Tato práce se zaměřuje na analýzu konkurenčního prostředí vybraného podniku.
V teoretické části je zpracována literatura týkající se konkurenceschopnosti a konkurenčního prostředí. Jsou zde také popsány základní analýzy, které jsou využívány u analýzy konkurenčního prostředí.
Praktická část je věnována představení podniku, jeho konkurentům a následné analýze konkurenčního prostředí, zahrnující SWOT analýzu a Porterův model pěti konkurenčních sil.
Na základě zjištěných výsledků jsou vypracovány návrhy a doporučení na zlepšení stávající situace.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the analysis of the competitive surroundings of the chosen company.
Literature concerning competitiveness and competitive environment is included in the theoretical part. The basic analysis, which are used in the case of the competitive environment analysis, are described here, as well. Practical part is devoted to introduction of the chosen company, its competitors and following competitive environment analysis, including SWOT analysis and Porter´s five forces analysis.
Suggestions and recommendation for their improvement are prepared on the basis of the results found.
Klíčová slova
Analýza, konkurence, konkurenceschopnost, SWOT analýza, Porterova analýza pěti konkurenčních sil, konkurenční výhoda, konkurenční prostředí
Tato práce se zaměřuje na analýzu konkurenčního prostředí vybraného podniku.
V teoretické části je zpracována literatura týkající se konkurenceschopnosti a konkurenčního prostředí. Jsou zde také popsány základní analýzy, které jsou využívány u analýzy konkurenčního prostředí.
Praktická část je věnována představení podniku, jeho konkurentům a následné analýze konkurenčního prostředí, zahrnující SWOT analýzu a Porterův model pěti konkurenčních sil.
Na základě zjištěných výsledků jsou vypracovány návrhy a doporučení na zlepšení stávající situace.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the analysis of the competitive surroundings of the chosen company.
Literature concerning competitiveness and competitive environment is included in the theoretical part. The basic analysis, which are used in the case of the competitive environment analysis, are described here, as well. Practical part is devoted to introduction of the chosen company, its competitors and following competitive environment analysis, including SWOT analysis and Porter´s five forces analysis.
Suggestions and recommendation for their improvement are prepared on the basis of the results found.
Klíčová slova
Analýza, konkurence, konkurenceschopnost, SWOT analýza, Porterova analýza pěti konkurenčních sil, konkurenční výhoda, konkurenční prostředí
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Prostudujte literaturu týkající se marketingu se zaměřením na konkurenceschopnost podniku na trhu.
II. Praktická část
Zjistěte současný stav vybraného podniku.
Proveďte průzkum konkurenčního prostředí podniku.
Navrhněte řešení pro lepší konkurenceschopnost.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Prostudujte literaturu týkající se marketingu se zaměřením na konkurenceschopnost podniku na trhu.
II. Praktická část
Zjistěte současný stav vybraného podniku.
Proveďte průzkum konkurenčního prostředí podniku.
Navrhněte řešení pro lepší konkurenceschopnost.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ČICHOVSKÝ, Ludvík. Marketing konkurenceschopnosti (I). 1. vyd. Praha: Radix, 2002, 270 s. ISBN 80-860-3135-7.
JIRÁSEK, Jaroslav A. Konkurenčnost: Vítězství a porážky na kolbišti trhu. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2001, 101 s. ISBN 80-864-1911-8.
MIKOLÁŠ, Zdeněk. Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku: konkurenční potenciál a dynamika podnikání. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 198 s. ISBN 80-247-1277-6.
PORTER, Michael E. Competitive strategy: techniques for analyzing industries and competitors. 1. Free Press export ed. New York, NY [u.a.]: Free Press, 2004, 396 p. ISBN 07-432-6088-0.
Seznam doporučené literatury
ČICHOVSKÝ, Ludvík. Marketing konkurenceschopnosti (I). 1. vyd. Praha: Radix, 2002, 270 s. ISBN 80-860-3135-7.
JIRÁSEK, Jaroslav A. Konkurenčnost: Vítězství a porážky na kolbišti trhu. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2001, 101 s. ISBN 80-864-1911-8.
MIKOLÁŠ, Zdeněk. Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku: konkurenční potenciál a dynamika podnikání. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 198 s. ISBN 80-247-1277-6.
PORTER, Michael E. Competitive strategy: techniques for analyzing industries and competitors. 1. Free Press export ed. New York, NY [u.a.]: Free Press, 2004, 396 p. ISBN 07-432-6088-0.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí: doc. Ing. Josef Kubík, CSc. (20b):
Proveďte srovnání s konkurenty prostřednictvím úrovně používaných technologií. Hodláte se v rámci doporučení v oblasti zaměstnanců zaměřit i na zvyšování jejich kvalifikace? Pokud ano, jakým způsobem. ZODPOVĚZENO ZCELA
Oponent: Ing. Jiří Bejtkovský, Ph.D. (20b):
Jaký je tržní podíl podniku na trhu? Jak lze vybraný podnik dále charakterizovat dle zpracované teoretické části BP? Měl již student možnost projednat svá doporučení s managementem vybraného podniku, jaké byly případné reakce? ZODPOVĚZENO ZCELA
doc. Ing. Michal Pilík, Ph.D.: Kdo jsou zákazníci? Proč budete investovat do reklamy když jsou zákazníky jednotlivé firmy a ne koncoví spotřebitelé? Do jakéhy typu reklamy byste tedy investoval? ZODPOVĚZENO ZCELA
Ing. Petr Novák, Ph.D.: O jakém trhu se bavíme? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
Ing. Monika Horáková, Ph.D.: Z jakého důvodu byste firmě doporučil se přemístit do Německa? ZODPOVĚZENO ZCELA