Informace o kvalifikační práci 1. Teoretická část: Narativní prvky v autoportrétní fotografii 2. Praktícká část: a) katalog produktů: Módní katalog b) volné fotografie - výstavní soubor: Autobiografický obraz
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část:
Narativní prvky v autoportrétní fotografii
2. Praktícká část:
a) katalog produktů:
Módní katalog
b) volné fotografie - výstavní soubor:
Autobiografický obraz
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical part: Narrative Elements in the Self-portrait Photography 2.
Practical part: a) Fashion Catalog b) Autobiographical Picture
Název dle studenta
1. Teoretická část: Narativní prvky v autoportrétní fotografii 2. Praktícká část: a) katalog produktů: Módní katalog b) volné fotografie - výstavní soubor: Autobiografický obraz
Název dle studenta v angličtině
1. Theoretical part: Narrative Elements in the Self-portrait Photography 2. Practical part: a) Fashion Catalog b) Autobiographical Picture
Obsahom a zmyslom tejto práce je prepojenie fotografie a filozofie komunikácie ako dvoch úzko spojených prvkov, ktoré spolu v mnohých bodoch súvisia. Ako teoretický základ, používa práca texty mediálneho a fotografického teoretika Rolanda Barthesa, ale aj iných autorov a aplikuje ich na preloženie cestičky v teoretických pojmoch, ktoré vysvetľujú spoločné termíny a postupy v zvolených výskumných otázkach. Pomáhajú nájsť cestu v rozbore a analýze teoretických konceptov, ale aj konkrétnych príkladov v autoportrétoch, ale aj mimo nich. Práca ďalej hľadá spôsob ako ukázať aplikáciu týchto pojmov a autoportrétnej fotografie a jej prvkov v bežnej, laickej diskusii a prostredí, ale aj v príkladoch kritickej diskurzívnej analýzy.
Anotace v angličtině
The content and the role of this work is the linking of photography and the philosophy of communication as two closely related elements, which are related in many points. As a theoretical basis, thesis focuses on the works of Roland Barthes, the media and photographic theorist, however, it also use works of other authors, and apply them to translate the path into theoretical concepts that explain common terms and practices in selected research questions. They help to find a way in the analysis and research of theoretical concepts, as well as concrete examples in self-portraits but also outside of them. The work is also looking for a way to show the application of these concepts and self-portrait photography and its elements in the usual, layman's debates and environments, but also in the examples of critical discourse analysis.
Klíčová slova
autoportrét, fotografia, rozprávač, naratív,
Klíčová slova v angličtině
self-portrait, photo, narrator, narrative
Rozsah průvodní práce
55 s. (10237 znaků)
Jazyk
SK
Anotace
Obsahom a zmyslom tejto práce je prepojenie fotografie a filozofie komunikácie ako dvoch úzko spojených prvkov, ktoré spolu v mnohých bodoch súvisia. Ako teoretický základ, používa práca texty mediálneho a fotografického teoretika Rolanda Barthesa, ale aj iných autorov a aplikuje ich na preloženie cestičky v teoretických pojmoch, ktoré vysvetľujú spoločné termíny a postupy v zvolených výskumných otázkach. Pomáhajú nájsť cestu v rozbore a analýze teoretických konceptov, ale aj konkrétnych príkladov v autoportrétoch, ale aj mimo nich. Práca ďalej hľadá spôsob ako ukázať aplikáciu týchto pojmov a autoportrétnej fotografie a jej prvkov v bežnej, laickej diskusii a prostredí, ale aj v príkladoch kritickej diskurzívnej analýzy.
Anotace v angličtině
The content and the role of this work is the linking of photography and the philosophy of communication as two closely related elements, which are related in many points. As a theoretical basis, thesis focuses on the works of Roland Barthes, the media and photographic theorist, however, it also use works of other authors, and apply them to translate the path into theoretical concepts that explain common terms and practices in selected research questions. They help to find a way in the analysis and research of theoretical concepts, as well as concrete examples in self-portraits but also outside of them. The work is also looking for a way to show the application of these concepts and self-portrait photography and its elements in the usual, layman's debates and environments, but also in the examples of critical discourse analysis.
Klíčová slova
autoportrét, fotografia, rozprávač, naratív,
Klíčová slova v angličtině
self-portrait, photo, narrator, narrative
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
rozsah práce: minimálně 25 stran čistého textu + předepsané přílohy (ilustrace, poznámkový aparát, použitá literatura, ...).
Součástí obhajoby práce i hodnocení je přednáška na téma teoretické části bakalářské práce v rozsahu maximálně 20 minut včetně obrazové prezentace. Přednáška není reprodukováním obsahu práce!
2. Praktická část:
a) katalog produktů: odevzdává se vázaný katalog obsahující celkem 12 - 15 fotografií, z toho převážná část produktových fotografií, doplněna několika imageovými - formát cca 24x30 cm jako maketa s grafickou úpravou + soubor 5 zdrojových fotografií ve formátu 30x40 cm (resp. A3+) nebo odvozeném formátu.
b) volné fotografie - výstavní soubor (ucelený, koncipovaný soubor fotografií): odevzdává se min. 7 ks fotografií v archivní kvalitě, výstavní formát, libovolná technika, adjustováno + artist´s statement cca 250 - 300 slov.
c) prezentační CD (2 ks): obsahuje všechny teoretické i praktické části bakalářské práce. Teoretická v .pdf formátu a dále všechny fotografické práce v uvedených technických parametrech, včetně artist´s statementu obou částí bakalářské práce, vždy cca 250 - 300 slov.
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
rozsah práce: minimálně 25 stran čistého textu + předepsané přílohy (ilustrace, poznámkový aparát, použitá literatura, ...).
Součástí obhajoby práce i hodnocení je přednáška na téma teoretické části bakalářské práce v rozsahu maximálně 20 minut včetně obrazové prezentace. Přednáška není reprodukováním obsahu práce!
2. Praktická část:
a) katalog produktů: odevzdává se vázaný katalog obsahující celkem 12 - 15 fotografií, z toho převážná část produktových fotografií, doplněna několika imageovými - formát cca 24x30 cm jako maketa s grafickou úpravou + soubor 5 zdrojových fotografií ve formátu 30x40 cm (resp. A3+) nebo odvozeném formátu.
b) volné fotografie - výstavní soubor (ucelený, koncipovaný soubor fotografií): odevzdává se min. 7 ks fotografií v archivní kvalitě, výstavní formát, libovolná technika, adjustováno + artist´s statement cca 250 - 300 slov.
c) prezentační CD (2 ks): obsahuje všechny teoretické i praktické části bakalářské práce. Teoretická v .pdf formátu a dále všechny fotografické práce v uvedených technických parametrech, včetně artist´s statementu obou částí bakalářské práce, vždy cca 250 - 300 slov.
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
Camer Lucida, MYTOLOGIE (Roland Barthes)
Autobiography and Postomodernism (KM Ashley)
Family frames: Photography, narrative, and postmemory (Marianna Hirscha)
Seznam doporučené literatury
Camer Lucida, MYTOLOGIE (Roland Barthes)
Autobiography and Postomodernism (KM Ashley)
Family frames: Photography, narrative, and postmemory (Marianna Hirscha)
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, portréty
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Debata nad teoretickou prací se vedla zejména o dostatečných teoretických schopnostech studentky a jejich aplikaci na zvolené filozoficky náročné téma. V rámci obhajoby praktické části práce byla zpochybněna vhodnost výběru fotografií a jejich instalace. Vzhledem k názvu módní kolekce fotografované v katalogu byly snímky nedostatečně kreativní.