Využití filmových žánrů a jejich znaků v audiovizuální reklamní tvorbě je práce, která předkládá postup jak v rámci audiovizuální reklamní tvorby využít filmových žánrů a jejich znaků při tvorbě audiovizuálních reklamních textů, kdy hlavní zaměření je cíleno na filmovou a televizní reklamu. Teoretická část definuje reklamu, audiovizuální reklamu a její dělení. Definuje film, vybrané filmové žánry, jejich znaky a popisuje jejich uplatnění v audiovizuální reklamní tvorbě. Praktická část zkoumá na vzorku respondentů ve skupinovém rozhovoru vnímání filmového žánru a jeho znaků v reklamních komunikátech. Přináší doporučení pro využití filmových žánrů v audiovizuální tvorbě.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the characteristics of movie genres, and how these are applied to au-dio-visual advertisement. As well as the theoretical work, practical part of the study invol-ves the perception of different types of advertising on a sample group, and their suggesti-ons for advertising tools.
Klíčová slova
audiovizuální reklamní prostředky, reklama, film, filmové žánry, znaky filmových žánrů.
Klíčová slova v angličtině
audio-visual advertising tools, advertisement, movie, movie genres, characteristics of movie genus
Rozsah průvodní práce
78 s. (138735). 5 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Využití filmových žánrů a jejich znaků v audiovizuální reklamní tvorbě je práce, která předkládá postup jak v rámci audiovizuální reklamní tvorby využít filmových žánrů a jejich znaků při tvorbě audiovizuálních reklamních textů, kdy hlavní zaměření je cíleno na filmovou a televizní reklamu. Teoretická část definuje reklamu, audiovizuální reklamu a její dělení. Definuje film, vybrané filmové žánry, jejich znaky a popisuje jejich uplatnění v audiovizuální reklamní tvorbě. Praktická část zkoumá na vzorku respondentů ve skupinovém rozhovoru vnímání filmového žánru a jeho znaků v reklamních komunikátech. Přináší doporučení pro využití filmových žánrů v audiovizuální tvorbě.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the characteristics of movie genres, and how these are applied to au-dio-visual advertisement. As well as the theoretical work, practical part of the study invol-ves the perception of different types of advertising on a sample group, and their suggesti-ons for advertising tools.
Klíčová slova
audiovizuální reklamní prostředky, reklama, film, filmové žánry, znaky filmových žánrů.
Klíčová slova v angličtině
audio-visual advertising tools, advertisement, movie, movie genres, characteristics of movie genus
Zásady pro vypracování
1. Definujte reklamu, audiovizuální reklamu a filmový žánr. Na vybraném filmovém žánru definujte jeho znaky, jak s nimi audiovizuální reklama pracuje, jaké jsou výhody nebo nevýhody použití filmových znaků v audiovizuální tvorbě Na základě teoretického vymezení problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce
2. Analyzujte na konkrétních audiovizuálních reklamních spotech využití znaků filmového žánru ve vztahu k cílové skupině, vztahu k produktu a vztahu k značce. Výsledky Vaší analýzy konfrontujte za použití marketingového výzkumu.
3. Na základě zjištěných poznatků navrhněte způsob implementace znaků filmových žánrů do audiovizuální reklamní tvorby.
Zásady pro vypracování
1. Definujte reklamu, audiovizuální reklamu a filmový žánr. Na vybraném filmovém žánru definujte jeho znaky, jak s nimi audiovizuální reklama pracuje, jaké jsou výhody nebo nevýhody použití filmových znaků v audiovizuální tvorbě Na základě teoretického vymezení problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce
2. Analyzujte na konkrétních audiovizuálních reklamních spotech využití znaků filmového žánru ve vztahu k cílové skupině, vztahu k produktu a vztahu k značce. Výsledky Vaší analýzy konfrontujte za použití marketingového výzkumu.
3. Na základě zjištěných poznatků navrhněte způsob implementace znaků filmových žánrů do audiovizuální reklamní tvorby.
Seznam doporučené literatury
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Film art: an introduction. 2nd ed. New York: Alfred A. Knopf, 1985, xiii, 400 s., [2] s. obr. přílohy. ISBN 03-943-5237-8.
BORDWELL, David. Narration in the Fiction Film. Wisconsin: The University of Winsconsin Press, 1985. ISBN 0-299-10174-6
HORŇÁK, Pavel. Kreativita v reklamě. Vyd. 1. Zlín: VeRBuM, 2014, 293 s. ISBN 978-80-87500-49-1.
HORŇÁK, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Vyd. 1. Zlín: VeRBuM, 2010, 318 s. ISBN 978-80-904273-3-4
JANÍKOVÁ, Jana. Audiovizuální podoby reklamy. Vyd. 1. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2006, 79 l. ISBN 80-731-8509-1.
MICHALOVIČ, Peter a Vlastimil ZUSKA. Rozprava o westerne. 1. vyd. Bratislava: Vysoká škola múzických umení, 2014, 379 s. ISBN 978-80-85187-65-6
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4005-8.
Seznam doporučené literatury
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Film art: an introduction. 2nd ed. New York: Alfred A. Knopf, 1985, xiii, 400 s., [2] s. obr. přílohy. ISBN 03-943-5237-8.
BORDWELL, David. Narration in the Fiction Film. Wisconsin: The University of Winsconsin Press, 1985. ISBN 0-299-10174-6
HORŇÁK, Pavel. Kreativita v reklamě. Vyd. 1. Zlín: VeRBuM, 2014, 293 s. ISBN 978-80-87500-49-1.
HORŇÁK, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Vyd. 1. Zlín: VeRBuM, 2010, 318 s. ISBN 978-80-904273-3-4
JANÍKOVÁ, Jana. Audiovizuální podoby reklamy. Vyd. 1. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2006, 79 l. ISBN 80-731-8509-1.
MICHALOVIČ, Peter a Vlastimil ZUSKA. Rozprava o westerne. 1. vyd. Bratislava: Vysoká škola múzických umení, 2014, 379 s. ISBN 978-80-85187-65-6
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4005-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (doc. Janíková):
1. Můžete definovat pojmy syžet a fabule?
2. Jaký je vztah mezi syžetem a fabulí?
3. Proč byla vybrána k analýze právě značka Malboro?
V posudku vedoucího byly položeny tyto otázky (prof. Horňák):
Medzi zvukovými výrazovými prostriedkami autor neuvádza ticho. Nepovažuje ho za dôležitý prostriedok, resp. vedel by povedať v ktorom filmovom žánri zohráva kĺúčovú rolu?