Tématem této bakalářské práce je "Sociální reklama zaměřená na protikuřácké kampaně". V teoretické části je definován marketing, sociální marketing a sociální reklama, stejně jako další související témata.
Praktická část se zabývá charakteristikou a analýzou vybraných kampaní a jejich celkovým dopadem. Tato závěrečná část bakalářské práce dále zahrnuje kvalitativní výzkum zaměřený na vnímavost a účinnost protikuřáckých kampaní realizovaný v roce 2016 autorem práce.
Anotace v angličtině
The theme of this bachelor thesis is "Social Advertising Focused on Anti-smoking Cam-paigns". In the theoretical part is defined marketing, social marketing, social advertising, as well as related topics.
The practical part deals with the characterization and analyses of the campaigns, and the evaluation of the impact of the campaigns. This final part of bachelor thesis includes quali-tative research responsiveness and effectiveness of anti-smoking campaigns realized in 2016 by the author of bachelor thesis.
Klíčová slova
sociální marketing, sociální reklama, marketingový mix, reklamní apel, pro-tikuřácké kampaně, kouření
Tématem této bakalářské práce je "Sociální reklama zaměřená na protikuřácké kampaně". V teoretické části je definován marketing, sociální marketing a sociální reklama, stejně jako další související témata.
Praktická část se zabývá charakteristikou a analýzou vybraných kampaní a jejich celkovým dopadem. Tato závěrečná část bakalářské práce dále zahrnuje kvalitativní výzkum zaměřený na vnímavost a účinnost protikuřáckých kampaní realizovaný v roce 2016 autorem práce.
Anotace v angličtině
The theme of this bachelor thesis is "Social Advertising Focused on Anti-smoking Cam-paigns". In the theoretical part is defined marketing, social marketing, social advertising, as well as related topics.
The practical part deals with the characterization and analyses of the campaigns, and the evaluation of the impact of the campaigns. This final part of bachelor thesis includes quali-tative research responsiveness and effectiveness of anti-smoking campaigns realized in 2016 by the author of bachelor thesis.
Klíčová slova
sociální marketing, sociální reklama, marketingový mix, reklamní apel, pro-tikuřácké kampaně, kouření
1. Zpracujte teoretická východiska o sociálním marketingu a sociální reklamě.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky.
3. Realizujte kvalitativní šetření vztahující se na vybrané protikuřácké kampaně.
4. Výsledky výzkumu vyhodnoťte a stanovte závěry a doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska o sociálním marketingu a sociální reklamě.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky.
3. Realizujte kvalitativní šetření vztahující se na vybrané protikuřácké kampaně.
4. Výsledky výzkumu vyhodnoťte a stanovte závěry a doporučení.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2011, 190 s. ISBN 978-80-87500-01-9.
CLEMENTE, Mark N. Slovník marketingu. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2004, v, 378 s. ISBN 8025102289.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. ISBN 978-80-247-4005-8.
WEINREICH, Nedra Kline. Hands-on social marketing: a step-by-step guide. Thousand Oaks: Sage Publications, 1999, x, 262 s. ISBN 0761908676.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2011, 190 s. ISBN 978-80-87500-01-9.
CLEMENTE, Mark N. Slovník marketingu. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2004, v, 378 s. ISBN 8025102289.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. ISBN 978-80-247-4005-8.
WEINREICH, Nedra Kline. Hands-on social marketing: a step-by-step guide. Thousand Oaks: Sage Publications, 1999, x, 262 s. ISBN 0761908676.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr. Kupková):
1. Prosím, odpovězte na výzkumné otázky.
2. Lze porovnat úspěšnost kampaní mezi sebou? Jakou roli zde hrají kulturní rozdíly?
3. Jaký je důvod pro uvádění kompletní informace o kampaních, když pro samotnou analýzu (výzkumné šetření) používáte vždy pouze jeden z propagačních prostředků, a sice spot, a to bez poskytnutí doplňujících údajů respondentům?
V posudku vedoucího byly položeny tyto otázky (doc. Bačuvčík):
Str. 39 - nahrávky, u nichž bylo vědecky prokázáno, že snižují chuť na cigaretu - lze dohledat, jak to bylo dokázáno?
Student zodpověděl položené otázky.