Tato diplomová práce se věnuje hrám a herním systémům a jejich použití na děti ve věku 11-13 let.
V teoretické části vymezuje základní pojmy, jako je Hra, Online marketing, Advergames, které jsou nezbytné pro zpracování dalších částí této diplomové práce. Teoretická část se zabývá marketingovým pohledem na hru jako reklamní medium, vymezuje základní socio- logické pojmy ohledně dětí. Další částí teoretické části diplomové práce je legislativní zá- klad regulující reklamu na děti. Praktická část se skládá primárně z interpretace provede- ného výzkumu zaměřujícího se na základní herní návyky dětí a jejich technologické mož- nosti k hraní her. Cílem praktické části diplomové práce je odpovědět na výzkumné otáz- ky.
Projektová část slouží jako základní návod vedoucí k vývoji reklamní hry. Základem pro- jektové části jsou data z praktické částí práce.
Anotace v angličtině
This thesis is devoted to games and gaming systems and their application to pre-teenager's audience.
The theoretical part defines the basic terms like Game, Online marketing, Advergames, which are necessary for the processing of other parts of this thesis. The theoretical part deals with marketing view of the game as an advertising medium, defines the basic socio- logical concepts regarding children. Next part of the theoretical part of the thesis is the legislative basis regulating advertising to children. The practical part consists primarily of interpretation of the research focussing on basic gaming habits of children and their technological capabilities for gaming. The practical part of the thesis is to answer the research questions. Project part serves as a guide leading to the development of promotional games. The basis of the project data from the practical part.
Klíčová slova
Advergames, Online Marketing, In-game marketing, Marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
Advergames, Online Marketing, In-game marketing, Market research
Rozsah průvodní práce
104 s. (138 342 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se věnuje hrám a herním systémům a jejich použití na děti ve věku 11-13 let.
V teoretické části vymezuje základní pojmy, jako je Hra, Online marketing, Advergames, které jsou nezbytné pro zpracování dalších částí této diplomové práce. Teoretická část se zabývá marketingovým pohledem na hru jako reklamní medium, vymezuje základní socio- logické pojmy ohledně dětí. Další částí teoretické části diplomové práce je legislativní zá- klad regulující reklamu na děti. Praktická část se skládá primárně z interpretace provede- ného výzkumu zaměřujícího se na základní herní návyky dětí a jejich technologické mož- nosti k hraní her. Cílem praktické části diplomové práce je odpovědět na výzkumné otáz- ky.
Projektová část slouží jako základní návod vedoucí k vývoji reklamní hry. Základem pro- jektové části jsou data z praktické částí práce.
Anotace v angličtině
This thesis is devoted to games and gaming systems and their application to pre-teenager's audience.
The theoretical part defines the basic terms like Game, Online marketing, Advergames, which are necessary for the processing of other parts of this thesis. The theoretical part deals with marketing view of the game as an advertising medium, defines the basic socio- logical concepts regarding children. Next part of the theoretical part of the thesis is the legislative basis regulating advertising to children. The practical part consists primarily of interpretation of the research focussing on basic gaming habits of children and their technological capabilities for gaming. The practical part of the thesis is to answer the research questions. Project part serves as a guide leading to the development of promotional games. The basis of the project data from the practical part.
Klíčová slova
Advergames, Online Marketing, In-game marketing, Marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
Advergames, Online Marketing, In-game marketing, Market research
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte využití
her v marketingu a marketingu ve hrách, jeho působení na děti.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Na základě sběru a analýzy sekundárních zdrojů dat a primárního
šetření (uživatelské testování a rozhovory) u dětí, analyzujte zvolené
hry a vyvoďte závěry a doporučení.
4. Z výsledků šetření sestavte projekt zadání hry pro děti s
respektováním marketingových, legislativních a etických možností a omezení.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte využití
her v marketingu a marketingu ve hrách, jeho působení na děti.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Na základě sběru a analýzy sekundárních zdrojů dat a primárního
šetření (uživatelské testování a rozhovory) u dětí, analyzujte zvolené
hry a vyvoďte závěry a doporučení.
4. Z výsledků šetření sestavte projekt zadání hry pro děti s
respektováním marketingových, legislativních a etických možností a omezení.
Seznam doporučené literatury
HUIZINGA, Johan. Homo ludens: o původu kultury ve hře. Přel. z němč. 1. vyd. Praha: Mladá fronta, 1971, 226 s.
MIOVSKÝ, Michal. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2006, 332 s. ISBN 80-247-1362-4.
BAKAN, Joel. Dětství pod palbou: jak velký byznys ovlivňuje děti. Vyd. 1. V Praze: Triton, 2013, 309 s. ISBN 978-80-7387-653-1.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 2. vyd. Brno: Computer Press, 2014, 376 s. ISBN 978-80-251-4311-7.
SMITH, N a Patrick E MURPHY. Marketing ethics. London: SAGE, 2012, 5 sv. ISBN 978-1-4462-0810-65.
Seznam doporučené literatury
HUIZINGA, Johan. Homo ludens: o původu kultury ve hře. Přel. z němč. 1. vyd. Praha: Mladá fronta, 1971, 226 s.
MIOVSKÝ, Michal. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2006, 332 s. ISBN 80-247-1362-4.
BAKAN, Joel. Dětství pod palbou: jak velký byznys ovlivňuje děti. Vyd. 1. V Praze: Triton, 2013, 309 s. ISBN 978-80-7387-653-1.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 2. vyd. Brno: Computer Press, 2014, 376 s. ISBN 978-80-251-4311-7.
SMITH, N a Patrick E MURPHY. Marketing ethics. London: SAGE, 2012, 5 sv. ISBN 978-1-4462-0810-65.
Přílohy volně vložené
1x CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státní závěrečné zkoušce.
Student představil státní zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Ako nazývame vo výskume hry, s ktorými sa deti hrali a ako deti samotné, keď ste ich nesprávne nazvali "testovaný vzorek".
2. Podľa výsledkov výskumu prezentovaných v práci je odvážne konštatovať, že skupina 11-13 je homogénna. Operacionalizujte pri obhajobe pojem homogénnosť.
3. Ako si máme vysvetliť tvrdenie, že ste nemali prehľad o tom, kto vyplnil dotazník? Nemali by ste mať pod kontrolou, či dotazník vyplnili vopred stanovené osoby z cieľovej skupiny (výskumného súboru)? Aký typ výberu výskumnej vzorky bol vo výskume uplatnený?
Student plně odpověděl na položené otázky.