Práce je zaměřená na rodiny s postiženými dětmi. Teoretická část se zabývá rodinou, handicapovaným dítětem. Stěžejní částí teorie je sociální pomoc státu těmto rodinám. Jsou zde utříděny možnosti sociální pomoci do schématu.
V praktické části jsem zjišťovala především míru informovanosti rodičů o nabízené pomoci. Dále jsem zkoumala jak moc rodiče nabízených možností využívají a jak jsou spokojeni s přístupem úřadů při jednání týkajících se přiznávání dávek a vyřizování služeb.
Anotace v angličtině
This work focuses on families with children with special needs. The theoretical part concentrates on family, handicapped child. The most important part of the theory is government’s social help provided to these families. The possibilities of social help are summarized in this report into a scheme.
In the practical part, I have been finding out the degree of parents´ awareness of the proposed aid. Furthermore, I have been investigating how much the parents use the help that is being offered and the level of satisfaction when it comes to accessing offices when dealing with gaining benefits and provided services.
Klíčová slova
Klíčová slova: rodina, handicap, sociální péče, mimořádné výhody, služby sociální péče, peněžité dávky, informovanost, sociální úřad, posudková komise.
Klíčová slova v angličtině
The key words: family, handicap, social care, special advantages, social care services, financial benefits, awareness, social services offices.
Rozsah průvodní práce
56 s., 19 s. příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce je zaměřená na rodiny s postiženými dětmi. Teoretická část se zabývá rodinou, handicapovaným dítětem. Stěžejní částí teorie je sociální pomoc státu těmto rodinám. Jsou zde utříděny možnosti sociální pomoci do schématu.
V praktické části jsem zjišťovala především míru informovanosti rodičů o nabízené pomoci. Dále jsem zkoumala jak moc rodiče nabízených možností využívají a jak jsou spokojeni s přístupem úřadů při jednání týkajících se přiznávání dávek a vyřizování služeb.
Anotace v angličtině
This work focuses on families with children with special needs. The theoretical part concentrates on family, handicapped child. The most important part of the theory is government’s social help provided to these families. The possibilities of social help are summarized in this report into a scheme.
In the practical part, I have been finding out the degree of parents´ awareness of the proposed aid. Furthermore, I have been investigating how much the parents use the help that is being offered and the level of satisfaction when it comes to accessing offices when dealing with gaining benefits and provided services.
Klíčová slova
Klíčová slova: rodina, handicap, sociální péče, mimořádné výhody, služby sociální péče, peněžité dávky, informovanost, sociální úřad, posudková komise.
Klíčová slova v angličtině
The key words: family, handicap, social care, special advantages, social care services, financial benefits, awareness, social services offices.
Zásady pro vypracování
1. Zpracování teoretických východisek pro praktickou část práce.
2. Charakteristika výzkumného souboru.
3. Provedení výzkumu formou dotazníkového šetření.
4. Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu.
5. Přijetí odpovídajících závěrů.
Zásady pro vypracování
1. Zpracování teoretických východisek pro praktickou část práce.
2. Charakteristika výzkumného souboru.
3. Provedení výzkumu formou dotazníkového šetření.
4. Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu.
5. Přijetí odpovídajících závěrů.
Seznam doporučené literatury
1. ÚZ Sociální zabezpečení, Ostrava:Sagit,2001,ISBN 80-7208-261-2.
2. MATĚJČEK, Z.Děti, rodina a stres, Praha: Galén, 1994, ISBN 80-85824-06-x.
3. SATIROVÁ, V, Kniha o rodině,Praha:Práh, 1994, ISBN 80-901325-0-2.
4. PIPEKOVÁ,J. a kol. Kapitoly ze speciální pedagogiky, Brno: Paido, 1998, ISBN 80-85931-65-6.
5. VÍTKOVÁ, M. a kol. Integrativní speciální pedagogika, Brno, Paido, 1998, ISBN 80-85931-51-6.
Seznam doporučené literatury
1. ÚZ Sociální zabezpečení, Ostrava:Sagit,2001,ISBN 80-7208-261-2.
2. MATĚJČEK, Z.Děti, rodina a stres, Praha: Galén, 1994, ISBN 80-85824-06-x.
3. SATIROVÁ, V, Kniha o rodině,Praha:Práh, 1994, ISBN 80-901325-0-2.
4. PIPEKOVÁ,J. a kol. Kapitoly ze speciální pedagogiky, Brno: Paido, 1998, ISBN 80-85931-65-6.
5. VÍTKOVÁ, M. a kol. Integrativní speciální pedagogika, Brno, Paido, 1998, ISBN 80-85931-51-6.