V předmětu diplomové práce řeším marketingový plán pro firmu FOMEI, a.s. Práci jsem rozčlenila do třech částí: teoretickou, praktickou a projektovou. V první části popisuji teoretická východiska, tedy základní marketingové pojmy, které se vztahují k dané tématice a následující praktické části. V praktické části charakterizuji marketingovou situační analýzu firmy. Na provedené syntézy poznatků a závěrů marketingových analýz navazuji návrhy na řešení a opatření a doporučení marketingových aktivit pro firmu FOMEI, a.s., které slouží jako podklad pro řešení realizovatelného projektu řešeného problému, tedy marketingového plánu. V závěrečné projektové části inovuji cíle společnosti pro tento plán, navrhuji strategie intenzivního marketingu v oblasti fota. Jako součást tohoto návrhu jsem vypracovala akční program společnosti. Závěrem jsem vypracovala prohlášení o zisku a ztrátě firmy a doporučila jsem způsob ověření efektivnosti navrhovaného marketingového plánu ve firmě.
Anotace v angličtině
My thesis proposes a marketing plan for the Czech company FOMEI Inc. and is written in three parts: theoretical, practical and project-based. Part one outlines theoretical premises such as the basic marketing terminology used in part two and defines the aims and hypotheses of the thesis, which are verified in part three. The second, practical, part of the thesis deals with the marketing situational analysis of the company and includes a characterization of the company’s means in the market. The second part of the thesis presents data syntheses and results of the marketing analyses. Finally, I propose a range of marketing activities for FOMEI company, which form the basis for the marketing plan the thesis outlines. In the final, third, part of the thesis, I suggest new company objectives and propose a plan for new marketing strategies for the photographic equipment trade. The final chapter of the thesis presents the company’s balance sheet and proposes a way of measuring the effectiveness of the proposed marketing plan in FOMEI company.
marketing, marketingový plan, SWOT analysis, marketing situation analysis, marketing mix, marketing strategies, mikroenvirons of marketing, makroenvirons of marketing
Rozsah průvodní práce
116 s., 24 s. obr. příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
V předmětu diplomové práce řeším marketingový plán pro firmu FOMEI, a.s. Práci jsem rozčlenila do třech částí: teoretickou, praktickou a projektovou. V první části popisuji teoretická východiska, tedy základní marketingové pojmy, které se vztahují k dané tématice a následující praktické části. V praktické části charakterizuji marketingovou situační analýzu firmy. Na provedené syntézy poznatků a závěrů marketingových analýz navazuji návrhy na řešení a opatření a doporučení marketingových aktivit pro firmu FOMEI, a.s., které slouží jako podklad pro řešení realizovatelného projektu řešeného problému, tedy marketingového plánu. V závěrečné projektové části inovuji cíle společnosti pro tento plán, navrhuji strategie intenzivního marketingu v oblasti fota. Jako součást tohoto návrhu jsem vypracovala akční program společnosti. Závěrem jsem vypracovala prohlášení o zisku a ztrátě firmy a doporučila jsem způsob ověření efektivnosti navrhovaného marketingového plánu ve firmě.
Anotace v angličtině
My thesis proposes a marketing plan for the Czech company FOMEI Inc. and is written in three parts: theoretical, practical and project-based. Part one outlines theoretical premises such as the basic marketing terminology used in part two and defines the aims and hypotheses of the thesis, which are verified in part three. The second, practical, part of the thesis deals with the marketing situational analysis of the company and includes a characterization of the company’s means in the market. The second part of the thesis presents data syntheses and results of the marketing analyses. Finally, I propose a range of marketing activities for FOMEI company, which form the basis for the marketing plan the thesis outlines. In the final, third, part of the thesis, I suggest new company objectives and propose a plan for new marketing strategies for the photographic equipment trade. The final chapter of the thesis presents the company’s balance sheet and proposes a way of measuring the effectiveness of the proposed marketing plan in FOMEI company.
marketing, marketingový plan, SWOT analysis, marketing situation analysis, marketing mix, marketing strategies, mikroenvirons of marketing, makroenvirons of marketing
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte zahraniční i domácí literární teoretické prameny charakterizující způsoby tvorby marketingového plánu a formulujte cíle a výchozí analýzy diplomové práce.
2. Analyzujte současnou situaci ve vztahu ke konkurenci a proveďte kvantitativní i kvalitativní, primární i sekundární sběr dat zaměřený na cíle práce.
3. Syntézou získaných dílčích řešení navrhněte marketingový plán a možnosti rozšiřování obchodní sítě.
4. V závěru doporučte způsob ověření efektivnosti navrhovaného marketingového ve firmě.
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte zahraniční i domácí literární teoretické prameny charakterizující způsoby tvorby marketingového plánu a formulujte cíle a výchozí analýzy diplomové práce.
2. Analyzujte současnou situaci ve vztahu ke konkurenci a proveďte kvantitativní i kvalitativní, primární i sekundární sběr dat zaměřený na cíle práce.
3. Syntézou získaných dílčích řešení navrhněte marketingový plán a možnosti rozšiřování obchodní sítě.
4. V závěru doporučte způsob ověření efektivnosti navrhovaného marketingového ve firmě.
Seznam doporučené literatury
Foret, M. Marketing: základy a postupy: modelové situace, príklady a cvičení. Praha: Computer press, 2002
Svobodová, Lukoszová. Základy marketingu II - marketingový mix. Ostrava: 1998
Príbová, H. Marketingový výskum v praxi. Praha: Grada, 1996
Stehlík, E. Kapitoly ze základu marketingu. Praha: VSE, 1996
Ali, M. Marketing effectively. London: 2001
Heller, R. Selling successfully. London: 2000
Seznam doporučené literatury
Foret, M. Marketing: základy a postupy: modelové situace, príklady a cvičení. Praha: Computer press, 2002
Svobodová, Lukoszová. Základy marketingu II - marketingový mix. Ostrava: 1998
Príbová, H. Marketingový výskum v praxi. Praha: Grada, 1996
Stehlík, E. Kapitoly ze základu marketingu. Praha: VSE, 1996
Ali, M. Marketing effectively. London: 2001
Heller, R. Selling successfully. London: 2000