Jako cíl podniku není označeno jenom uspokojování potřeb společnosti, ale také dosažení zisku. Uspokojování potřeb zákazníků podniku znamená také to, že podnik musí čelit kon-kurenci. Pro zvyšování své konkurenceschopnosti musí mít určitou konkurenční strategii, ale také by měl disponovat určitou konkurenční výhodou oproti ostatním společnostem. Pro určení této výhody by podnik měl znát své silné a slabé stránky, hrozby a příležitosti a na své slabé stránky se zaměřit a pokusit se je minimalizovat. Ve své bakalářské práci jsem se snažila analyzovat konkurenceschopnost společnosti SKD ve srovnání s konkurenčními firmami podnikajícími ve stejném oboru v rámci tržního podílu u jednotlivých zákazníků, ceny a termínu zhotovení zakázky.
Anotace v angličtině
As the only target of company is not the company needs satisfying only, but also profit achievement. Customers’ needs satisfying means facing to company competition. To have its competitive strategy is not the only thing, required for increasing the competitive stren-gth of the company, but it is much better to have some competitive concession against to other companies. For determining of its concession have the company to know its strong and weak sides, its threads and opportunities and to aim its weak sides with targeting to minimize them. My bachelor thesis efforts to made a competitive advantage analysis of syndicate SKD, in comparing to its competitive trading in the same business, in the mean-ing of market rate of the individual customers, price and the order completing deadline.
competition, macroenvironment of enterprise, microenvironment of enterprise,
competitive strength, competitive concession, competitive strategy, elements of
competitive strength, SWOT analysis, array of increase and rate, array of market
attraction, globalization
Rozsah průvodní práce
60s., 7 s. obr. příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Jako cíl podniku není označeno jenom uspokojování potřeb společnosti, ale také dosažení zisku. Uspokojování potřeb zákazníků podniku znamená také to, že podnik musí čelit kon-kurenci. Pro zvyšování své konkurenceschopnosti musí mít určitou konkurenční strategii, ale také by měl disponovat určitou konkurenční výhodou oproti ostatním společnostem. Pro určení této výhody by podnik měl znát své silné a slabé stránky, hrozby a příležitosti a na své slabé stránky se zaměřit a pokusit se je minimalizovat. Ve své bakalářské práci jsem se snažila analyzovat konkurenceschopnost společnosti SKD ve srovnání s konkurenčními firmami podnikajícími ve stejném oboru v rámci tržního podílu u jednotlivých zákazníků, ceny a termínu zhotovení zakázky.
Anotace v angličtině
As the only target of company is not the company needs satisfying only, but also profit achievement. Customers’ needs satisfying means facing to company competition. To have its competitive strategy is not the only thing, required for increasing the competitive stren-gth of the company, but it is much better to have some competitive concession against to other companies. For determining of its concession have the company to know its strong and weak sides, its threads and opportunities and to aim its weak sides with targeting to minimize them. My bachelor thesis efforts to made a competitive advantage analysis of syndicate SKD, in comparing to its competitive trading in the same business, in the mean-ing of market rate of the individual customers, price and the order completing deadline.
competition, macroenvironment of enterprise, microenvironment of enterprise,
competitive strength, competitive concession, competitive strategy, elements of
competitive strength, SWOT analysis, array of increase and rate, array of market
attraction, globalization
Zásady pro vypracování
Zpracujte poznatky z odborné literatury o problematice konkurence.
Zhodnoťte trh v oblasti kovovýrobních produktů pro automobilový průmysl v rámci ČR.
Porovnejte výrobní sortiment společnosti s konkurencí v oblasti kovovýrobních produktů orientujících se na automobilový průmysl.
Zpracujte doporučení, jak by bylo možno dosáhnout zvýšení konkurenceschopnosti Strojírenského kovovýrobního družstva SKD Bojkovice.
Zásady pro vypracování
Zpracujte poznatky z odborné literatury o problematice konkurence.
Zhodnoťte trh v oblasti kovovýrobních produktů pro automobilový průmysl v rámci ČR.
Porovnejte výrobní sortiment společnosti s konkurencí v oblasti kovovýrobních produktů orientujících se na automobilový průmysl.
Zpracujte doporučení, jak by bylo možno dosáhnout zvýšení konkurenceschopnosti Strojírenského kovovýrobního družstva SKD Bojkovice.
Seznam doporučené literatury
[1] ČICHOVSKÝ, L. Marketing zahraničního obchodu. [b.v.]. Praha: Radix, spol. s r. o., 1997. 331 s.:il. ISBN 80-86031-07-1.
[2] FREEMANGLE, D. Bezkonkurenční služby zákazníkům: test kvality. 1. vyd. Praha: Management, 1996. 162 s. ISBN 80-85943-26-3.
[3] HAJN, P. Jak jednat v boji s konkurencí. 1. vyd. Praha: Linde, a. s., 1995. 239 s. ISBN 80-85647-93-1.
[4] HOROVITZ, J. Jak získat zákazníka: kvalita služeb 1. vyd. Praha: Management, 1994. 134 s. ISBN 80-85603-45-4.
[5] JIRÁSEK, J.Konkurenčnost: vítězství a porážky na kolbišti trhu. 1. vyd. Praha: Professional, rok vydání neuveden. 101 s. ISBN 80-86419-11-8.
Seznam doporučené literatury
[1] ČICHOVSKÝ, L. Marketing zahraničního obchodu. [b.v.]. Praha: Radix, spol. s r. o., 1997. 331 s.:il. ISBN 80-86031-07-1.
[2] FREEMANGLE, D. Bezkonkurenční služby zákazníkům: test kvality. 1. vyd. Praha: Management, 1996. 162 s. ISBN 80-85943-26-3.
[3] HAJN, P. Jak jednat v boji s konkurencí. 1. vyd. Praha: Linde, a. s., 1995. 239 s. ISBN 80-85647-93-1.
[4] HOROVITZ, J. Jak získat zákazníka: kvalita služeb 1. vyd. Praha: Management, 1994. 134 s. ISBN 80-85603-45-4.
[5] JIRÁSEK, J.Konkurenčnost: vítězství a porážky na kolbišti trhu. 1. vyd. Praha: Professional, rok vydání neuveden. 101 s. ISBN 80-86419-11-8.