem rozdělila na dvě části, teoretickou a praktickou.
V teoretické části jsou zpracovány literární poznatky, které kladou důraz na uspokojení zákazníka a jeho postavení v celém procesu zdravotního pojištění. Zdroje, ze kterých jsem čerpala byly odborné publikace týkající se zdravotního pojištění, časopisy zaměřené na zdravotní péči a v neposlední řadě internetové stránky.
V praktické části práce jsou zpracovány informace získané marketingovým výzkumem spokojenosti klientů s VZP ČR ve Zlínském kraji na konci roku 2006. Výsledky každého bodu dotazníkového šetření jsou konkrétně rozebrány.
Součást práce tvoří doporučení, která by mohla Pojišťovně pomoci ke stabilizaci či zvýšení počtu jejich věrných a stálých klientů. Tyto návrhy jsou ekonomicky zhodnoceny.
Anotace v angličtině
The aim of my bachelor work is find out value of customers´ satisfaction with the General Health Insurance Company Czech republic through questionnaire inquiry. This thesis is divided into two parts, theoretical and practical.
In the theoretical part of this work there are elaborate literary information that point out at the importance of clients´ satisfaction and its position in the process of health insurance. The sources, which I used were the specialized publications of health insurance, the health care magazines and information taken from different websites on the Internet.
In the practical part of the work there are elaborate data received from the survey of customers´ satisfaction with the General Health Insurance Company Czech republic in the Zlin´s region in the end of year 2006. The results of every points in questionnaire inquiry were concretely analyzed.
A part of work there are recommendations which could the Insurance help to stabilization or increase the number of loyal and solid clients. That proposals are economic calculated.
Klíčová slova
Všeobecná zdravotní pojišťovna České republiky, ostatní zdravotní pojišťovny, spokojenost klientů, marketingový výzkum, dotazník, marketing služeb
Klíčová slova v angličtině
The General Health Insurance Company Czech republic, the other health insurances, client´s satisfaction, marketing research, questionnaire, marketing of services
Zásady pro vypracování
Uveďte teoretické poznatky o systému veřejného zdravotního pojištění v ČR a o postavení VZP ČR v tomto systému.
Proveďte marketingový průzkum zaměřený na spokojenost klientů s VZP ČR v kraji Zlín.
Analyzujte spokojenost klientů VZP ČR v kraji Zlín se zaměřením na zjištění příčin úbytku počtu pojištěnců VZP ČR.
Navrhněte vhodné formy oslovení klientů VZP ČR a klientů jiných ZP za účelem stabilizace, případně nárůstu počtu klientů.
[1] ŽENÍŠKOVÁ, M. , TRNKOVÁ, L. , ŠMÍD, J. Pojistné na sociální zabezpečení a zdravotní pojištění zaměstnanců a osob samostatně výdělečně činných podle právního stavu k 1.1.2005. 10. vyd. Olomouc: ANAG, 2005. 152 s. ISBN 80-7263-274-4.
[2] VANČUROVÁ, A. , KLAZAR, S. Sociální a zdravotní pojištění - úvod do problematiky. 1. vyd. Praha: ASPI, a. s. , 2005. 96 s. ISBN 80-7357-102-1.
[3] HORA, J. , ŠULCOVÁ, J. , ZUZAŇÁK, A. Příručka pro zprostředkovatele pojištění. 1. vyd. Praha: Linde, a. s. , 2004. 256 s. ISBN 80-7201-488-9.
[4] VANČUROVÁ, A. , LÁCHOVÁ, L. , VÍTKOVÁ, J. Zdravotnictví a daně. 1. vyd. Praha: ASPI, a. s. , 2005. 224 s. ISBN 80-7357-055-6.
[5] Výroční zpráva Všeobecné zdravotní pojišťovny ČR 2003, 2004, 2005.
[6] Úplné znění - Zdravotní pojištění, zdravotní péče podle stavu k 13.9.2004. č. 454. Ostrava: Sagit, 2004. 254 s. ISBN 80-7208-451-8.
[7] Švec, L. a kolektiv. Průvodce EU. 5. vyd. Praha: CMU, 2006. 64 s.
[8] Ministerstvo práce a sociálních věcí, Ministerstvo zdravotnictví. Sociální zabezpečení osob pohybujících se v rámci Evropské Unie. 1. vyd. Praha, 2002. 358 s. ISBN 80-86552-46-2, ISBN 80-85047-24-1.
[9] FORET, M. Marketingová komunikace. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003. 276 s. ISBN 80-7226-811-2.
[10] TOMEK, G. , VÁVROVÁ, V. Výrobek a jeho úspěch na trhu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, s. r. o. , 2001. 352 s. ISBN 80-247-0053-0.
Seznam doporučené literatury
[1] ŽENÍŠKOVÁ, M. , TRNKOVÁ, L. , ŠMÍD, J. Pojistné na sociální zabezpečení a zdravotní pojištění zaměstnanců a osob samostatně výdělečně činných podle právního stavu k 1.1.2005. 10. vyd. Olomouc: ANAG, 2005. 152 s. ISBN 80-7263-274-4.
[2] VANČUROVÁ, A. , KLAZAR, S. Sociální a zdravotní pojištění - úvod do problematiky. 1. vyd. Praha: ASPI, a. s. , 2005. 96 s. ISBN 80-7357-102-1.
[3] HORA, J. , ŠULCOVÁ, J. , ZUZAŇÁK, A. Příručka pro zprostředkovatele pojištění. 1. vyd. Praha: Linde, a. s. , 2004. 256 s. ISBN 80-7201-488-9.
[4] VANČUROVÁ, A. , LÁCHOVÁ, L. , VÍTKOVÁ, J. Zdravotnictví a daně. 1. vyd. Praha: ASPI, a. s. , 2005. 224 s. ISBN 80-7357-055-6.
[5] Výroční zpráva Všeobecné zdravotní pojišťovny ČR 2003, 2004, 2005.
[6] Úplné znění - Zdravotní pojištění, zdravotní péče podle stavu k 13.9.2004. č. 454. Ostrava: Sagit, 2004. 254 s. ISBN 80-7208-451-8.
[7] Švec, L. a kolektiv. Průvodce EU. 5. vyd. Praha: CMU, 2006. 64 s.
[8] Ministerstvo práce a sociálních věcí, Ministerstvo zdravotnictví. Sociální zabezpečení osob pohybujících se v rámci Evropské Unie. 1. vyd. Praha, 2002. 358 s. ISBN 80-86552-46-2, ISBN 80-85047-24-1.
[9] FORET, M. Marketingová komunikace. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003. 276 s. ISBN 80-7226-811-2.
[10] TOMEK, G. , VÁVROVÁ, V. Výrobek a jeho úspěch na trhu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, s. r. o. , 2001. 352 s. ISBN 80-247-0053-0.
Přílohy volně vložené
1 dotazník, 1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Odpovídá procentuelní rozdělení pojištěnců skutečnosti (str. 53)?
2. V čem vidíte konkurenční výhodu VZP?
3. Prováděla jste šetření sama? Kolik let bylo nejmladšímu a nejstaršímu respondentovi? Opravte podle tohoto výpočet (str. 48 - 50).