Diplomová práce je zaměřena na vytvoření marketingového strategického plánu Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně. V rámci řešení bylo použito analýz PESTLE, Porterova modelu, zhodnocení současného stavu marketingu nemocnice a SWOT analýzy. V práci byl navržen marketingový plán, zahrnující vylepšení současného marketingu a jeho potenciálu, a dále implementaci nových prvků, jako je vytvoření marketingového oddělení.
Výsledky této práce umožňují aplikovat zlepšení v krátkodobém horizontu s přímým vidi-telným efektem a finančním ziskem, ale i vytvořit v dlouhodobém pojetí stabilní marketin-gové prostředí.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on creation of a marketing strategic plan for St. Anne's Uni-versity Hospital in Brno. The solution is based on PESTLE and SWOT analyses, Porter's model and the evaluation of the current marketing strategy. The thesis proposes a new marketing plan, which includes some improvements of the current marketing strategy and its potential, and the implementation of some new elements, such as the establishment of a marketing department.
The results of the thesis enable the implementation of the improvements in the short term with a direct visible effect and financial gain, as well as the creation of stable marketing environment in the long term.
Klíčová slova
marketing, zdravotnictví, fakultní nemocnice, analýza, plán
Klíčová slova v angličtině
marketing, health service, university hospital, analysis, plan
Rozsah průvodní práce
106 s. Přílohy 13 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na vytvoření marketingového strategického plánu Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně. V rámci řešení bylo použito analýz PESTLE, Porterova modelu, zhodnocení současného stavu marketingu nemocnice a SWOT analýzy. V práci byl navržen marketingový plán, zahrnující vylepšení současného marketingu a jeho potenciálu, a dále implementaci nových prvků, jako je vytvoření marketingového oddělení.
Výsledky této práce umožňují aplikovat zlepšení v krátkodobém horizontu s přímým vidi-telným efektem a finančním ziskem, ale i vytvořit v dlouhodobém pojetí stabilní marketin-gové prostředí.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on creation of a marketing strategic plan for St. Anne's Uni-versity Hospital in Brno. The solution is based on PESTLE and SWOT analyses, Porter's model and the evaluation of the current marketing strategy. The thesis proposes a new marketing plan, which includes some improvements of the current marketing strategy and its potential, and the implementation of some new elements, such as the establishment of a marketing department.
The results of the thesis enable the implementation of the improvements in the short term with a direct visible effect and financial gain, as well as the creation of stable marketing environment in the long term.
Klíčová slova
marketing, zdravotnictví, fakultní nemocnice, analýza, plán
Klíčová slova v angličtině
marketing, health service, university hospital, analysis, plan
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Na základě teoretických poznatků definujte specifika marketingového strategického řízení zdravotnických organizací a zpracujte poznatky vztahující se k marketingovému plánu.
Praktická část
Charakterizujte Fakultní nemocnici u sv. Anny v Brně.
Analyzujte současnou úroveň strategického řízení ve vybraném zdravotnickém zařízení.
Navrhněte projekt marketingového strategického plánu Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Na základě teoretických poznatků definujte specifika marketingového strategického řízení zdravotnických organizací a zpracujte poznatky vztahující se k marketingovému plánu.
Praktická část
Charakterizujte Fakultní nemocnici u sv. Anny v Brně.
Analyzujte současnou úroveň strategického řízení ve vybraném zdravotnickém zařízení.
Navrhněte projekt marketingového strategického plánu Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BERKOWITZ, Eric. Essentials of Health Care Marketing. 3rd Edition. Burlington: Jones and Bartlett Learning, 2010, 515 s. ISBN 07-63783-33-1.
GLADKIJ, Ivan a kolektiv. Management ve zdravotnictví. Brno: Computer Press, 2003, 380 s. ISBN 80-7226-996-8.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2. vyd. Praha: Grada, 2013, 269 s. ISBN 978-80-247-4670-8.
KOTLER, Philips, Veronica WONG, John SAUNDERS a Gary ARMSTRONG. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007,
1041s. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Principles of Marketing. 14th Edition. New Jersey: Prentice Hall, 2012, 740 s. ISBN 978-0-13-216712-3.
Seznam doporučené literatury
BERKOWITZ, Eric. Essentials of Health Care Marketing. 3rd Edition. Burlington: Jones and Bartlett Learning, 2010, 515 s. ISBN 07-63783-33-1.
GLADKIJ, Ivan a kolektiv. Management ve zdravotnictví. Brno: Computer Press, 2003, 380 s. ISBN 80-7226-996-8.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2. vyd. Praha: Grada, 2013, 269 s. ISBN 978-80-247-4670-8.
KOTLER, Philips, Veronica WONG, John SAUNDERS a Gary ARMSTRONG. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007,
1041s. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Principles of Marketing. 14th Edition. New Jersey: Prentice Hall, 2012, 740 s. ISBN 978-0-13-216712-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
VEDOUCÍ: doc. Staňková, 21 bodů
Při řešení, kterých konkrétních analytických či projektových problémů jste využil metodu explanace? Uveďte pro rizika R1 a R2 protiriziková opatření. ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
OPONENT: Dr. Bejtkovský, 20 bodů
Jakým způsobem lze snížit/eliminovat pět základních rizik, která jsou prezentována prostřednictvím rizikové analýzy projektu? Měl již diplomant možnost projednat svoji DP s vedením Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně, jaké byly případné reakce? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
Dr. Papadaki
Jakým způsobem budete realizovat výběrové řízení na marketingového manažera? Lze položku platu stanovit lépe přímo částkou nebo rozpětím? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ