Diplomová práce se zabývá mírou regulace ve výchově a vzdělávání žáků základní školy. Teoretická část obsahuje autodeterminační teorii, motivaci žáka a jeho potřeby, vztah učitele a žáka a kázeňské problémy. Zaměřuje se na přístup učitele k žákovi. V praktické části je cílem zjistit míru regulace při řešení problémových situací žáků ve výchově a vzdělávání.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the level of regulation in the education of primary school pupils. The theoretical part contains self-determination theory, the pupil's motivation and needs, the relationship between the teacher and the pupil and disciplinary problems. It focuses on the approach of the teacher to the pupil. The goal of the practical part is to determine the degree of regulation in addressing problem situations of pupils in education.
Diplomová práce se zabývá mírou regulace ve výchově a vzdělávání žáků základní školy. Teoretická část obsahuje autodeterminační teorii, motivaci žáka a jeho potřeby, vztah učitele a žáka a kázeňské problémy. Zaměřuje se na přístup učitele k žákovi. V praktické části je cílem zjistit míru regulace při řešení problémových situací žáků ve výchově a vzdělávání.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the level of regulation in the education of primary school pupils. The theoretical part contains self-determination theory, the pupil's motivation and needs, the relationship between the teacher and the pupil and disciplinary problems. It focuses on the approach of the teacher to the pupil. The goal of the practical part is to determine the degree of regulation in addressing problem situations of pupils in education.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k autonomii, kontrole a komunikaci ve výchově a vzdělávání.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace smíšeného výzkumu zaměřeného na zjištění míry regulace ve výchově a vzdělávání žáků základní školy na základě modelových situací.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k autonomii, kontrole a komunikaci ve výchově a vzdělávání.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace smíšeného výzkumu zaměřeného na zjištění míry regulace ve výchově a vzdělávání žáků základní školy na základě modelových situací.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
Bendl, Stanislav. Kázeňské problémy ve škole. Praha: Triton, 2011. ISBN 978-80-7387-436-0.
Deci, Edward L. et al. An instrument to assess adults' orientations toward control versus autonomy with children: Reflections on intrinsic motivation and perceived competence. Journal of Educational Psychology 73, 1981, s. 642-650.
Gavora, Peter. Učitel a žáci v komunikaci. Brno: Paido, 2005. ISBN 978-80-7315-104-1.
Kopřiva, Pavel et al. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2010. ISBN 978-80-904030-0-0.
Wróbel, Alina. Výchova a manipulace. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2337-2.
Seznam doporučené literatury
Bendl, Stanislav. Kázeňské problémy ve škole. Praha: Triton, 2011. ISBN 978-80-7387-436-0.
Deci, Edward L. et al. An instrument to assess adults' orientations toward control versus autonomy with children: Reflections on intrinsic motivation and perceived competence. Journal of Educational Psychology 73, 1981, s. 642-650.
Gavora, Peter. Učitel a žáci v komunikaci. Brno: Paido, 2005. ISBN 978-80-7315-104-1.
Kopřiva, Pavel et al. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2010. ISBN 978-80-904030-0-0.
Wróbel, Alina. Výchova a manipulace. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2337-2.
Přílohy volně vložené
1 DVD
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zkušební komisi seznámila s výzkumnými otázkami, metodou sběru dat a výzkumným souborem. Dále specifikovala proměnné výzkumného nástroje a metody analýzy dat. Následně se zaměřila na výsledky výzkumného šetření. Studentka prezentovala závěry diplomové práce nekomplexně a bez kontextuálního rámce. Studentka zodpověděla otázky od vedoucího i oponenta diplomové práce. Dr. Hladík: upozornil na nedostatečné zpracování prezentace. Dr. Hladík: není zřejmé, proč zařazujete kapitolu autodeterminační teorii? Studentka obecně odpověděla.