Bakalářská práce se zabývá problematikou vysokoškolského studia a je členěna do dvou částí. První, teoretická část se věnuje studentskému hodnocení výuky na vysokých školách a podává informace pojící se s životem vysokoškolského studenta na vysoké škole. Druhá, empirická část, je zaměřena na dotazníkové šetření zjišťující názory studentů oboru Učitelství pro MŠ na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně na jejich studium na této univerzitě s cílem zmapovat, jakým způsobem studenti tohoto oboru reflektují své studium.
Anotace v angličtině
The bachelor's work is looking into problematics of university studies. The work is divided into two parts. The first part, which is theoretical, is addressing evaluation of students tutoring at the universities. This part also gives infor-mation on students' life at the university. The second part of the work, which is empirici, is focusing on survey of university students who are studying the Teaching at Nurseries domain. The aim of the survey is to map their interest in the studies.
Reflection, university studies, adaptation, student evaluations of teaching
Rozsah průvodní práce
121 s. (131 016)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou vysokoškolského studia a je členěna do dvou částí. První, teoretická část se věnuje studentskému hodnocení výuky na vysokých školách a podává informace pojící se s životem vysokoškolského studenta na vysoké škole. Druhá, empirická část, je zaměřena na dotazníkové šetření zjišťující názory studentů oboru Učitelství pro MŠ na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně na jejich studium na této univerzitě s cílem zmapovat, jakým způsobem studenti tohoto oboru reflektují své studium.
Anotace v angličtině
The bachelor's work is looking into problematics of university studies. The work is divided into two parts. The first part, which is theoretical, is addressing evaluation of students tutoring at the universities. This part also gives infor-mation on students' life at the university. The second part of the work, which is empirici, is focusing on survey of university students who are studying the Teaching at Nurseries domain. The aim of the survey is to map their interest in the studies.
Reflection, university studies, adaptation, student evaluations of teaching
Zásady pro vypracování
Vymezení teoretických východisek z oblasti percepce vysokoškolského studia.
Příprava metodiky výzkumné části, stanovení cílů výzkumu a výzkumných otázek.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení výzkumných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro pregraduální vzdělávání učitelů mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Vymezení teoretických východisek z oblasti percepce vysokoškolského studia.
Příprava metodiky výzkumné části, stanovení cílů výzkumu a výzkumných otázek.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení výzkumných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro pregraduální vzdělávání učitelů mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007, 655 s. ISBN 978-80-7367-273-7.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
HARGAŠOVÁ, Marta. Problémy adaptácie študentov na vysokú školu. Bratislava: Ústav informácií a prognóz školstva, mládeže a telovýchovy, 1992, 82 s.
KUSÁK, Pavel a Pavel DAŘÍLEK. Pedagogická psychologie. 2. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2001, 234 s. ISBN 8024402947.
TAYLOR, Peter G. and Hitendra PILLAY and John A. CLARKE, 2004. Exploring student adaptation to new learning environments: some unexpected outcomes. In International Journal of Learning Technology, vol. 1, no. 1, p. 100 110.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007, 655 s. ISBN 978-80-7367-273-7.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
HARGAŠOVÁ, Marta. Problémy adaptácie študentov na vysokú školu. Bratislava: Ústav informácií a prognóz školstva, mládeže a telovýchovy, 1992, 82 s.
KUSÁK, Pavel a Pavel DAŘÍLEK. Pedagogická psychologie. 2. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2001, 234 s. ISBN 8024402947.
TAYLOR, Peter G. and Hitendra PILLAY and John A. CLARKE, 2004. Exploring student adaptation to new learning environments: some unexpected outcomes. In International Journal of Learning Technology, vol. 1, no. 1, p. 100 110.
Přílohy volně vložené
1 DVD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka měla připravenou obhajobu. Studentka byla upozorněna, že některé výroky v dotazníku jsou prvoplánové. Teoretická část nekoresponduje s praktickou částí (doc. Wiegerová). Studentka byla upozorněna na nedostatky ve výzkumné části, konkrétně na nedostatky v uchopení tématu. Otázky vedoucího a oponenta zodpověděla studentka poměrně dobře. Doplňující otázka: Co je podle Vás pozitivní klima? (doc. Wiegerová) Studentka dokázala pojem adekvátně vymezit.