Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. První, teoretická část se skládá ze čtyř kapitol, z nichž první dvě kapitoly jsou věnovány základním teoretickým východiskům, kde je na základě studia odborné literatury popsáno podnikové vzdělávání, přijímání a adaptace nových pracovníků. Třetí kapitola se věnuje charakteristice vybrané organizace a její historii. Ve čtvrté, poslední kapitole teoretické části je popsán systém vzdělávání pracovníků ve společnosti HELLA. Praktická část je věnovaná analýze procesu přijímání a adaptace ve vybrané organizaci. Dotazníkové šetření, spolu s návrhy a doporučeními jsou závěrem ba-kalářské práce.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is divided into two parts. The first one, which is theoretical, consists of four chapters. The first two are focused on the basic theoretical background, where corporate education and training, recruitment and onboarding of new employees is described based on the study of a professional literature. The third chapter deals with characteristics of the chosen company and with its history. The system of corporate education and training in the company HELLA is described in the last theoretical chapter. The practical part is dedicated to the analysis of recruitment and onboarding process in the given company. The results of a questionnaire survey together with proposals are shown at the end of the thesis.
Corporate education training, system of education and training, systematic education and training, education and training needs analysis, onboarding, orientation, mentoring, induction.
Rozsah průvodní práce
74 s. (83 892 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. První, teoretická část se skládá ze čtyř kapitol, z nichž první dvě kapitoly jsou věnovány základním teoretickým východiskům, kde je na základě studia odborné literatury popsáno podnikové vzdělávání, přijímání a adaptace nových pracovníků. Třetí kapitola se věnuje charakteristice vybrané organizace a její historii. Ve čtvrté, poslední kapitole teoretické části je popsán systém vzdělávání pracovníků ve společnosti HELLA. Praktická část je věnovaná analýze procesu přijímání a adaptace ve vybrané organizaci. Dotazníkové šetření, spolu s návrhy a doporučeními jsou závěrem ba-kalářské práce.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is divided into two parts. The first one, which is theoretical, consists of four chapters. The first two are focused on the basic theoretical background, where corporate education and training, recruitment and onboarding of new employees is described based on the study of a professional literature. The third chapter deals with characteristics of the chosen company and with its history. The system of corporate education and training in the company HELLA is described in the last theoretical chapter. The practical part is dedicated to the analysis of recruitment and onboarding process in the given company. The results of a questionnaire survey together with proposals are shown at the end of the thesis.
Corporate education training, system of education and training, systematic education and training, education and training needs analysis, onboarding, orientation, mentoring, induction.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti andragogiky, podnikového vzdělávání a adaptačního procesu.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti andragogiky, podnikového vzdělávání a adaptačního procesu.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG Michael. Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1407-3.
BARTOŇKOVÁ Hana. Firemní vzdělávání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2010. ISBN 978-80-247-2914-5.
KOUBEK Jiří. Řízení lidských zdrojů. Praha: Management Press, NT Publishing, s.r.o., 2005. ISBN 80-7261-033-3.
TURECKIOVÁ Michaela. Řízení a rozvoj lidí ve firmách. Praha: Grada Publishing, a.s.,2004. ISBN 80-247-0405-6.
VODÁK Josef a KUCHARČÍKOVÁ Alžběta. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1904-7.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG Michael. Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1407-3.
BARTOŇKOVÁ Hana. Firemní vzdělávání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2010. ISBN 978-80-247-2914-5.
KOUBEK Jiří. Řízení lidských zdrojů. Praha: Management Press, NT Publishing, s.r.o., 2005. ISBN 80-7261-033-3.
TURECKIOVÁ Michaela. Řízení a rozvoj lidí ve firmách. Praha: Grada Publishing, a.s.,2004. ISBN 80-247-0405-6.
VODÁK Josef a KUCHARČÍKOVÁ Alžběta. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1904-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka stručně představila teoretická východiska práce, dále vymezila praktickou část bakalářské práce. Blíže se studentka zabývala výsledky výzkumného šetření. Uvedena byla doporučení pro praxi, na závěr studentka odpovídala na otázky k obhajobě. Dr. Skarupská práci ocenila, Mgr. Martincová také ocenila praktický přínos a připomínkovala zvolenou metodologii.