Tato bakalářská práce je zaměřená na sociální reklamu a její využití v mezinárodních kampaních prevence bezpečnosti silničního provozu. Teoretická část obsahuje rešerši literatury zabývající se sociální reklamou a dílčími prvky, kterými taková reklama disponuje, jako jsou emoční apely, emoce samotné apod. Praktická část této práce je založena na realizovaném kvalitativním výzkumu, z něho vyplývajících zjištění a doporučení. Obecně se práce také zabývá emocemi, jejich využíváním v marketingu, speciálně v oblasti sociální reklamy.
Anotace v angličtině
This thesis is focusing on social advertising and its use in international road safety cam-paigns.The theoretical part contains a literature sources research dealing with social adver-tising and its partial elements such as emotional appelas, emotion itself etc. The practical part is based on the realized qualitative research including the fading and recommendati-ons. Generally the work also deals with emotions and their use in marketing, especially in the field of social marketing.
Klíčová slova
sociální marketing, sociální reklama, motiv strachu, emoce, bezpečnost silničního provozu, apel
Klíčová slova v angličtině
social marketing, social advertising, far motive, emotions, road safety, appeal
Rozsah průvodní práce
66
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je zaměřená na sociální reklamu a její využití v mezinárodních kampaních prevence bezpečnosti silničního provozu. Teoretická část obsahuje rešerši literatury zabývající se sociální reklamou a dílčími prvky, kterými taková reklama disponuje, jako jsou emoční apely, emoce samotné apod. Praktická část této práce je založena na realizovaném kvalitativním výzkumu, z něho vyplývajících zjištění a doporučení. Obecně se práce také zabývá emocemi, jejich využíváním v marketingu, speciálně v oblasti sociální reklamy.
Anotace v angličtině
This thesis is focusing on social advertising and its use in international road safety cam-paigns.The theoretical part contains a literature sources research dealing with social adver-tising and its partial elements such as emotional appelas, emotion itself etc. The practical part is based on the realized qualitative research including the fading and recommendati-ons. Generally the work also deals with emotions and their use in marketing, especially in the field of social marketing.
Klíčová slova
sociální marketing, sociální reklama, motiv strachu, emoce, bezpečnost silničního provozu, apel
Klíčová slova v angličtině
social marketing, social advertising, far motive, emotions, road safety, appeal
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši odborné literatury o sociálním marketingu, psychologii reklamy a reklamních apelech.
2. Formulujte cíl, metodu a výzkumnou otázku práce.
3. Proveďte kvalitativně orientovaný výzkum vztahující se k sociálním reklamám na bezpečnost silničního provozu na vybraném vzorku cílové skupiny
4. Výsledky výzkumu zanalyzujte a vyvoďte z nich závěry a doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši odborné literatury o sociálním marketingu, psychologii reklamy a reklamních apelech.
2. Formulujte cíl, metodu a výzkumnou otázku práce.
3. Proveďte kvalitativně orientovaný výzkum vztahující se k sociálním reklamám na bezpečnost silničního provozu na vybraném vzorku cílové skupiny
4. Výsledky výzkumu zanalyzujte a vyvoďte z nich závěry a doporučení.
Seznam doporučené literatury
NAKONEČNÝ, Milan. 2000. Lidské emoce. Vyd. 1. Praha: Academia, 335 s. Expert (Grada).
ISBN 80-200-0763-6.
PELSMACKER, Patrick de. 2003. Marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 581 s., [16]
s. barev. obr. příl. Expert (Grada). ISBN 80-247-0254-1.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. 2010. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd.
Praha: Grada, 303 s., s. obr. příl. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. 1. vyd. Praha: Grada,
2014, 289 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4843-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4005-8.
Seznam doporučené literatury
NAKONEČNÝ, Milan. 2000. Lidské emoce. Vyd. 1. Praha: Academia, 335 s. Expert (Grada).
ISBN 80-200-0763-6.
PELSMACKER, Patrick de. 2003. Marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 581 s., [16]
s. barev. obr. příl. Expert (Grada). ISBN 80-247-0254-1.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. 2010. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd.
Praha: Grada, 303 s., s. obr. příl. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. 1. vyd. Praha: Grada,
2014, 289 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4843-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4005-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent - Mgr. Zuzka Kupková):
1. Fakt, že dotazovaní jsou rodiči, sehrál ve výsledcích výzkumu zásadní roli. Jaké apely však mohou fungovat na bezdětné řidiče a účastníky silničního provozu?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Jakou moc může v této oblasti mít sociální reklama ve srovnání např. se zákonnými opatřeními (tvrdší tresty za překročení rychlosti apod.)?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Jak lze vyhodnotit efektivitu těchto reklamních spotů? Co je hodnotícím kritériem?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
V posudku vedoucího práce byla položena jedna otázka (dr. Lenka Harantová):
4. Ve scénáři uvádíte, že průměrná délka focus group je 2 hodiny. Z jaké literatury čerpáte?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.