Tato práce je zaměřena na naprosto klíčový prvek úspěchu každé firmy, a tím je konkuren-ceschopnost, postavená a budovaná na základě jasných a efektivních marketingových prin-cipech, konkrétně pak úspěšném budování silné značky jako zásadním faktoru zvyšování konkurenceschopnosti zejména na B2C trzích. V teoretické části se čtenář může seznámit s aktuálními nejpalčivějšími problémy současného podnikání a přístupy jak s nimi bojovat. Tato část je věnována strategickému marketingu a zejména pak tzv. brand buildingu – jeho metodám a také nejnovějším přístupům. Část praktická se zabývá analýzou působením firmy LANEX a. s. na trhu horolezeckých lan, přičemž analyzuje zásadní kroky, které firma učini-la s cílem zlepšit postavení a image značky na tomto trhu. Konečně v projektové části se věnuji hodnocení všech zásadních přijatých opatření a doporučením k dalšímu postupu zvy-šování globální konkurenceschopnosti firmy.
Anotace v angličtině
This master thesis revolves around the quintessential ingredient of any success-oriented company in the B2C sector: the company’s competitiveness, built upon clear, well-founded, and effective marketing principles and brand building in particular. The theoretical part of this work aims at guiding the reader through some of the most pressing challenges compa-nies are trying to deal with these days. It also contains some guidance how to tackle these challenges and deliver better results in the long term by using strategic marketing and brand building techniques. The practical part delivers a close look at the company LANEX a. s., analyzing its brand performance in the climbing ropes market, and some of the crucial steps the brand has undertaken in the last years to amend its own image. Finally, in the last part of this work, the author is presenting his project, in which he is appraising the prior amend-ments, and devising a plan of next steps the company should consider in order to stay afloat.
Tato práce je zaměřena na naprosto klíčový prvek úspěchu každé firmy, a tím je konkuren-ceschopnost, postavená a budovaná na základě jasných a efektivních marketingových prin-cipech, konkrétně pak úspěšném budování silné značky jako zásadním faktoru zvyšování konkurenceschopnosti zejména na B2C trzích. V teoretické části se čtenář může seznámit s aktuálními nejpalčivějšími problémy současného podnikání a přístupy jak s nimi bojovat. Tato část je věnována strategickému marketingu a zejména pak tzv. brand buildingu – jeho metodám a také nejnovějším přístupům. Část praktická se zabývá analýzou působením firmy LANEX a. s. na trhu horolezeckých lan, přičemž analyzuje zásadní kroky, které firma učini-la s cílem zlepšit postavení a image značky na tomto trhu. Konečně v projektové části se věnuji hodnocení všech zásadních přijatých opatření a doporučením k dalšímu postupu zvy-šování globální konkurenceschopnosti firmy.
Anotace v angličtině
This master thesis revolves around the quintessential ingredient of any success-oriented company in the B2C sector: the company’s competitiveness, built upon clear, well-founded, and effective marketing principles and brand building in particular. The theoretical part of this work aims at guiding the reader through some of the most pressing challenges compa-nies are trying to deal with these days. It also contains some guidance how to tackle these challenges and deliver better results in the long term by using strategic marketing and brand building techniques. The practical part delivers a close look at the company LANEX a. s., analyzing its brand performance in the climbing ropes market, and some of the crucial steps the brand has undertaken in the last years to amend its own image. Finally, in the last part of this work, the author is presenting his project, in which he is appraising the prior amend-ments, and devising a plan of next steps the company should consider in order to stay afloat.
1. Zpracujte literární prameny z oblasti marketingové strategie a budování značky.
2. Formulujte teoretická východiska vyplývající z podkladů pro budování značky horolan firmy LANEX a.s.
3. Zpracujte analýzu postavení firmy a značky na trhu horolezeckých lan.
4. Zhodnoťte výsledky analýzy a vyvoďte závěry.
5. Navrhněte další postup budování značky a to v globálním měřítku vč. zaměření na evropský trh.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny z oblasti marketingové strategie a budování značky.
2. Formulujte teoretická východiska vyplývající z podkladů pro budování značky horolan firmy LANEX a.s.
3. Zpracujte analýzu postavení firmy a značky na trhu horolezeckých lan.
4. Zhodnoťte výsledky analýzy a vyvoďte závěry.
5. Navrhněte další postup budování značky a to v globálním měřítku vč. zaměření na evropský trh.
Seznam doporučené literatury
AAKER, D. Building Strong Brands. New York: The Free Press, 1996. ISBN: 002900151X
BEDBURY, S. A New Brand World - 8 Principles For Achieving Brand Leadership In The 21st Century. New York: Viking Penguin, 2002. ISBN 0-670-03076-7
KOTLER, P. Inovativní marketing. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0921-X
DE PELSMACKER, P., GEUENS, M., VAN DEN BERGH, J. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003. ISBN: 80-247-0254-1
SVĚTLÍK, J. Marketing pro evropský trh. Praha: Grada, 2003. ISBN: 80-247-0422-6
ZYMAN, S. The End Of Advertising As We Know It. New Jersey: John Wiley & Sons, Inc., 2002. ISBN 0-471-22581-9
Seznam doporučené literatury
AAKER, D. Building Strong Brands. New York: The Free Press, 1996. ISBN: 002900151X
BEDBURY, S. A New Brand World - 8 Principles For Achieving Brand Leadership In The 21st Century. New York: Viking Penguin, 2002. ISBN 0-670-03076-7
KOTLER, P. Inovativní marketing. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0921-X
DE PELSMACKER, P., GEUENS, M., VAN DEN BERGH, J. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003. ISBN: 80-247-0254-1
SVĚTLÍK, J. Marketing pro evropský trh. Praha: Grada, 2003. ISBN: 80-247-0422-6
ZYMAN, S. The End Of Advertising As We Know It. New Jersey: John Wiley & Sons, Inc., 2002. ISBN 0-471-22581-9