Podpora, spolupráce rodiny se školou je důležitým článkem ve výchově jedince. Bakalářská práce popisuje formy podpory v obecné rovině ve vztahu mezi rodiči, školou a studentem.
Bakalářská práce má emperický charakter a jejím cílem bylo zjistit, jak vnímají samotní studenti střední školy podporu jejich školy ze strany rodičů. Případně zjistit, jaké mají studenti návrhy na podporu školy pro své rodiče.
Anotace v angličtině
Support, cooperation between family and High School is important element of a successful education of the individual. Bachelor thesis describes the forms of support in general in the relationship among the parents, the High School and the student. This bachelor thesis is empirical character and the aim was to find out, as perceived by high school students to support their schools by parents. Alternatively, to find out what students have proposals to support the school for their parents.
Klíčová slova
rodina, student, funkce rodiny, střední škola, komunikace
Klíčová slova v angličtině
family, parents, student, family function, high school, communication
Rozsah průvodní práce
71
Jazyk
CZ
Anotace
Podpora, spolupráce rodiny se školou je důležitým článkem ve výchově jedince. Bakalářská práce popisuje formy podpory v obecné rovině ve vztahu mezi rodiči, školou a studentem.
Bakalářská práce má emperický charakter a jejím cílem bylo zjistit, jak vnímají samotní studenti střední školy podporu jejich školy ze strany rodičů. Případně zjistit, jaké mají studenti návrhy na podporu školy pro své rodiče.
Anotace v angličtině
Support, cooperation between family and High School is important element of a successful education of the individual. Bachelor thesis describes the forms of support in general in the relationship among the parents, the High School and the student. This bachelor thesis is empirical character and the aim was to find out, as perceived by high school students to support their schools by parents. Alternatively, to find out what students have proposals to support the school for their parents.
Klíčová slova
rodina, student, funkce rodiny, střední škola, komunikace
Klíčová slova v angličtině
family, parents, student, family function, high school, communication
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury zaměřené na problematiku rodiny a spolupráce střední školy.
Vymezení teoretických východisek týkajících se komunikace střední školy a rodiny.
Příprava a zpracování metodiky empirické části, stanovení výzkumného problému, cílů výzkumu a hypotéz.
Realizace kvantitativně orientovaného výzkumu prostřednictvím dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu a doporučení pro praxi středních škol.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury zaměřené na problematiku rodiny a spolupráce střední školy.
Vymezení teoretických východisek týkajících se komunikace střední školy a rodiny.
Příprava a zpracování metodiky empirické části, stanovení výzkumného problému, cílů výzkumu a hypotéz.
Realizace kvantitativně orientovaného výzkumu prostřednictvím dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu a doporučení pro praxi středních škol.
Seznam doporučené literatury
ČAPEK, Robert. Učitel a rodič. 1. vyd. Hradec Králové: Grada, 2013, 200 s. ISBN 978-80-247-4640-1.
FONTANA, David. Psychologie ve školní praxi. 2. vyd. Praha: Kraus, 2003. ISBN 80-7178-626-8.
MOŽNÝ, Ivo. Sociologie rodiny. 1. vyd. Praha: Slon, 1999, 251 s. ISBN 80-85850-75-3.
RABUŠICOVÁ, Milada, Vlastimil ČIHÁČEK a Klára EMMEROVÁ. Vztahy školy a rodiny: Analýza současné situace. Praha: Univerzita Karlova, 2002, 120 s. ISBN 80-7290-089-7.
HAVLÍK, Radomír a Jaroslav KOŤA. Sociologie výchovy a školy. 2. vyd. Praha, 2007. ISBN 978-80-7367-327-7.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
Seznam doporučené literatury
ČAPEK, Robert. Učitel a rodič. 1. vyd. Hradec Králové: Grada, 2013, 200 s. ISBN 978-80-247-4640-1.
FONTANA, David. Psychologie ve školní praxi. 2. vyd. Praha: Kraus, 2003. ISBN 80-7178-626-8.
MOŽNÝ, Ivo. Sociologie rodiny. 1. vyd. Praha: Slon, 1999, 251 s. ISBN 80-85850-75-3.
RABUŠICOVÁ, Milada, Vlastimil ČIHÁČEK a Klára EMMEROVÁ. Vztahy školy a rodiny: Analýza současné situace. Praha: Univerzita Karlova, 2002, 120 s. ISBN 80-7290-089-7.
HAVLÍK, Radomír a Jaroslav KOŤA. Sociologie výchovy a školy. 2. vyd. Praha, 2007. ISBN 978-80-7367-327-7.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svou bakalářskou práci.
Vedoucí práce upozornila na nerelevantnost výpovědí z dotazování, studentka odpověděla na otázky z posudků.
Oponentka práce zhodnotila teoretickou část jako dostačující, v praktické části upozornila na zpracování výzkumné části. Proběhla diskuse k otázkám z posudků práce. (dr. Pacholík) Jaké formy spolupráce s rodiči jste zjistila? Studentka stručně odpověděla. (prof. Chráska) Co je to hypotéza? Studentka částečně odpověděla.