Tato bakalářská práce se zabývá analýzou konkurenceschopnosti minipivovaru Malenovice - Zlínský Švec. Cílem bakalářské práce je na základě provedených analýz navrhnout doporučení ke zvýšení konkurenceschopnosti pivovaru a podrobit tato doporučení rizikové, nákladové a časové analýze. V teoretické části práce je charakterizován pojem konkurenceschopnost a vysvětleny analýzy, které jsou použity v praktické části. V praktické části je představen pivovar Zlínský Švec a jeho konkurenti, jsou provedeny analýzy SWOT, PEST a Porterova analýza pěti konkurenčních sil. Závěrečná část bakalářské práce obsahuje doporučení pro zvýšení konkurenceschopnosti minipivovaru.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the analysis of the competitivenes of the microbrewery Malenovice - Zlínský Švec. The aim of this bachelor thesis is to propose recommendations to increase the competitiveness of the brewery on the basis of performed analyzes and subject these recommendations to risk, cost and time analysis. The theoretical part of the thesis describes the concept of competitiveness and explains the analyzes that are used in the practical part. The practical part introduces the Zlínský Švec Brewery and its competitors and SWOT, PEST and Porter's analysis of five competing forces are performed. The final part of the bachelor thesis contains recommendations for increasing the competitiveness of the microbrewery.
microbreweries, analysis of competitiveness, SWOT analysis, Porter analysis, PEST analysis
Rozsah průvodní práce
88 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou konkurenceschopnosti minipivovaru Malenovice - Zlínský Švec. Cílem bakalářské práce je na základě provedených analýz navrhnout doporučení ke zvýšení konkurenceschopnosti pivovaru a podrobit tato doporučení rizikové, nákladové a časové analýze. V teoretické části práce je charakterizován pojem konkurenceschopnost a vysvětleny analýzy, které jsou použity v praktické části. V praktické části je představen pivovar Zlínský Švec a jeho konkurenti, jsou provedeny analýzy SWOT, PEST a Porterova analýza pěti konkurenčních sil. Závěrečná část bakalářské práce obsahuje doporučení pro zvýšení konkurenceschopnosti minipivovaru.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the analysis of the competitivenes of the microbrewery Malenovice - Zlínský Švec. The aim of this bachelor thesis is to propose recommendations to increase the competitiveness of the brewery on the basis of performed analyzes and subject these recommendations to risk, cost and time analysis. The theoretical part of the thesis describes the concept of competitiveness and explains the analyzes that are used in the practical part. The practical part introduces the Zlínský Švec Brewery and its competitors and SWOT, PEST and Porter's analysis of five competing forces are performed. The final part of the bachelor thesis contains recommendations for increasing the competitiveness of the microbrewery.
microbreweries, analysis of competitiveness, SWOT analysis, Porter analysis, PEST analysis
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární rešerši na téma konkurenceschopnost v oblasti minipivovarů.
Praktická část
Analyzujte současný stav konkurenceschopnosti minipivovaru Zlínský Švec.
Vypracujte doporučení ke zvýšení konkurenceschopnosti uvedeného minipivovaru
Doporučení podrobte nákladové, časové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární rešerši na téma konkurenceschopnost v oblasti minipivovarů.
Praktická část
Analyzujte současný stav konkurenceschopnosti minipivovaru Zlínský Švec.
Vypracujte doporučení ke zvýšení konkurenceschopnosti uvedeného minipivovaru
Doporučení podrobte nákladové, časové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ČICHOVSKÝ, Ludvík. Marketing konkurenceschopnosti (I). 1.vyd. Praha: Radix, 2002, 270 s. ISBN 80-860-3135-7.
DVOŘÁČEK, Jiří a Peter SLUNČÍK. Podnik a jeho okolí: jak přežít v konkurenčním prostředí. 1. vyd. Praha: C.H. Beck, 2012, 173 s. ISBN 978-80-7400-224-3.
KOTLER, Philip and Kevin Lane KELLER. Marketing management. 15th ed. Boston: Pearson, 2015, 832 s. ISBN 978-1-292-09262-1.
MCDONALD, Malcolm a Hugh WILSON. Marketingový plán: příprava a úspěšná realizace. 1. vyd. Brno: BizBooks, 2012, 575 s. ISBN 978-80-265-0014-8.
TOMEK, Gustav a Věra VÁVROVÁ. Marketing od myšlenky k realizaci. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Professional Publishing, 2011, 344 s. ISBN 978-80-7431-042-3.
Seznam doporučené literatury
ČICHOVSKÝ, Ludvík. Marketing konkurenceschopnosti (I). 1.vyd. Praha: Radix, 2002, 270 s. ISBN 80-860-3135-7.
DVOŘÁČEK, Jiří a Peter SLUNČÍK. Podnik a jeho okolí: jak přežít v konkurenčním prostředí. 1. vyd. Praha: C.H. Beck, 2012, 173 s. ISBN 978-80-7400-224-3.
KOTLER, Philip and Kevin Lane KELLER. Marketing management. 15th ed. Boston: Pearson, 2015, 832 s. ISBN 978-1-292-09262-1.
MCDONALD, Malcolm a Hugh WILSON. Marketingový plán: příprava a úspěšná realizace. 1. vyd. Brno: BizBooks, 2012, 575 s. ISBN 978-80-265-0014-8.
TOMEK, Gustav a Věra VÁVROVÁ. Marketing od myšlenky k realizaci. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Professional Publishing, 2011, 344 s. ISBN 978-80-7431-042-3.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí: doc. Ing. Vratislav Kozák, Ph.D., 28 bodů
Otázka: Jaký předpokládáte zájem o bezlepkové pivo? - otázka zodpovězena
Oponent: Ing. Janka Vydrová, Ph.D., 21 bodů
Otázky: 1. V případě, že by všechny Vaše navrhovaná opatření byla uskutečněna/realizována, odrazí se to na ceně výrobků? - otázka zodpovězena
2. Jaké příležitosti, v rámci SWOT analýzy, můžete identifikovat (tedy externí faktory)? - otázka zodpovězena
Ing. Šárka Papadaki, Ph.D.:
''Jaká jsou zjištění v porovnání cena vs. konkurence?'' - otázka zodpovězena
Ing. David Homola:
Vytkl špatnou strukturu SWOT analýzy. Vytkl špatné zvolení jednotek u grafů.
Ing. Eva Hoke, Ph.D.: ''Jaká kritéria vedla k výběru společnosti Zlínský švec?'', ''Jak se vyrovnal pivovar se zavedením EET?'' - otázky zodpovězeny