Hlavním cílem bakalářské práce je analyzovat, jaký vliv má na nákupní rozhodování spotřebitele značka. Práce je rozdělena na dvě části. První část se zabývá teoretickým výkladem týkajícím se marketingu, spotřebitelského chování, marketingové komunikace a značkové politiky. Tyto podklady jsou následně použity jako východisko pro praktickou část. V praktické části je formou dotazníkového šetření analyzováno chování spotřebitele při nákupu konkrétního produktu. Jako produkt byl zvolen chytrý telefon iPhone společnosti Apple Inc. Závěrem práce je na základě výsledků průzkumu uvedeno doporučení pro tuto společnost.
Anotace v angličtině
The main aim of the thesis is to analyse how reflected influence of brand in the purchasing decisions of consumers. The thesis is divided into two parts. The first part deals with theo-retical interpretation relating to the marketing, consumer behaviour, marketing communications and brand policy. This information has been used as the basis for practical part. The practical part aim is through a questionnaire survey to analyse consumer behaviour when buying a particular product. As a particular product was chosen smart phone iPhone from Apple Inc. company. Finally based on survey results were mentioned recommendations for this company.
Hlavním cílem bakalářské práce je analyzovat, jaký vliv má na nákupní rozhodování spotřebitele značka. Práce je rozdělena na dvě části. První část se zabývá teoretickým výkladem týkajícím se marketingu, spotřebitelského chování, marketingové komunikace a značkové politiky. Tyto podklady jsou následně použity jako východisko pro praktickou část. V praktické části je formou dotazníkového šetření analyzováno chování spotřebitele při nákupu konkrétního produktu. Jako produkt byl zvolen chytrý telefon iPhone společnosti Apple Inc. Závěrem práce je na základě výsledků průzkumu uvedeno doporučení pro tuto společnost.
Anotace v angličtině
The main aim of the thesis is to analyse how reflected influence of brand in the purchasing decisions of consumers. The thesis is divided into two parts. The first part deals with theo-retical interpretation relating to the marketing, consumer behaviour, marketing communications and brand policy. This information has been used as the basis for practical part. The practical part aim is through a questionnaire survey to analyse consumer behaviour when buying a particular product. As a particular product was chosen smart phone iPhone from Apple Inc. company. Finally based on survey results were mentioned recommendations for this company.
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární rešerši vztahující se k chování na spotřebním trhu.
Praktická část
Analyzujte kupní chování spotřebitele při nákupu značkového zboží.
Navrhněte doporučení pro aplikaci marketingové komunikace při nákupu značkového zboží.
Doporučení podrobte rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární rešerši vztahující se k chování na spotřebním trhu.
Praktická část
Analyzujte kupní chování spotřebitele při nákupu značkového zboží.
Navrhněte doporučení pro aplikaci marketingové komunikace při nákupu značkového zboží.
Doporučení podrobte rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
DU PLESSIS, Erik. Jak zákazník vnímá značku: nahlédněte s pomocí neurovědy do hlav spotřebitelů. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 256 s. ISBN 978-80-251-3529-7.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
LINDSTRÖM, Martin. Buy. ology: how everything we believe about why we buy is wrong. Expand. edt. London: Random House Business Books, 2008, 240 s. ISBN 978-1-84794-013-1.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 303 s. ISBN 978-80-247-3622-8.
Seznam doporučené literatury
DU PLESSIS, Erik. Jak zákazník vnímá značku: nahlédněte s pomocí neurovědy do hlav spotřebitelů. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 256 s. ISBN 978-80-251-3529-7.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
LINDSTRÖM, Martin. Buy. ology: how everything we believe about why we buy is wrong. Expand. edt. London: Random House Business Books, 2008, 240 s. ISBN 978-1-84794-013-1.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 303 s. ISBN 978-80-247-3622-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
VP: (25 b.) doc. Kozák:
Ovlivňuje sílu značky i snadno zapamatovatelné logo a název firmy? Zodpovězeno zcela.
OP: (15 b.) Ing. Dobeš, Ph.D.:
Je možné v provedeném průzkumu sledovat rozdíly v odpovědích mezi respondenty, kteří již mají iPhone (a mají tedy i praktické zkušenosti s telefonem) a ostatními? Zaměřte se především na rozdíly v odpovědích u otázek O.07 a O.08. Zodpovězeno částečně.
Doplňující otázky:
Ing. Juřičková, Ph.D.:
Jakou metodu jste zvolila při určování pravděpodobnosti rizika? Zodpovězeno částečně.