Cílem diplomové práce je vytvoření projektu recruitmentu prostřednictvím sociálních sítí. Tento projekt vychází z teoretické základny a také současné situace ve vybrané společnosti, která byla zjišťována analýzou interních dokumentů, rozhovorem s personálním ředitelem i ostatními personalisty a dotazníkovým šetřením. Z pěti sociálních sítí, které patří světově k nejpoužívanějším, byly metodou vícekriteriálního rozhodování zvoleny tři, jež byly využity v projektu. Výsledný projekt mimo to zapojuje do systému získávání také stávající pracovníky, kteří svým doporučením mohou pomoci rozšiřovat zaměstnaneckou základnu. Hlavní výhodou projektu je, že zohledňuje současnou situaci na trhu práce a skutečnost, že podniky při obsazování volných pozic musí cílit především na tzv. pasivní kandidáty, tedy takové, kteří zaměstnaní jsou a aktivně novou práci nehledají.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to make a project of recruitment through social networks. This project is based on theoretical foundations and the current situation in selected company, which was found by analysis of internal documents, talks with personal director as well as other HR officers, and survey. From the five of the world´s most widely used social networks were chosen three, which were used in the project. The final project involves employees into the system of recruitment they can help to expand employee base of the company with their recommendations. This project reflects a current labour market situation and the fact, that companies have to target on passive candidates meaning people, who are employed and don´t find new job actively.
Klíčová slova
řízení lidských zdrojů, získávání zaměstnanců, sociální sítě, personální marketing, e-recruitment
Klíčová slova v angličtině
Human Resources, recruitment, social networks, HR marketing, e-recruitment
Rozsah průvodní práce
94 s. (158 752 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je vytvoření projektu recruitmentu prostřednictvím sociálních sítí. Tento projekt vychází z teoretické základny a také současné situace ve vybrané společnosti, která byla zjišťována analýzou interních dokumentů, rozhovorem s personálním ředitelem i ostatními personalisty a dotazníkovým šetřením. Z pěti sociálních sítí, které patří světově k nejpoužívanějším, byly metodou vícekriteriálního rozhodování zvoleny tři, jež byly využity v projektu. Výsledný projekt mimo to zapojuje do systému získávání také stávající pracovníky, kteří svým doporučením mohou pomoci rozšiřovat zaměstnaneckou základnu. Hlavní výhodou projektu je, že zohledňuje současnou situaci na trhu práce a skutečnost, že podniky při obsazování volných pozic musí cílit především na tzv. pasivní kandidáty, tedy takové, kteří zaměstnaní jsou a aktivně novou práci nehledají.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to make a project of recruitment through social networks. This project is based on theoretical foundations and the current situation in selected company, which was found by analysis of internal documents, talks with personal director as well as other HR officers, and survey. From the five of the world´s most widely used social networks were chosen three, which were used in the project. The final project involves employees into the system of recruitment they can help to expand employee base of the company with their recommendations. This project reflects a current labour market situation and the fact, that companies have to target on passive candidates meaning people, who are employed and don´t find new job actively.
Klíčová slova
řízení lidských zdrojů, získávání zaměstnanců, sociální sítě, personální marketing, e-recruitment
Klíčová slova v angličtině
Human Resources, recruitment, social networks, HR marketing, e-recruitment
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Vypracujte literární rešerši týkající se oblasti získávání pracovníků prostřednictvím sociálních sítí.
Praktická část
Analyzujte současný systém získávání zaměstnanců ve vybraném podniku.
Zpracujte projekt zaměřený na využití sociálních sítí při získávání pracovníků.
Projekt zhodnoťte z hlediska nákladů a rizik.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Vypracujte literární rešerši týkající se oblasti získávání pracovníků prostřednictvím sociálních sítí.
Praktická část
Analyzujte současný systém získávání zaměstnanců ve vybraném podniku.
Zpracujte projekt zaměřený na využití sociálních sítí při získávání pracovníků.
Projekt zhodnoťte z hlediska nákladů a rizik.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ANAND, Raj. Recruiting with Social Media: Social Media's Impact on Recruitment and HR. Boston: Pearson Education, 2010, 194 s. ISBN 978-0-7897-4099-1.
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Řízení lidských zdrojů: moderní pojetí a postupy. 13. vydání. Praha: Grada Publishing, 2015, 920 s. ISBN 978-80-247-5258-7.
BANFIELD, Paul a Rebecca KAY. Introduction to human resource management. 2nd ed. Oxford: Oxford University Press, 2012, 400 s. ISBN 978-0-19-958108-5.
HORVÁTHOVÁ, Petra, Jiří BLÁHA a Andrea ČOPÍKOVÁ. Řízení lidských zdrojů: nové trendy. Praha: Management Press, 2016, 428 s. ISBN 978-80-7261-430-1.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. 5. rozš. a dopl. vyd. Praha: Management Press, 2015, 399 s. ISBN 978-80-7261-288-8.
Seznam doporučené literatury
ANAND, Raj. Recruiting with Social Media: Social Media's Impact on Recruitment and HR. Boston: Pearson Education, 2010, 194 s. ISBN 978-0-7897-4099-1.
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Řízení lidských zdrojů: moderní pojetí a postupy. 13. vydání. Praha: Grada Publishing, 2015, 920 s. ISBN 978-80-247-5258-7.
BANFIELD, Paul a Rebecca KAY. Introduction to human resource management. 2nd ed. Oxford: Oxford University Press, 2012, 400 s. ISBN 978-0-19-958108-5.
HORVÁTHOVÁ, Petra, Jiří BLÁHA a Andrea ČOPÍKOVÁ. Řízení lidských zdrojů: nové trendy. Praha: Management Press, 2016, 428 s. ISBN 978-80-7261-430-1.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. 5. rozš. a dopl. vyd. Praha: Management Press, 2015, 399 s. ISBN 978-80-7261-288-8.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
VEDOUCÍ: dr. Matošková, 23 b.
Proč jste u operátorů zvolila elektronickou verzi dotazníku a ne tištěnou? ZODPOVĚZENO ZCELA
Na s. 69 jsou prezentovány objektivně ověřitelné ukazatele projektu. Srovnejte prosím tyto cílové hodnoty se současným stavem. ZODPOVĚZENO ZCELA
Z čeho vychází odhad 100 000 Kč na odměny pro zaměstnance za doporučení nového kolegy (s. 77), tj. jak jste postupovala při určení této částky? ZODPOVĚZENO ZCELA
OPONENT: dr. Sedlák, 29 b.
Na straně 36 diplomové práce popisujete ve zkratce generaci "Z", lze v rámci jedné náborové aktivity efektivně oslovit generaci "X", "Y" a "Z" současně a jak? ZODPOVĚZENO ZCELA
doc. Kubíčková:
Vy jste všechny sítě ve své práci testovala (u hypotéz) dohromady? Které proměnné a jejich vztah jste tedy testovala? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
doc. Pilík:
Kdo se náboru zaměstnanců přes sociální sítě bude ve firmě věnovat? Existují obecná doporučení, jaké sociální sítě se nejlépe hodí pro jednotlivé skupiny zaměstnanců? ZODPOVĚZENO ZCELA
dr. Dobeš:
Ve své práci uvádíte větu "U operátorů není problém je získat, ale udržet je". Nebylo zjištěno, co je příčinou? Proč odcházejí ve zkušební době? ZODPOVĚZENO ZCELA