Bakalářská práce se zabývá domácím vzděláváním jako alternativním způsobem plnění povinné školní docházky. Teoretická část je zaměřena na legislativní zakotvení domácího vzdělávání v právním řádu České republiky, jeho charakteristiku, shrnuje důvody rodin pro volbu domácího vzdělávání a popisuje jeho rizika a příležitosti. Praktická část se zabývá procesem školního přezkoušení doma vzdělávaných dětí a hodnocením úrovně jejich vědomostí.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with Home education as alternative way of fulfilling mandatory schooling. Theoretical part is focused on legislative tying up of home education in the rule of law of Czech Republic, its characteristics, and providing reasons why families are choosing this type of home education. It also describes its risks and opportunities. Practical part is focused on process of examination of home educated children and evaluation of level of their knowledge
Bakalářská práce se zabývá domácím vzděláváním jako alternativním způsobem plnění povinné školní docházky. Teoretická část je zaměřena na legislativní zakotvení domácího vzdělávání v právním řádu České republiky, jeho charakteristiku, shrnuje důvody rodin pro volbu domácího vzdělávání a popisuje jeho rizika a příležitosti. Praktická část se zabývá procesem školního přezkoušení doma vzdělávaných dětí a hodnocením úrovně jejich vědomostí.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with Home education as alternative way of fulfilling mandatory schooling. Theoretical part is focused on legislative tying up of home education in the rule of law of Czech Republic, its characteristics, and providing reasons why families are choosing this type of home education. It also describes its risks and opportunities. Practical part is focused on process of examination of home educated children and evaluation of level of their knowledge
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 20/2016, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
- problematiku domácího vzdělávání;
- shrnutí jeho výhod, nevýhod, rizik i příležitostí;
- nastínění situace domácího vzdělávání v ČR.
Součástí práce bude realizovaný kvalitativní výzkum.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 20/2016, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
- problematiku domácího vzdělávání;
- shrnutí jeho výhod, nevýhod, rizik i příležitostí;
- nastínění situace domácího vzdělávání v ČR.
Součástí práce bude realizovaný kvalitativní výzkum.
Seznam doporučené literatury
HAINSTOCK, Elizabeth G. Metoda Montessori a jak ji učit doma: školní léta : [výuka základů matematiky a jazykových znalostí]. Praha: Pragma, 1999, 166 s. ISBN 80-7205-662-x.
HOLT, John Caldwell. Proč děti neprospívají. Vyd. 2., (V nakladatelství Stehlík 1.). Volary: Stehlík, 2003, 207 s. ISBN 80-902707-6-x.
JUUL, Jesper. Dítě - váš partner ve výchově: na cestě za novými rodinnými hodnotami. Vyd. 1. Praha: Argo, 2015, 192 s. ISBN 978-80-257-1241-2.
NITSCHOVÁ, Daniela. Domácí vzdělávání, diplomová práce. Praha : Universita Karlova, Filosofická fakulta, Katedra psychologie. Vedoucí práce PhDr. Václav Mertin, 2000, 88 s.
NOVÁČKOVÁ, Jana. Mýty ve vzdělávání: o škodlivosti některých zaběhaných představ o učení, škole a výchově a cestách, jak je překonat. 4. vyd. Kroměříž: Spirála, 2008, 48 s. ISBN 978-80-901873-9-9.
Škola doma: příručka pro rodiče i prarodiče : (1.-5. ročník). Praha: Nakladatelství Praha, [2009?], 62 s. ISBN 978-80-902177-3-7.
WALTEROVÁ, Eliška. Školství - věc (ne)veřejná: názory veřejnosti na školu a vzdělávání. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2010, 307 s. ISBN 978-80-246-1882-1.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
HAINSTOCK, Elizabeth G. Metoda Montessori a jak ji učit doma: školní léta : [výuka základů matematiky a jazykových znalostí]. Praha: Pragma, 1999, 166 s. ISBN 80-7205-662-x.
HOLT, John Caldwell. Proč děti neprospívají. Vyd. 2., (V nakladatelství Stehlík 1.). Volary: Stehlík, 2003, 207 s. ISBN 80-902707-6-x.
JUUL, Jesper. Dítě - váš partner ve výchově: na cestě za novými rodinnými hodnotami. Vyd. 1. Praha: Argo, 2015, 192 s. ISBN 978-80-257-1241-2.
NITSCHOVÁ, Daniela. Domácí vzdělávání, diplomová práce. Praha : Universita Karlova, Filosofická fakulta, Katedra psychologie. Vedoucí práce PhDr. Václav Mertin, 2000, 88 s.
NOVÁČKOVÁ, Jana. Mýty ve vzdělávání: o škodlivosti některých zaběhaných představ o učení, škole a výchově a cestách, jak je překonat. 4. vyd. Kroměříž: Spirála, 2008, 48 s. ISBN 978-80-901873-9-9.
Škola doma: příručka pro rodiče i prarodiče : (1.-5. ročník). Praha: Nakladatelství Praha, [2009?], 62 s. ISBN 978-80-902177-3-7.
WALTEROVÁ, Eliška. Školství - věc (ne)veřejná: názory veřejnosti na školu a vzdělávání. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2010, 307 s. ISBN 978-80-246-1882-1.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. dr. Neslušanová- Jaký je Váš osobní pohled na domácí vzdělávání? - odpověděla vyčerpávajícím způsobem