Bakalářská práce se zaměřuje na zkoumání vztahu sponzoringu a image značky. Popisuje oblast sponzoringu sportovních událostí, jež může ze své podstaty významnou měrou při-spět k budování pozitivního image značky. Práce se ve své teoretické části věnuje popsání a vymezení teoretických poznatků, které jsou nezbytné k správnému porozumění dané pro-blematiky. Práce zkoumá vtah mezi marketingovými aktivitami vybraného subjektu a jejich vlivem na vnímání značky.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the relationship of sponsorship and brand image. It describes the sponsorship of sports events, which may inherently contribute to the building of a positive brand image. The work in its theoretical part deals with the description and definition of theoretical knowledge, which is essential for a proper understanding of the issue. This writ-ten work explores the relationship between the marketing activities of the selected entity and its influence on the brand perception.
Klíčová slova
značka, image značky, sponzorování, povědomí o značce, událost
Bakalářská práce se zaměřuje na zkoumání vztahu sponzoringu a image značky. Popisuje oblast sponzoringu sportovních událostí, jež může ze své podstaty významnou měrou při-spět k budování pozitivního image značky. Práce se ve své teoretické části věnuje popsání a vymezení teoretických poznatků, které jsou nezbytné k správnému porozumění dané pro-blematiky. Práce zkoumá vtah mezi marketingovými aktivitami vybraného subjektu a jejich vlivem na vnímání značky.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the relationship of sponsorship and brand image. It describes the sponsorship of sports events, which may inherently contribute to the building of a positive brand image. The work in its theoretical part deals with the description and definition of theoretical knowledge, which is essential for a proper understanding of the issue. This writ-ten work explores the relationship between the marketing activities of the selected entity and its influence on the brand perception.
Klíčová slova
značka, image značky, sponzorování, povědomí o značce, událost
1. Proveďte literární rešerši a vymezte teoretická východiska pro zadanou bakalářskou práci. Definujte cíle práce.
2. Realizujte sekundární analýzu mediálního pokrytí vybraných sportovních událostí sponzorovaných společností Škoda Auto.
3. Realizujte primární dotazníkové šetření zaměřené na vnímání značky Škoda Auto ve vztahu ke sponzorským aktivitám.
4. Analyzujte zjištěná data, vyvoďte doporučení a závěry z provedených šetření.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte literární rešerši a vymezte teoretická východiska pro zadanou bakalářskou práci. Definujte cíle práce.
2. Realizujte sekundární analýzu mediálního pokrytí vybraných sportovních událostí sponzorovaných společností Škoda Auto.
3. Realizujte primární dotazníkové šetření zaměřené na vnímání značky Škoda Auto ve vztahu ke sponzorským aktivitám.
4. Analyzujte zjištěná data, vyvoďte doporučení a závěry z provedených šetření.
Seznam doporučené literatury
DAŇHELOVÁ, Šárka. Sportovní marketing. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2005, 72 s. ISBN 8021039019.
DURDOVÁ, I. Základní aspekty sportovního marketingu. 1. vyd. Ostrava: Vysoká
škola báňská - Technická univerzita, 2005. 84 s. ISBN 80-248-0827-7.
NOVOTNÝ, Jiří. Sport v ekonomice. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2011, 512 s. ISBN 9788073576660.
SCHULZ, Winfried. Analýza obsahu mediálních sdělení. 2., přeprac. vyd. Překlad Barbara Köpplová. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2004, 149 s. Učební texty Univerzity Karlovy v Praze, 2. ISBN 8024608278
ŠINDLER, P. Event marketing: jak využít emoce v marketingové komunikaci. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. 236 s. ISBN 80-247-0646-6.
TOMEK, Gustav a Věra VÁVROVÁ. Marketing od myšlenky k realizaci. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2007, 308 s. ISBN 9788086946450.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 3., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2007, 294 s. ISBN 978-80-247-2196-5.
WIMMER, Roger D a Joseph R DOMINICK. Mass media research: an introduction. 5th ed. Belmont [Calif.]: Wadsworth Pub., c1997, xiii, 498 p. ISBN 0534244742.
Seznam doporučené literatury
DAŇHELOVÁ, Šárka. Sportovní marketing. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2005, 72 s. ISBN 8021039019.
DURDOVÁ, I. Základní aspekty sportovního marketingu. 1. vyd. Ostrava: Vysoká
škola báňská - Technická univerzita, 2005. 84 s. ISBN 80-248-0827-7.
NOVOTNÝ, Jiří. Sport v ekonomice. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2011, 512 s. ISBN 9788073576660.
SCHULZ, Winfried. Analýza obsahu mediálních sdělení. 2., přeprac. vyd. Překlad Barbara Köpplová. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2004, 149 s. Učební texty Univerzity Karlovy v Praze, 2. ISBN 8024608278
ŠINDLER, P. Event marketing: jak využít emoce v marketingové komunikaci. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. 236 s. ISBN 80-247-0646-6.
TOMEK, Gustav a Věra VÁVROVÁ. Marketing od myšlenky k realizaci. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2007, 308 s. ISBN 9788086946450.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 3., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2007, 294 s. ISBN 978-80-247-2196-5.
WIMMER, Roger D a Joseph R DOMINICK. Mass media research: an introduction. 5th ed. Belmont [Calif.]: Wadsworth Pub., c1997, xiii, 498 p. ISBN 0534244742.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
" Čemu přisuzujete více jak 80 % výskyt odpovědi "velmi pozitivně" na otázku číslo 13 " Jak vnímáte dlouhodobý záměr společnosti Škoda Auto investovat do podpory sportu?"
" Jaké metody sestavení souboru respondentů znáte, kterou z nich jste aplikoval?
" Jaké musí výběrový soubor splnit podmínky, mají-li být výstupy reprezentativní pro ekonomicky činnou část populace ČR?