Tématem bakalářské práce je Návrh na rozšíření služeb obecní knihovny Tlumačov.
Tato bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část rozebírá obecnou činnost knihoven, dále pojednává o marketingu a jeho vlivu na služby.
Obsahem praktické části je analýza současného stavu obecní knihovny Tlumačov. V práci jsou rozebrány faktory, které působí na vnější a vnitřní prostředí obecní knihovny. Je zde použita metoda dotazníkového šetření, která by měla vést k jasným závěrům ze strany potřeb návštěvníků obecní knihovny Tlumačov.
Závěrem této práce jsou navrhnutá doporučení, která by měla dopomoci ke zvýšení frekvence návštěvnosti obecní knihovny.
Anotace v angličtině
Theme of this bachelor's thesis is Proposing Extension of Services Provided by Municipal Library in Tlumačov.
This bachelor is divided into two parts. First, theoretical, part describes general purpose of libraries. Also, it deals with marketing and its influence on services.
In second part, practical, there is an analysis of current status of municipal library in Tlumačov. Factors which influence internal and external environment of library were examined. Then, the method of questionnaire was used to find out needs of visitors of library in Tlumačov.
The conclusion of thesis contains a set of proposed recommendations, which should help to increase attendance of municipal library in Tlumačov.
Marketing of services, Competition, SWOT analysis, Questionnaire
Rozsah průvodní práce
70 s. (97 168 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem bakalářské práce je Návrh na rozšíření služeb obecní knihovny Tlumačov.
Tato bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část rozebírá obecnou činnost knihoven, dále pojednává o marketingu a jeho vlivu na služby.
Obsahem praktické části je analýza současného stavu obecní knihovny Tlumačov. V práci jsou rozebrány faktory, které působí na vnější a vnitřní prostředí obecní knihovny. Je zde použita metoda dotazníkového šetření, která by měla vést k jasným závěrům ze strany potřeb návštěvníků obecní knihovny Tlumačov.
Závěrem této práce jsou navrhnutá doporučení, která by měla dopomoci ke zvýšení frekvence návštěvnosti obecní knihovny.
Anotace v angličtině
Theme of this bachelor's thesis is Proposing Extension of Services Provided by Municipal Library in Tlumačov.
This bachelor is divided into two parts. First, theoretical, part describes general purpose of libraries. Also, it deals with marketing and its influence on services.
In second part, practical, there is an analysis of current status of municipal library in Tlumačov. Factors which influence internal and external environment of library were examined. Then, the method of questionnaire was used to find out needs of visitors of library in Tlumačov.
The conclusion of thesis contains a set of proposed recommendations, which should help to increase attendance of municipal library in Tlumačov.
Marketing of services, Competition, SWOT analysis, Questionnaire
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Nastudujte odbornou literaturu vztahující se k marketingu služeb.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav poskytovaných služeb knihovny Tlumačov.
Realizujte dotazníkový průzkum.
Navrhněte vhodná doporučení ke zvýšení frekvence návštěvnosti knihovny Tlumačov.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Nastudujte odbornou literaturu vztahující se k marketingu služeb.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav poskytovaných služeb knihovny Tlumačov.
Realizujte dotazníkový průzkum.
Navrhněte vhodná doporučení ke zvýšení frekvence návštěvnosti knihovny Tlumačov.
Závěr
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav a Jana STÁVKOVÁ. Marketingový výzkum: jak poznávat své zákazníky. 1. vyd. Praha: Grada, 2003, 159 s. ISBN 8024703858.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 269 s. ISBN 978-80-247-2690-8.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Principles of marketing. 11th ed. Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall, 2005, 651 s. ISBN 0131469185.
MCDONALD, Malcolm a Hugh WILSON. Marketingový plán: příprava a úspěšná realizace. 1. vyd. Brno: BizBooks, 2012, 575 s. ISBN 978-80-265-0014-8.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: Efektivně a moderně. 1.vyd. Praha: Grada, 2008. 232 s. ISBN 978-80-247-2721-9.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav a Jana STÁVKOVÁ. Marketingový výzkum: jak poznávat své zákazníky. 1. vyd. Praha: Grada, 2003, 159 s. ISBN 8024703858.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 269 s. ISBN 978-80-247-2690-8.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Principles of marketing. 11th ed. Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall, 2005, 651 s. ISBN 0131469185.
MCDONALD, Malcolm a Hugh WILSON. Marketingový plán: příprava a úspěšná realizace. 1. vyd. Brno: BizBooks, 2012, 575 s. ISBN 978-80-265-0014-8.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: Efektivně a moderně. 1.vyd. Praha: Grada, 2008. 232 s. ISBN 978-80-247-2721-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: 55 bodů
Oponent BP: 48 bodů
Mgr. Rajmund Huráň, v. z.:
1. Který z návrhů na rozšíření služeb v obecní knihovně v Tlumačově by studentka aktuálně, ze znalosti problematiky a prostředí, upřednostnila k realizaci a proč. (odpověděla zcela)
2. Budoucnost obecních, městských a krajských knihoven jako institucí sloužících občanům a široké veřejnosti - názor / osobní pohled studentky na uvedenou problematiku v horizontu budoucích 10 let. (odpověděla zcela)
Ing. Jana Šilhánová:
1. Ve své práci uvádíte, že obecní knihovna v Tlumačově pořádá pro děti "Noc s Andersenem". Je tato akce určena pouze pro registrované čtenáře knihovny? Je tato akce pořádána ve spolupráci s místní základní školou nebo je to výhradně aktivita knihovny? (odpověděla zcela)
2. Na str. 51 uvádíte možnost zřízení vlastních webových stránek knihovny pomocí serveru www.knihovna.info. Je v časových možnostech pracovnice knihovny spravovat každodenně webové stránky knihovny? (odpověděla zcela)
3. Máte zpětnou vazbu jak knihovna zareaguje na Vaše doporučení? (odpověděla zcela)
Ing. Miloslava Kubíčková, Ph.D.:
1. Setkala jste se někde jinde s vámi navrhovanou venkovní knihovnou? (odpověděla zcela)
2. Je v knihovně i oddělení audioknih? (odpověděla zcela)
doc. Ing. Roman Bobák Ph.D.:
1. Je knihovna schopna kapacitně zvládnout zvýšení počtu čtenářů? (odpověděla zcela)