Tato bakalářská práce se zaměřuje na vliv rodného jazyka na anglickou výslovnost českých a francouzských mluvčích. České a francouzské systémy samohlásek a souhlásek jsou popsány a porovnány se systémy anglickými. Ve srovnávacím výzkumu, který se skládal z audio nahrávek a dotazníků, jsou analyzovány odlišnosti ve výslovnosti rodilého mluvčího, Čechů a Francouzů. Práce definuje anglické hlásky, které českým a francouzským mluvčím způsobují největší problémy a příčiny jejich nesprávné výslovnosti jsou vysvětleny na základě vlastností rodného jazyka mluvčích.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis focuses on the native language influence on English pronunciation of Czech and French speakers. Czech and French vowel and consonant systems are described and compared to the English systems. Differences in pronunciation of a native speaker, Czech and French speakers are analysed in comparative research consisting of voice recordings and questionnaires. The most problematic English phonemes for Czech and French speakers are defined and causes of their mispronunciation are explained based on features deriving from speakers' native language.
native language influence, English pronunciation, French native speakers, Czech native speakers, vowels, consonants
Rozsah průvodní práce
61 s. (94 667 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce se zaměřuje na vliv rodného jazyka na anglickou výslovnost českých a francouzských mluvčích. České a francouzské systémy samohlásek a souhlásek jsou popsány a porovnány se systémy anglickými. Ve srovnávacím výzkumu, který se skládal z audio nahrávek a dotazníků, jsou analyzovány odlišnosti ve výslovnosti rodilého mluvčího, Čechů a Francouzů. Práce definuje anglické hlásky, které českým a francouzským mluvčím způsobují největší problémy a příčiny jejich nesprávné výslovnosti jsou vysvětleny na základě vlastností rodného jazyka mluvčích.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis focuses on the native language influence on English pronunciation of Czech and French speakers. Czech and French vowel and consonant systems are described and compared to the English systems. Differences in pronunciation of a native speaker, Czech and French speakers are analysed in comparative research consisting of voice recordings and questionnaires. The most problematic English phonemes for Czech and French speakers are defined and causes of their mispronunciation are explained based on features deriving from speakers' native language.
native language influence, English pronunciation, French native speakers, Czech native speakers, vowels, consonants
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury s anglickou, českou a francouzskou fonetickou tematikou
Vymezení fonetických pojmů na základě studia odborné literatury
Formulace hypotézy
Výzkum vlivu rodného jazyka u českých a francouzských mluvčích na anglickou výslovnost
Analýza problematických jevů a jejich příčin
Formulace závěru a doporučení pro praxi
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury s anglickou, českou a francouzskou fonetickou tematikou
Vymezení fonetických pojmů na základě studia odborné literatury
Formulace hypotézy
Výzkum vlivu rodného jazyka u českých a francouzských mluvčích na anglickou výslovnost
Analýza problematických jevů a jejich příčin
Formulace závěru a doporučení pro praxi
Gimson, A. C. 1980. An Introduction to the Pronunciation of English. 3rd ed. London: Edward Arnold.
Melen, Dušan. 2010. Výslovnost angličtiny na pozadí češtiny. Praha: Big Ben Bookshop Prague.
Roach, Peter. 2009. English Phonetics and Phonology: A Practical Course. 4th ed. Cambridge: Cambridge University Press.
Skaličková, Alena. 1974. Srovnávací fonetika angličtiny a češtiny. Praha: Academia.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The student presented her bachelor thesis.
Q, Drábková: Explain what you mean by "English pronunciation is codified" on p. 21. A: (The student explained based on theoretical literature.)
Q, Machová: Which methods are suitable for measuring the grammar competence in a foreign language? A: These would be methods using computers (and the student went on explaining in detail).