Hlavním předmětem mé bakalářské práce je řešení problémů v oblasti konkurenceschopnosti ve společnosti EURO-PRINT PŘEROV, s. r. o. Společnost se zabývá polygrafickou výrobou, a to zejména ofsetovým tiskem a grafickou přípravou. Hlavním cílem této práce je zjistit, jak působí vnější a vnitřní prostředí na firmu, a jaké jsou před ní postaveny překážky, které by měla zdolat. Po zkonzultování všech potřebných údajů s obchodním ředitelem firmy, byl problém vyřešen potřebnými znalostmi, které byly aplikovány do analýzy SWOT, PEST, Porterova modelu či benchmarkingu. Na konci práce jsou uvedeny návrhy a doporučení vyplývající z analýz.
Anotace v angličtině
The main aim of this bachelor's thesis is to solve problems in terms of competitiveness in EURO-PRINT PŘEROV, s. r. o. The company deals with printing production mainly offset printing and graphic design. The aim is to find out the influences of micro-environment and macro-environment and the obstacles the company should overcome.
After consulting all possible details and facts with the business manager of the company, the problem was solved after using SWOT and PEST analysis, Porter's five forces analysis and benchmarking. As a result, suggestions and recommendations as an outcome of the analyses are provided.
Klíčová slova
konkurenceschopnost, SWOT analýza, PEST analýza, Porterův model, konkurenční strategie
Klíčová slova v angličtině
competitiveness, SWOT analysis, PEST analysis, Porter's five forces analysis, competitive strategy
Rozsah průvodní práce
77 s. (17 200 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním předmětem mé bakalářské práce je řešení problémů v oblasti konkurenceschopnosti ve společnosti EURO-PRINT PŘEROV, s. r. o. Společnost se zabývá polygrafickou výrobou, a to zejména ofsetovým tiskem a grafickou přípravou. Hlavním cílem této práce je zjistit, jak působí vnější a vnitřní prostředí na firmu, a jaké jsou před ní postaveny překážky, které by měla zdolat. Po zkonzultování všech potřebných údajů s obchodním ředitelem firmy, byl problém vyřešen potřebnými znalostmi, které byly aplikovány do analýzy SWOT, PEST, Porterova modelu či benchmarkingu. Na konci práce jsou uvedeny návrhy a doporučení vyplývající z analýz.
Anotace v angličtině
The main aim of this bachelor's thesis is to solve problems in terms of competitiveness in EURO-PRINT PŘEROV, s. r. o. The company deals with printing production mainly offset printing and graphic design. The aim is to find out the influences of micro-environment and macro-environment and the obstacles the company should overcome.
After consulting all possible details and facts with the business manager of the company, the problem was solved after using SWOT and PEST analysis, Porter's five forces analysis and benchmarking. As a result, suggestions and recommendations as an outcome of the analyses are provided.
Klíčová slova
konkurenceschopnost, SWOT analýza, PEST analýza, Porterův model, konkurenční strategie
Klíčová slova v angličtině
competitiveness, SWOT analysis, PEST analysis, Porter's five forces analysis, competitive strategy
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární rešerši na dané téma.
Praktická část
Představte zkoumanou firmu.
Analyzujte konkurenceschopnost dané firmy.
Navrhněte opatření vedoucí ke zlepšení konkurenceschopnosti zkoumané firmy.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární rešerši na dané téma.
Praktická část
Představte zkoumanou firmu.
Analyzujte konkurenceschopnost dané firmy.
Navrhněte opatření vedoucí ke zlepšení konkurenceschopnosti zkoumané firmy.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BARTES, František. Strategie konkurenčních střetů. Vyd. 1. Ostrava: Key Publishing, 2011, 171 s. ISBN 978-80-7418-100-9.
BLAŽKOVÁ, Martina. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 278 s. ISBN 978-80-247-1535-3.
ČICHOVSKÝ, Ludvík. Marketing konkurenceschopnosti. Vyd. 1. Praha: Radix, 2002, 270 s. ISBN 80-86031-35-7.
KIM, Chan W. a Renée MAUBORGNE. Strategie modrého oceánu: umění vytvořit si svrchovaný tržní prostor a vyřadit tak konkurenty ze hry. 2. rozšířené a aktualizované vydání. Praha: Management Press, 2015, 283 stran. ISBN 978-80-7261-295-6.
PORTER, Michael E. Competitive advantage: creating and sustaining superior performance : with a new introduction. New York: The Free Press, 1998, 557 s. ISBN 0-684-84146-0.
Seznam doporučené literatury
BARTES, František. Strategie konkurenčních střetů. Vyd. 1. Ostrava: Key Publishing, 2011, 171 s. ISBN 978-80-7418-100-9.
BLAŽKOVÁ, Martina. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 278 s. ISBN 978-80-247-1535-3.
ČICHOVSKÝ, Ludvík. Marketing konkurenceschopnosti. Vyd. 1. Praha: Radix, 2002, 270 s. ISBN 80-86031-35-7.
KIM, Chan W. a Renée MAUBORGNE. Strategie modrého oceánu: umění vytvořit si svrchovaný tržní prostor a vyřadit tak konkurenty ze hry. 2. rozšířené a aktualizované vydání. Praha: Management Press, 2015, 283 stran. ISBN 978-80-7261-295-6.
PORTER, Michael E. Competitive advantage: creating and sustaining superior performance : with a new introduction. New York: The Free Press, 1998, 557 s. ISBN 0-684-84146-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí: Ing. Karel Slinták, Ph.D. (24b):
Jakou strategii v současné chvíli firma uplatňuje (dle Portera)?Jak by mohla vypadat hodnotová inovace zkoumané firmy, jestliže by usilovala o tvorbu strategie modrého oceánu? Co nabízí zkoumaná firma nedějným, talentovaným jedincům oproti svým konkurentm, aby je získala do svých služeb? ZODPOVĚZENO ZCELA
Oponent: Ing. Kateřina Školudíková (25b):
Během obhajoby by studentka mohla více rozvést doporučení zřízení marketingového oddělení, respektive jakou finanční zátěž by jeho zřízení mohlo společnosti přinášet? ZODPOVĚZENO ZCELA
Ing. Petr Novák, Ph.D.:
Mohla byste vysvětlit, co je to digitální technologie tisku? Na jakém trhu figuruje firma Europrint? Proč jste tedy vybrala pouze lokální konkurenty z olomouckého kraje? V teorii jste se dotkla modrého oceánu, v čem tedy spočívá modrý oceán pro Vaši firmu? ZODPOVĚZENO ZCELA
Ing. Monika Horáková, Ph.D.: Co z portfolia firmy tvoří peněžní krávy? Na jakém trhu firma působí, B2B nebo B2C? Z Vaší analýzy mám pocit, že jde o B2B trh. Mohla byste rozvést, jak jste to myslela se Schengenským prostorem a dopadem jeho zrušení na cenotvorbu? ZODPOVĚZENO ZCELA