Tato bakalářská práce se zabývá analýzou konkurenceschopnosti hotelu Pohoda a návrhy ke zlepšení. Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na popis pojmů potřebných pro praktickou část. Praktická část se zaměřuje na marketingovou strategii a marketingový mix hotelu Pohoda a analýzu vybraných konkurentů. Návrhy na zlepšení a doporučení vyplývají z vyvozených závěrů z provedené analýzy.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis deals with a competitiveness analysis of hotel Pohoda and improvement proposals. The theoretical part of this bachelor thesis focuses on the characterization of concepts that are needed for the practical part. The practical part is focused on marketing strategy and marketing mix of Hotel Pohoda and the analysis of selected competitors. Improvement proposals and recommendations result from constructive conclusions of the analysis.
Klíčová slova
Konkurenceschopnost, Marketingový mix, Konkurence, SWOT analýza, Návrhy ke zlepšení
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou konkurenceschopnosti hotelu Pohoda a návrhy ke zlepšení. Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na popis pojmů potřebných pro praktickou část. Praktická část se zaměřuje na marketingovou strategii a marketingový mix hotelu Pohoda a analýzu vybraných konkurentů. Návrhy na zlepšení a doporučení vyplývají z vyvozených závěrů z provedené analýzy.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis deals with a competitiveness analysis of hotel Pohoda and improvement proposals. The theoretical part of this bachelor thesis focuses on the characterization of concepts that are needed for the practical part. The practical part is focused on marketing strategy and marketing mix of Hotel Pohoda and the analysis of selected competitors. Improvement proposals and recommendations result from constructive conclusions of the analysis.
Klíčová slova
Konkurenceschopnost, Marketingový mix, Konkurence, SWOT analýza, Návrhy ke zlepšení
Zpracování teoretických východisek k tématu práce na základě literární rešerše
Stanovení metodického postupu práce
Analýza konkurence zvoleného hotelu podle předem stanovených kritérií
Vyvození závěrů z provedené analýzy
Doporučení realizovatelná v praxi
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretických východisek k tématu práce na základě literární rešerše
Stanovení metodického postupu práce
Analýza konkurence zvoleného hotelu podle předem stanovených kritérií
Vyvození závěrů z provedené analýzy
Doporučení realizovatelná v praxi
Seznam doporučené literatury
Clow, Kenneth E., and Karen E. James. 2014. Essentials of Marketing Research: Putting Research into Practice. Thousand Oaks, CA: SAGE.
Kotler, Philip. 2007. Moderní marketing. 1st ed. Praha: Grada.
Kotler, Philip, John T. Bowen, and James C. Makens. 2014. Marketing for Hospitality and Tourism. 6th ed. Harlow: Pearson.
Lovelock, Christopher H., and Jochen Wirtz. 2007. Services Marketing: People, Technology, Strategy. 6th ed. Upper Saddle River, NJ: Pearson/Prentice Hall.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The student presented her thesis.
Q, review: On the basis of what kind of investigation was SWOT analysis created? A: (The student answered well.)
Q, review: What says the hotel management to your recommendations? A: They decided to change the serving and also the hotel manager posts more comments on Facebook.
Q, review: Do you think there are no other competitors? What criteria would you define to compare them? A: There are, but I wanted to compare just hotels with four stars.
Q, Pilík: Have you had the chance to visit all three hotels? A: Only Alexandria. But not the Augustinian. And I actually work in Pohoda.