Diplomová práce se zabývá tématem interní komunikace v oblasti managementu kvality výrobního podniku. Kvalitní výrobek je podmínkou úspěchu firmy na trhu. Jeho výroba je náročným procesem, ve kterém fungující interní komunikace hraje důležitou roli.
V první části práce jsou sumarizována teoretická východiska čerpající z norem ČSN EN ISO, odborné literatury zaměřené na interní komunikaci a management kvality. Další část práce analyzuje stav interní komunikace v řízení jakosti vybrané firmy.
V poslední části jsou formou projektu navržena opatření vedoucí k naplňování komunikačních potřeb v oblasti řízení kvality.
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on the theme internal communication in quality management in production company. Product quality is a necessity for success of the company in the market. Its production is a demanding process, in which a functioning internal communication plays an important role.
The sum of theoretical background is described in first part of thesis, benefiting from ČSN EN ISO norms, literature focused on internal communication and quality management. Second part analyses internal communication in selected company. Last part of thesis contains the project with steps leads to fulfillment of communication needs in quality management.
Klíčová slova
interní komunikace,management kvality, řízení jakosti, komunikace v oblasti kvality
Klíčová slova v angličtině
internal communication, quality management, communication in quality management
Rozsah průvodní práce
92 s. (125 586 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá tématem interní komunikace v oblasti managementu kvality výrobního podniku. Kvalitní výrobek je podmínkou úspěchu firmy na trhu. Jeho výroba je náročným procesem, ve kterém fungující interní komunikace hraje důležitou roli.
V první části práce jsou sumarizována teoretická východiska čerpající z norem ČSN EN ISO, odborné literatury zaměřené na interní komunikaci a management kvality. Další část práce analyzuje stav interní komunikace v řízení jakosti vybrané firmy.
V poslední části jsou formou projektu navržena opatření vedoucí k naplňování komunikačních potřeb v oblasti řízení kvality.
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on the theme internal communication in quality management in production company. Product quality is a necessity for success of the company in the market. Its production is a demanding process, in which a functioning internal communication plays an important role.
The sum of theoretical background is described in first part of thesis, benefiting from ČSN EN ISO norms, literature focused on internal communication and quality management. Second part analyses internal communication in selected company. Last part of thesis contains the project with steps leads to fulfillment of communication needs in quality management.
Klíčová slova
interní komunikace,management kvality, řízení jakosti, komunikace v oblasti kvality
Klíčová slova v angličtině
internal communication, quality management, communication in quality management
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu interní komunikace v managementu
kvality a proveďte rešerše dostupné literatury. Na základě teoretického
vymezení studovaného problému definujte cíle práce a formulujte výzkumné
otázky.
2. Analyzujte současný stav interní komunikace v managementu kvality ve zvolené
firmě. Připravte a zrealizujte výzkum mezi zaměstnanci k ověření stavu
komunikace. Formulujte její silné a slabé stránky.
3. Na základě výsledků analýzy zpracujte návrh nové interní komunikace
v managementu kvality vybrané firmy. Zhodnoťte předpokládanou efektivitu
navrhovaného řešení a naznačte možnosti implementace v praxi dané firmy
zejména s ohledem na organizační a finanční zabezpečení.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu interní komunikace v managementu
kvality a proveďte rešerše dostupné literatury. Na základě teoretického
vymezení studovaného problému definujte cíle práce a formulujte výzkumné
otázky.
2. Analyzujte současný stav interní komunikace v managementu kvality ve zvolené
firmě. Připravte a zrealizujte výzkum mezi zaměstnanci k ověření stavu
komunikace. Formulujte její silné a slabé stránky.
3. Na základě výsledků analýzy zpracujte návrh nové interní komunikace
v managementu kvality vybrané firmy. Zhodnoťte předpokládanou efektivitu
navrhovaného řešení a naznačte možnosti implementace v praxi dané firmy
zejména s ohledem na organizační a finanční zabezpečení.
Seznam doporučené literatury
ČSN EN ISO 9004. Řízení udržitelného úspěchu organizace: Přístup managementu
kvality. Praha: ÚNMZ, 2010.
HOLÁ, Jana. Jak zlepšit interní komunikaci: vyhněte se zbytečným škodám,
odchodu zaměstnanců a ztrátě zákazníků. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011,
317 s. ISBN 978-80-251-2636-3.
HORÁKOVÁ I., STEJSKALOVÁ D. a ŠKAPOVÁ H., Strategie firemní komunikace. 2.,
rozš. vyd. Praha: Management Press, 2008, 254 s. ISBN 978-80-7261-178-2.
NENADÁL, Jaroslav. Moderní management jakosti: principy, postupy, metody.
Vyd. 1. Praha: Management Press, 2008, 377 s. ISBN 978-80-7261-186-7.
JANDA, Patrik. Vnitrofiremní komunikace: nástroje pro úspěšné fungování
firmy. Praha: Grada, 2004, 128 s. ISBN 80-247-0781-0.
6. SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně. 2., aktualiz. a dopl.
vyd. Praha: Grada, 2009, 239 s. ISBN 978-80-247-2866-7.
Seznam doporučené literatury
ČSN EN ISO 9004. Řízení udržitelného úspěchu organizace: Přístup managementu
kvality. Praha: ÚNMZ, 2010.
HOLÁ, Jana. Jak zlepšit interní komunikaci: vyhněte se zbytečným škodám,
odchodu zaměstnanců a ztrátě zákazníků. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011,
317 s. ISBN 978-80-251-2636-3.
HORÁKOVÁ I., STEJSKALOVÁ D. a ŠKAPOVÁ H., Strategie firemní komunikace. 2.,
rozš. vyd. Praha: Management Press, 2008, 254 s. ISBN 978-80-7261-178-2.
NENADÁL, Jaroslav. Moderní management jakosti: principy, postupy, metody.
Vyd. 1. Praha: Management Press, 2008, 377 s. ISBN 978-80-7261-186-7.
JANDA, Patrik. Vnitrofiremní komunikace: nástroje pro úspěšné fungování
firmy. Praha: Grada, 2004, 128 s. ISBN 80-247-0781-0.
6. SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně. 2., aktualiz. a dopl.
vyd. Praha: Grada, 2009, 239 s. ISBN 978-80-247-2866-7.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Weberová):
1. Autorka vo svojej práci uvádza veľké množstvo predpokladov efektívnej internej komunikácie. Ktoré sú, podľa jej názoru, tri najdôležitejšie predpoklady pre efektívnu internú komunikáciu?
2. Stručne charakterizujte zefektívnenie komunikačných procesov medzi OŘJ a oddelením výroby.
3. Stručne charakterizujte koncepciu TQM (Total Quality Management) a možnosti zavedenia tejto koncepcie v ABC Czech s.r.o.