Bakalářská práce se zabývá vlivem sponzoringu v automobilových rally na image značky sponzora. V teoretické části jsou popisovány pojmy jako je public relations, sponzoring, rally jako sport a marketingový výzkum. V praktické části se práce věnuje internetovému obchodu RZ1.cz, který v rally podporuje řadu posádek. Analyzován je hlavně dopad na image, vnímání a povědomí o značce RZ1.cz. Analýza je podložena výzkumem formou online dotazníku, kde respondenti odpovídali na řadu otázek zaměřených na značku RZ1.cz její propojení s rally a míru ovlivnění image pomocí sponzoringu.
Annotation in English
This bachelor´s thesis deals with influence of sponsorship on the brand image in the rallysport. The theoretical part describes meanings as public relations, sponsorship, rally as a sport and marketing research. The practical part is about RZ1.cz e-shop which support several rally drivers and codrivers in motorsport. Main analyze is about sponsorship as a tool to influence and build image, perception and knowledge of RZ1.cz brand. Analysis is based on online research in which respondents answered questions about connection between RZ1.cz brand and rallysport as well as perception rate of image using sponsorship.
Keywords
sponzoring, rally, motorsport, marketing, image, public relations, marketingový výzkum, RZ1.cz, internetový obchod, značka, sport
Keywords in English
sponsorship, rally, motorsport, marketing, image , public relations, marketing research, RZ1.cz, e-shop, sport, brand, sport
Length of the covering note
77 s. (86 092 znaků)
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce se zabývá vlivem sponzoringu v automobilových rally na image značky sponzora. V teoretické části jsou popisovány pojmy jako je public relations, sponzoring, rally jako sport a marketingový výzkum. V praktické části se práce věnuje internetovému obchodu RZ1.cz, který v rally podporuje řadu posádek. Analyzován je hlavně dopad na image, vnímání a povědomí o značce RZ1.cz. Analýza je podložena výzkumem formou online dotazníku, kde respondenti odpovídali na řadu otázek zaměřených na značku RZ1.cz její propojení s rally a míru ovlivnění image pomocí sponzoringu.
Annotation in English
This bachelor´s thesis deals with influence of sponsorship on the brand image in the rallysport. The theoretical part describes meanings as public relations, sponsorship, rally as a sport and marketing research. The practical part is about RZ1.cz e-shop which support several rally drivers and codrivers in motorsport. Main analyze is about sponsorship as a tool to influence and build image, perception and knowledge of RZ1.cz brand. Analysis is based on online research in which respondents answered questions about connection between RZ1.cz brand and rallysport as well as perception rate of image using sponsorship.
Keywords
sponzoring, rally, motorsport, marketing, image, public relations, marketingový výzkum, RZ1.cz, internetový obchod, značka, sport
Keywords in English
sponsorship, rally, motorsport, marketing, image , public relations, marketing research, RZ1.cz, e-shop, sport, brand, sport
Research Plan
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy se zaměřením na sponzoring a image značky, definujte cíle práce.
2. Analyzujte současnou situaci sponzoringu zvolené značky. Zpracujte marketingový výzkum s cílem měřit vztah mezi sponzoringem a image zvolené značky.
3. Z provedené analýzy vyvoďte závěry a navrhněte opatření využitelná k praxi směřující k vyšší efektivitě využití sponzoringu pro budování image zvolené značky.
Research Plan
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy se zaměřením na sponzoring a image značky, definujte cíle práce.
2. Analyzujte současnou situaci sponzoringu zvolené značky. Zpracujte marketingový výzkum s cílem měřit vztah mezi sponzoringem a image zvolené značky.
3. Z provedené analýzy vyvoďte závěry a navrhněte opatření využitelná k praxi směřující k vyšší efektivitě využití sponzoringu pro budování image zvolené značky.
Recommended resources
Beech, J. & Chadwick, S. 2007. The marketing of sport. Harlow: Prentice Hall/Financial Times.
Clow, K. & Baack, D. 2008. Reklama, propagace a marketingová komunikace. Vyd. 1. Brno: Computer Press.
Svoboda, V. 2009. Public relations moderně a účinně. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada.
Janouch, V. 2014. Internetový marketing. 2. vyd. Brno: Computer Press.
Pavlů, D. 2006. Marketingové komunikace a výzkum. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, Fakulta multimediálních komunikací.
Recommended resources
Beech, J. & Chadwick, S. 2007. The marketing of sport. Harlow: Prentice Hall/Financial Times.
Clow, K. & Baack, D. 2008. Reklama, propagace a marketingová komunikace. Vyd. 1. Brno: Computer Press.
Svoboda, V. 2009. Public relations moderně a účinně. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada.
Janouch, V. 2014. Internetový marketing. 2. vyd. Brno: Computer Press.
Pavlů, D. 2006. Marketingové komunikace a výzkum. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, Fakulta multimediálních komunikací.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
illustrations, graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V posudku oponenta byly položeny tyto otázky (Kocourek):
1. Jednou z důležitých složek budování image je design, a to nejen webových stránek, ale i prezentace firmy jako celku. Autor na straně 43 prezentuje foto stánku, který je součástí vždy rally závodů. Jaký má dle autora vliv design stánku na pozitivní budování image? Neměl by v tomto ohledu RZ1.cz trochu přidat?
2. Existuje dle autora přímý vliv podpory Nadačního fondu Šance onkoláčkům na budování značky RZ1.cz, který se zabývá rally sportem? Pokud ano, v čem konkrétně?
3. Při verifikaci výzkumné otázky autor píše, že samotná samolepka loga značky posiluje povědomí a buduje image značky (strana 65). Mohl by autor u obhajoby vysvětlit a daty z výzkumu doložit, že se samolepkou buduje image?