Diplomová práca je zameraná na zlepšenie vzťahov s dodávateľmi a ich dodávok v spoločnosti Elster Water Metering s.r.o. pomocou nástrojov managementu dodávateľ-ských vzťahov. Cieľom práce bolo spracovanie literárnej rešerše v teoretickej časti, pred-stavenie a analýza súčasného stavu nákupných procesov a vzťahov s dodávateľmi v praktickej časti a návrh opatrení v projektovej časti. Pri analýze súčasného stavu bola využitá analýza ABC, analýza 12 blokov, dotazník a SWOT analýza. V projektovej časti, pomocou týchto analýz boli navrhnuté opatrenia ako hodnotenie dodávateľov, kaizen event, kanban, definovanie komunikačnej matice a iné. Tie sú následne i implementované a vyhodnotené.
Annotation in English
The thesis is aimed to set a better relationship between suppliers and their supplies to Elster Water Metering Ltd. with a help of management methods of suppliers´ relations. The target of this thesis was processing literature overview in theoretical part, introducing and analyzing current state of shopping processes and relations with suppliers in practical part, and proposing of measures in project part. During the analysis of the current state the ABC analysis, analysis of 12 blocks, evaluation of questionnaire were used and at the end SWOT analysis conducted. With the help of these analyzes in the project part, measures were suggested as evaluation of suppliers, kaizen event, kanban, defining of communication matrix etc. These are later on implemented and evaluated.
Diplomová práca je zameraná na zlepšenie vzťahov s dodávateľmi a ich dodávok v spoločnosti Elster Water Metering s.r.o. pomocou nástrojov managementu dodávateľ-ských vzťahov. Cieľom práce bolo spracovanie literárnej rešerše v teoretickej časti, pred-stavenie a analýza súčasného stavu nákupných procesov a vzťahov s dodávateľmi v praktickej časti a návrh opatrení v projektovej časti. Pri analýze súčasného stavu bola využitá analýza ABC, analýza 12 blokov, dotazník a SWOT analýza. V projektovej časti, pomocou týchto analýz boli navrhnuté opatrenia ako hodnotenie dodávateľov, kaizen event, kanban, definovanie komunikačnej matice a iné. Tie sú následne i implementované a vyhodnotené.
Annotation in English
The thesis is aimed to set a better relationship between suppliers and their supplies to Elster Water Metering Ltd. with a help of management methods of suppliers´ relations. The target of this thesis was processing literature overview in theoretical part, introducing and analyzing current state of shopping processes and relations with suppliers in practical part, and proposing of measures in project part. During the analysis of the current state the ABC analysis, analysis of 12 blocks, evaluation of questionnaire were used and at the end SWOT analysis conducted. With the help of these analyzes in the project part, measures were suggested as evaluation of suppliers, kaizen event, kanban, defining of communication matrix etc. These are later on implemented and evaluated.
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární rešerše z oblasti řízení dodavatelských vztahů a moderních trendů v nákupu.
Praktická část
Popište a analyzujte současný stav řízení dodavatelských vztahů ve firmě Elster Water Metering s. r. o.
Vytvořte projekt na zlepšení dodavatelských vztahů ve firmě a postup jeho implementace.
Zhodnoťte navrhovaná řešení a formulujte závěrečná doporučení.
Závěr
Research Plan
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární rešerše z oblasti řízení dodavatelských vztahů a moderních trendů v nákupu.
Praktická část
Popište a analyzujte současný stav řízení dodavatelských vztahů ve firmě Elster Water Metering s. r. o.
Vytvořte projekt na zlepšení dodavatelských vztahů ve firmě a postup jeho implementace.
Zhodnoťte navrhovaná řešení a formulujte závěrečná doporučení.
Závěr
Recommended resources
COIMBRA, Euclides A. Kaizen in logistics and supply chains. 1st edition. New York: McGraw-Hill Education, c2013, 363 s. ISBN 9780071811040.
GROS, Ivan a Stanislava GROSOVÁ. Tajemství moderního nákupu. 1. vyd. Praha: Vysoká škola chemicko-technologická v Praze, 2006, 183 s. ISBN 8070805986.
GROSS, John M. a Kenneth R. MCINNIS. Kanban made simple: demystifying and applying Toyota's legendary manufacturing process. 1st edition. New York: AMACOM, c2003, 259 s. ISBN 0814407633.
LUKOSZOVÁ, Xenie. Nákup a jeho řízení. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2004, 170 s. ISBN 8025101746.
TOMEK, Gustav a Věra VÁVROVÁ. Řízení výroby a nákupu. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 378 s. ISBN 9788024714790.
Recommended resources
COIMBRA, Euclides A. Kaizen in logistics and supply chains. 1st edition. New York: McGraw-Hill Education, c2013, 363 s. ISBN 9780071811040.
GROS, Ivan a Stanislava GROSOVÁ. Tajemství moderního nákupu. 1. vyd. Praha: Vysoká škola chemicko-technologická v Praze, 2006, 183 s. ISBN 8070805986.
GROSS, John M. a Kenneth R. MCINNIS. Kanban made simple: demystifying and applying Toyota's legendary manufacturing process. 1st edition. New York: AMACOM, c2003, 259 s. ISBN 0814407633.
LUKOSZOVÁ, Xenie. Nákup a jeho řízení. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2004, 170 s. ISBN 8025101746.
TOMEK, Gustav a Věra VÁVROVÁ. Řízení výroby a nákupu. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 378 s. ISBN 9788024714790.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
illustrations, graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Vedoucí: doc. Briš, 25 bodů
Myslíte si, že Vámi navržené postupy by se daly využít i v jiných organizacích? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
Vaše filosofie je "vychovávat" dodavatele, ne je měnit. Nebylo by přece jenom lepší mít pro každý komponent alespoň dva dodavatele, tak jak je tomu zvykem např. v oblasti automotive? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
Oponent: doc. Kozák, 24 bodů
Jak se došlo na s. 48 k závěru, že klíčoví dodavatelé tvoří 17 % z celkového počtu dodavatelů? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
Z tab. 13 je zřejmé, že celá řada dodavatelů dodává se zpožděním. Je problém tyto dodavatele nahradit? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
Doc. Lipták
Na straně 40. máte organizační schéma, myslíte si, že je úplné? Proč jste neuvedla možnost řešit problém aliancemi? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
Dr. Dolejšová
Kdo vymyslel dotazník v této podobě? Co Vám na to řekl vedoucí? Co je podle Vás efektivní komunikace? Myslíte si, že jste provedla dotazník, když má pouze dvě otázky? Jak jste došla k průměru -24? Proč u grafu uvádíte, že se jedná o všechny objednávky, když se jedná o potvrzené objednávky? Jak souvisí Vaše téma s oborem design management? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ