Tato bakalářská práce se věnuje mobilní aplikaci pro žáky 2. stupně základní školy, a to konkrétně edukační hře přibližující fungování trávicího traktu.
V teoretické části zkoumám, zda a jak se multimédia využívají v moderním školství. Zabývám se zda-li by se měly nebo neměly mobilní výukové aplikace používat ve třídách během vyučování, případně od jakého věku žáků. Dále v práci porovnávám používání ap-likací na zahraničních a domácích (českých a slovenský) školách, analyzuji trh s edukačními hrami. Zabývám se aplikacemi, které jsou dostupné zdarma nebo za poplatek. Zaměřuji se na strukturu mobilních aplikací obecně a zvláště na "Game - Based learning" .
V praktické části předkládám vlastní návrh mobilní edukační aplikace pro žáky 2. stupně ZŠ. Aplikace hravou formou objasňuje proces trávení od ústní dutiny až po vylučování.
Annotation in English
This work is dedicated to mobile app for pupils of 2nd grade elementary school, specifi-cally the educational game approaching the functioning of the digestive tract.
The theoretical part examines whether and how to use multimedia in modern education, if and how should or should not use mobile educational applications in the classroom during lessons, or at what age of pupils to start. Furthermore, the study compares the use of an applications in foreign and domestic background (Czech and Slovak schools), to analyze the market with educational games. I deal with the applications that are available for free or for a fee. I focus on the structure of mobile applications in general and specifically for shelfhood of "Game - Based Learning" and the contribution of this teaching method.
In the practical part, I present design of educational mobile application for pupils of 2nd grade elementary school. Application playfully illustrates the process of digestion from mouth to excretion.
Keywords
mobilní aplikace, výuková aplikace, edukačních aplikace, Game - Based Learning
Keywords in English
mobile apps, education, educational apps, Game - Based Learning
Length of the covering note
49 s.
Language
SK
Annotation
Tato bakalářská práce se věnuje mobilní aplikaci pro žáky 2. stupně základní školy, a to konkrétně edukační hře přibližující fungování trávicího traktu.
V teoretické části zkoumám, zda a jak se multimédia využívají v moderním školství. Zabývám se zda-li by se měly nebo neměly mobilní výukové aplikace používat ve třídách během vyučování, případně od jakého věku žáků. Dále v práci porovnávám používání ap-likací na zahraničních a domácích (českých a slovenský) školách, analyzuji trh s edukačními hrami. Zabývám se aplikacemi, které jsou dostupné zdarma nebo za poplatek. Zaměřuji se na strukturu mobilních aplikací obecně a zvláště na "Game - Based learning" .
V praktické části předkládám vlastní návrh mobilní edukační aplikace pro žáky 2. stupně ZŠ. Aplikace hravou formou objasňuje proces trávení od ústní dutiny až po vylučování.
Annotation in English
This work is dedicated to mobile app for pupils of 2nd grade elementary school, specifi-cally the educational game approaching the functioning of the digestive tract.
The theoretical part examines whether and how to use multimedia in modern education, if and how should or should not use mobile educational applications in the classroom during lessons, or at what age of pupils to start. Furthermore, the study compares the use of an applications in foreign and domestic background (Czech and Slovak schools), to analyze the market with educational games. I deal with the applications that are available for free or for a fee. I focus on the structure of mobile applications in general and specifically for shelfhood of "Game - Based Learning" and the contribution of this teaching method.
In the practical part, I present design of educational mobile application for pupils of 2nd grade elementary school. Application playfully illustrates the process of digestion from mouth to excretion.
Keywords
mobilní aplikace, výuková aplikace, edukačních aplikace, Game - Based Learning
Keywords in English
mobile apps, education, educational apps, Game - Based Learning
Research Plan
1. Rešerše
2. Analýza
3. Stanovení cílů
4. Návrh řešení
5. Testování
6. Shrnutí
a) teoretická část v rozsahu 25 - 30 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle
charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Research Plan
1. Rešerše
2. Analýza
3. Stanovení cílů
4. Návrh řešení
5. Testování
6. Shrnutí
a) teoretická část v rozsahu 25 - 30 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle
charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Recommended resources
WALTZ, Steffen. The Gameful World, Approaches, Issues, Applications. MIT Press, 2015. ISBN-13: 978-0262028004
VISOCKY O'GRADY, Jenn, VISOCKY O'GRADY, Ken. Information design handbook. HOW Books, 2008. ISBN-13: 978-1600610486
KUČERA, Miroslav. Inspirativní web design. Knihy iDNES, 2003. ISBN: 80-86593-42-8
FINKE, Tim. Informotion: Animated Infographics. Har/Psc edition, 2012. ISBN-13: 978-3899554151
WIGAN, Mark. Umění ilustrace: vizuální myšlení. Computer Press, 2010. ISBN: 9788025129708
Recommended resources
WALTZ, Steffen. The Gameful World, Approaches, Issues, Applications. MIT Press, 2015. ISBN-13: 978-0262028004
VISOCKY O'GRADY, Jenn, VISOCKY O'GRADY, Ken. Information design handbook. HOW Books, 2008. ISBN-13: 978-1600610486
KUČERA, Miroslav. Inspirativní web design. Knihy iDNES, 2003. ISBN: 80-86593-42-8
FINKE, Tim. Informotion: Animated Infographics. Har/Psc edition, 2012. ISBN-13: 978-3899554151
WIGAN, Mark. Umění ilustrace: vizuální myšlení. Computer Press, 2010. ISBN: 9788025129708
Enclosed appendices
2 CD
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka vytvořila edukační aplikaci pro žáky II. stupně ZŠ s názvem " Člověčina ". Aplikace je určena pro tablety a zaměřuje se na objasnění procesu trávicího traktu. Svoji práci představila formou krátkého videa, ve kterém použila jako podklad pro animaci laserovaný papír, který dodatečně dokreslovala.
Komise doporučila doplnit video textovými popisky a papírové modely využít jako součást výuky společně s aplikací. Zároveň komise konstatovala, že práce nabízí další možnosti zpracování.