Bakalářská práce se zabývá obory sociální politiky ve vztahu k osobě se zdravotním postižením. Teoretická část vymezuje teoretická východiska z oblasti sociální politiky a jejich jednotlivých oborů ve vztahu k osobě se zdravotním postižením, dále z oblasti sociální pedagogiky a speciální pedagogiky. Praktická část předkládá empirický výzkum zaměřený na zkoumání života jedinců se zdravotním postižením a na pomoc vybraných oborů sociální politiky těmto osobám. Cílem práce je analyzovat potřeby osob se zdravotním postižením a jejich uspokojování prostřednictvím pomoci vybraných oborů sociální politiky za využití rozhovorů.
Anotace v angličtině
My bachelor thesis is about social policy fields and thein take on people with health disabi-lities. Theoretical part focuses on individual theories from the field of social policy and thein take on people with health disabilities. This part also focuses on theories of social pedagogy and special pedagogy. Practical part presents empirici research focused on life of people with health disabilities and the help they get from selected types of social policies. Goal of my workis to analyze the needs of people with health disabilities and the way each different social policy helps them, by conducting interview.
Klíčová slova
sociální politika, sociální pedagogika, speciální pedagogika, zdravotní postižení, vada, porucha, handicap
Klíčová slova v angličtině
social policy, social education, special education, disability, defect, disorder, handicap
Rozsah průvodní práce
90 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá obory sociální politiky ve vztahu k osobě se zdravotním postižením. Teoretická část vymezuje teoretická východiska z oblasti sociální politiky a jejich jednotlivých oborů ve vztahu k osobě se zdravotním postižením, dále z oblasti sociální pedagogiky a speciální pedagogiky. Praktická část předkládá empirický výzkum zaměřený na zkoumání života jedinců se zdravotním postižením a na pomoc vybraných oborů sociální politiky těmto osobám. Cílem práce je analyzovat potřeby osob se zdravotním postižením a jejich uspokojování prostřednictvím pomoci vybraných oborů sociální politiky za využití rozhovorů.
Anotace v angličtině
My bachelor thesis is about social policy fields and thein take on people with health disabi-lities. Theoretical part focuses on individual theories from the field of social policy and thein take on people with health disabilities. This part also focuses on theories of social pedagogy and special pedagogy. Practical part presents empirici research focused on life of people with health disabilities and the help they get from selected types of social policies. Goal of my workis to analyze the needs of people with health disabilities and the way each different social policy helps them, by conducting interview.
Klíčová slova
sociální politika, sociální pedagogika, speciální pedagogika, zdravotní postižení, vada, porucha, handicap
Klíčová slova v angličtině
social policy, social education, special education, disability, defect, disorder, handicap
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociální politiky, sociální pedagogiky a speciální pedagogiky.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou hloubkových rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociální politiky, sociální pedagogiky a speciální pedagogiky.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou hloubkových rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
KREBS, Vojtěch a kol. Sociální politika. 4. přepracované a aktualizované vyd. Praha: ASPI, 2007. ISBN 978-80-7357-276-1.
TOMEŠ, Igor. Obory sociální politiky. 1. vyd. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-868-5.
TOMEŠ, Igor. Úvod do teorie a metodologie sociální politiky. 1. vyd. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-680-3.
SLOWÍK, Josef. Speciální pedagogika. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1733-3.
FISCHER, Slavomil a Jiří ŠKODA. Speciální pedagogika. 1. vyd. Praha: TRITON, 2008. ISBN 978-80-7387-014-0.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. 1. vyd. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. 1. vyd. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
Seznam doporučené literatury
KREBS, Vojtěch a kol. Sociální politika. 4. přepracované a aktualizované vyd. Praha: ASPI, 2007. ISBN 978-80-7357-276-1.
TOMEŠ, Igor. Obory sociální politiky. 1. vyd. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-868-5.
TOMEŠ, Igor. Úvod do teorie a metodologie sociální politiky. 1. vyd. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-680-3.
SLOWÍK, Josef. Speciální pedagogika. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1733-3.
FISCHER, Slavomil a Jiří ŠKODA. Speciální pedagogika. 1. vyd. Praha: TRITON, 2008. ISBN 978-80-7387-014-0.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. 1. vyd. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. 1. vyd. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka stručně představila teoretická východiska práce, zdůvodnila volbu tématu a dále se věnovala praktické části práce. Studentka uvedla výzkumné cíle, výzkumné otázky, metodu sběru dat a metodu analýzy dat. Představila výzkumný soubor a dále se věnovala intepretaci dat po jednotlivých výzkumných otázkách. Na závěr studentka odpovídala na otázky k obhajobě a na otázky členů komise. Studentka byla k obhajobě připravená.