Bakalářská práce se zabývá profesiogramem sociálního pedagoga se zaměřením na domovy pro seniory. V teoretické části se v první části pojednává o profesiografii obecně a o metodách profesiografie, zmiňuje se zde také profesiogram. Druhá část je zaměřena na profesi sociálního pedagoga. Zaměřuje se na legislativní ukotvení, na metody a oblast kompetencí a na problematiku uplatnění se na trhu práce. Ve třetí části se hovoří o domovech pro seniory. Praktická část je realizována formou kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníkového šetření. Cílem bakalářské práce je vytvoření profesiogramu sociálního pedagoga, který by mohl v budoucnu působit v domovech pro seniory právě jako sociální pedagog.
Annotation in English
This bachelor thesis deals with the professiogram of a social pedagogue with a focus on homes for the elderly. The theory in the first part discusses the professiography and its practical use in human resources management, as well as using the professiography in practice with professiograms. It analyzes the profession of a social pedagogue, its possible application, and also focuses on selected experts who are engaged in social pedagogy. The third part talks about the homes for the elderly where. Practical part is realized by quantitative research through a questionnaire survey. The aim of the bachelor thesis is to create a professiogram of a social pedagogue, which could operate in homes for the elderly in the future.
Keywords
Profesiogram, profesiografie, řízení lidských zdrojů, sociální pedagog, kompetence, domov pro seniory
Keywords in English
Professiogram, professiography, human resource management, social pedagogue, competenices, homes for the eldery
Length of the covering note
74 s.
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce se zabývá profesiogramem sociálního pedagoga se zaměřením na domovy pro seniory. V teoretické části se v první části pojednává o profesiografii obecně a o metodách profesiografie, zmiňuje se zde také profesiogram. Druhá část je zaměřena na profesi sociálního pedagoga. Zaměřuje se na legislativní ukotvení, na metody a oblast kompetencí a na problematiku uplatnění se na trhu práce. Ve třetí části se hovoří o domovech pro seniory. Praktická část je realizována formou kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníkového šetření. Cílem bakalářské práce je vytvoření profesiogramu sociálního pedagoga, který by mohl v budoucnu působit v domovech pro seniory právě jako sociální pedagog.
Annotation in English
This bachelor thesis deals with the professiogram of a social pedagogue with a focus on homes for the elderly. The theory in the first part discusses the professiography and its practical use in human resources management, as well as using the professiography in practice with professiograms. It analyzes the profession of a social pedagogue, its possible application, and also focuses on selected experts who are engaged in social pedagogy. The third part talks about the homes for the elderly where. Practical part is realized by quantitative research through a questionnaire survey. The aim of the bachelor thesis is to create a professiogram of a social pedagogue, which could operate in homes for the elderly in the future.
Keywords
Profesiogram, profesiografie, řízení lidských zdrojů, sociální pedagog, kompetence, domov pro seniory
Keywords in English
Professiogram, professiography, human resource management, social pedagogue, competenices, homes for the eldery
Research Plan
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti profesiografie, činnosti sociálního pedagoga a domovů pro seniory.
Příprava metodiky výzkumné části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu pomocí dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Research Plan
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti profesiografie, činnosti sociálního pedagoga a domovů pro seniory.
Příprava metodiky výzkumné části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu pomocí dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Recommended resources
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3.
MLČÁK, Zdeněk. Profesní kompetence sociálních pracovníků a jejich hodnocení klienty. Ostrava: REPRONIS, 2005. ISBN 80-7368-129-3.
PŘIBYL, Hugo. Lidské potřeby ve stáří. Praha: Maxdorf, 2015. ISBN 978-80-7345-437-1.
VRONSKÝ, Jiří. Profesiografie a její praktické využití při řízení lidských zdrojů v organizaci. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. ISBN 978-80-7357-747-6.
Recommended resources
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3.
MLČÁK, Zdeněk. Profesní kompetence sociálních pracovníků a jejich hodnocení klienty. Ostrava: REPRONIS, 2005. ISBN 80-7368-129-3.
PŘIBYL, Hugo. Lidské potřeby ve stáří. Praha: Maxdorf, 2015. ISBN 978-80-7345-437-1.
VRONSKÝ, Jiří. Profesiografie a její praktické využití při řízení lidských zdrojů v organizaci. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. ISBN 978-80-7357-747-6.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka představila záměr bakalářské práce. Studentka uvedla výzkumný problém, výzkumné otázky, výzkumné cíle a výzkumný soubor. Studentka uvedla doporučení pro praktické využití. Otázky k obhajobě byly zodpovězeny. Dr. Hrbáčková proč jste volila dostupný výběr? Studentka odpověděla. Dr. Hladík poukázal na absenci prezentace výsledků výzkumů.