Diplomová práca sa venuje sociálno pedagogickým prístupom k jedincovi, definuje rôzne zamerania pôsobenia sociálneho pedagóga, popisuje jeho legislatívne ukotvenie, metódy a formy pomoci v krízových životných situáciách. V praktickej časti sa pomocou dotazníko-vého výskumu skúmajú skúsenosti s pomocou v kríze jednej zo skupín osôb, ktorej sa ve-nuje sociálna pedagogika.
Annotation in English
This thesis studies socio-pedagogical approach to individuals, defines various areas of fo-cus of a social pedagogue, describes his legislative basis, and methods and forms of as-sistance in life crises. The research via a questionnaire survey explores experience with help in a crisis of one of the groups covered by social pedagogy
socio-pedagogical approach, social pedagogy, social pedagogue, crisis, life crisis
Length of the covering note
112 s
Language
CZ
Annotation
Diplomová práca sa venuje sociálno pedagogickým prístupom k jedincovi, definuje rôzne zamerania pôsobenia sociálneho pedagóga, popisuje jeho legislatívne ukotvenie, metódy a formy pomoci v krízových životných situáciách. V praktickej časti sa pomocou dotazníko-vého výskumu skúmajú skúsenosti s pomocou v kríze jednej zo skupín osôb, ktorej sa ve-nuje sociálna pedagogika.
Annotation in English
This thesis studies socio-pedagogical approach to individuals, defines various areas of fo-cus of a social pedagogue, describes his legislative basis, and methods and forms of as-sistance in life crises. The research via a questionnaire survey explores experience with help in a crisis of one of the groups covered by social pedagogy
socio-pedagogical approach, social pedagogy, social pedagogue, crisis, life crisis
Research Plan
Studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se ke krizovým životním situacím a možnostem sociálně pedagogické intervence.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou standardizovaného dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Research Plan
Studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se ke krizovým životním situacím a možnostem sociálně pedagogické intervence.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou standardizovaného dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Recommended resources
BAKOŠOVÁ, Zlatica. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. Bratislava: Public promotion, 2008. ISBN 978-80-87182-15-4.
BAKOŠOVÁ, Zlatica. et al. Teórie sociálnej pedagogiky. Bratislava: Slovenská pedagogická spoločnosť SAV, 2011. ISBN 978-80-970675-0-2.
KLÍMA, Petr. et al. Děti a mládež v obtížných životních situacích. Praha: Themis, 2004. ISBN 80-7312-038-0.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0643-9.
KRAUS, Blahoslav., POLÁČKOVÁ, Věra. et al. Člověk prostředí výchova: K otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
Recommended resources
BAKOŠOVÁ, Zlatica. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. Bratislava: Public promotion, 2008. ISBN 978-80-87182-15-4.
BAKOŠOVÁ, Zlatica. et al. Teórie sociálnej pedagogiky. Bratislava: Slovenská pedagogická spoločnosť SAV, 2011. ISBN 978-80-970675-0-2.
KLÍMA, Petr. et al. Děti a mládež v obtížných životních situacích. Praha: Themis, 2004. ISBN 80-7312-038-0.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0643-9.
KRAUS, Blahoslav., POLÁČKOVÁ, Věra. et al. Člověk prostředí výchova: K otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka představila základní teoretická východiska diplomové práce. Dále uvedla cíl diplomové práce, spolu s koncepcí praktické části. Byla vyzvána zkušební komisí, aby prezentovala design výzkumu a výsledky výzkumného šetření. Studentka zkušební komisi seznámila se závěry diplomové práce. Studentka zodpověděla otázky od vedoucího i oponenta diplomové práce. Zkušební komise poukázala na nedostatečné zpracování diplomové práce. Dr. Hrbáčková: uvědomujete si limity Vašeho výzkumu? Ano. Dr. Hrbáčková dále poukázala na plytkost dotazníku a jeho extrémní rozsah. Dr. Hladík zhodnotil rozsah teoretické části, spolu s absencí analýzy a syntézy problematiky. Zkušební komise hlasovala 1:3 (E:F) pro závěrečné hodnocení F. Zkušební komise rozhodla o přepracování diplomové práce.