Bakalářská práce se zabývá analýzou konkurenčního prostředí firmy Crystalite Bohemia, s. r. o. Analýza je zaměřena pouze na výrobu užitkového skla na Moravě.
Práce se skládá ze dvou částí teoretické a praktické. Teoretická část je vypracována na základně studia odborné literatury a je zaměřena na pojmy z oblasti konkurenčního prostředí. Praktická část se věnuje charakteristice společnosti a jejím konkurentům, SWOT analýze a analýze Porterova pětifaktorového modelu.
Cílem práce je analyzovat konkurenci a navrhnout opatření, která by mohla přispět ke zlepšení konkurenceschopnosti firmy Crystalite Bohemia, s. r. o.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is based on analysing competitive environment of company Crystalite Bohemia, s. r. o.. The analysis is focused on domestic glass production in Moravia.
This thesis is divided into two main parts the theoretical part and practical part. The theoretical part is based on study of literature and it is focused on terms of competitive environment. The practical part is devoted to company characteristic and its competitors, SWOT analysis and Porter five forces analysis.
The aim of the bachelor thesis is to analyse competition and make a suggestion, which could make a contribution to competitive ability improvement of Crystalite Bohemia, s. r. o.
Klíčová slova
SWOT analýza, konkurence, konkurenceschopnost, sklářský průmysl, Porterův model pěti sil
Klíčová slova v angličtině
SWOT analysis, competition, competitive ability, glass industry, Porter's five forces model
Rozsah průvodní práce
63 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá analýzou konkurenčního prostředí firmy Crystalite Bohemia, s. r. o. Analýza je zaměřena pouze na výrobu užitkového skla na Moravě.
Práce se skládá ze dvou částí teoretické a praktické. Teoretická část je vypracována na základně studia odborné literatury a je zaměřena na pojmy z oblasti konkurenčního prostředí. Praktická část se věnuje charakteristice společnosti a jejím konkurentům, SWOT analýze a analýze Porterova pětifaktorového modelu.
Cílem práce je analyzovat konkurenci a navrhnout opatření, která by mohla přispět ke zlepšení konkurenceschopnosti firmy Crystalite Bohemia, s. r. o.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is based on analysing competitive environment of company Crystalite Bohemia, s. r. o.. The analysis is focused on domestic glass production in Moravia.
This thesis is divided into two main parts the theoretical part and practical part. The theoretical part is based on study of literature and it is focused on terms of competitive environment. The practical part is devoted to company characteristic and its competitors, SWOT analysis and Porter five forces analysis.
The aim of the bachelor thesis is to analyse competition and make a suggestion, which could make a contribution to competitive ability improvement of Crystalite Bohemia, s. r. o.
Klíčová slova
SWOT analýza, konkurence, konkurenceschopnost, sklářský průmysl, Porterův model pěti sil
Klíčová slova v angličtině
SWOT analysis, competition, competitive ability, glass industry, Porter's five forces model
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte odbornou literaturu ve vztahu ke zvolenému tématu.
II. Praktická část
Charakterizujte podnikatelskou činnost společnosti.
Analyzujte konkurenční prostředí firmy a proveďte vyhodnocení.
Navrhněte doporučení vedoucí ke zlepšení konkurenceschopnosti.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte odbornou literaturu ve vztahu ke zvolenému tématu.
II. Praktická část
Charakterizujte podnikatelskou činnost společnosti.
Analyzujte konkurenční prostředí firmy a proveďte vyhodnocení.
Navrhněte doporučení vedoucí ke zlepšení konkurenceschopnosti.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BARTES, František. Konkurenční strategie firmy. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1997. ISBN 80-859-4341-7.
BLAŽKOVÁ, Martina. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1535-3.
ČICHOVSKÝ, Ludvík. Marketing konkurenceschopnosti. Vyd. 1. Praha: Radix, 2002. ISBN 80-86031-35-7.
HORÁKOVÁ, Iveta. Marketing v současné světové praxi. Praha: Grada, 1992. ISBN 80-85424-83-5.
KOTLER, Philip. Marketing podle Kotlera: jak vytvářet a ovládnout nové trhy. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2000. ISBN 8072610104.
PORTER, Michael E. Competitive strategy: techniques for analyzing industries and competitors. New York: Free Press, 2004. ISBN 0-7432-6088-0.
Seznam doporučené literatury
BARTES, František. Konkurenční strategie firmy. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1997. ISBN 80-859-4341-7.
BLAŽKOVÁ, Martina. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1535-3.
ČICHOVSKÝ, Ludvík. Marketing konkurenceschopnosti. Vyd. 1. Praha: Radix, 2002. ISBN 80-86031-35-7.
HORÁKOVÁ, Iveta. Marketing v současné světové praxi. Praha: Grada, 1992. ISBN 80-85424-83-5.
KOTLER, Philip. Marketing podle Kotlera: jak vytvářet a ovládnout nové trhy. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2000. ISBN 8072610104.
PORTER, Michael E. Competitive strategy: techniques for analyzing industries and competitors. New York: Free Press, 2004. ISBN 0-7432-6088-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: 47 bodů
Oponent BP: 54 bodů
Ing. Marek Mikláš:
1. Co by podle Vás bylo potřebné zajistit v souvislosti se zřízením e-shopu? (odpověděla zcela)
2. Jedním z Vašich návrhů je i investice do nových technologií. Myslíte, že by bylo možné získat nějaké dotace na tyto technologie? (odpověděla zcela)
Ing. Hana Brišová:
1. Které analýzy slouží jako podklad pro tvorbu SWOT analýzy? (odpověděla částečně)
2. Zamyslela jste se nad rozpočtem v souvislosti s vašimi návrhy jako jsou např. nové technologie, nová prodejna, vozový park a pod? (odpověděla zcela)
3. Do jaké míry firma akceptuje vaše návrhy a doporučení? (odpověděla zcela)